Nekromanti Är du över 30 och spelar?

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Du de var inte dåligt, har du lust att ställa upp på en intervju eller svara på en enkät skulle jag bli jätteglad:)
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Även jag är över 30 och spelar rollspel. Är det fortfarande aktuellt hjälper jag gärna till. Skicka enkäten bara.

Fundering bara (och jag har i skrivande stund inte läst igenom hela tråden, så slå mig gärna om jag upprepar någonting som redan tagits upp): urvalsmetoden blir ju tyvärr inte särskilt statistiskt användbart, men bara du öppet redogör för hur du samlat in data har du ju ryggen fri.
Lycka till hur som haver! :gremsmile:
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Jag undrar hur du tänker när du säger så? Jag har inte tänkt att göra en kvantitativ undersökning. Visserligen är enkäten de men är bara en vägvisning för djupintervjuerna. Självklart kommer jag att redogöra för mitt urval. Jag förstår inte vad de är för statestik du tror att jag är ute efter.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Du de var inte dåligt, har du lust att ställa upp på en intervju eller svara på en enkät skulle jag bli jätteglad:)

Kan jag väl.

/Honken
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
30+ United

Drar mitt strå till stacken oxå. Skicka en enkät till mig med.

Mailadress i PM till dig.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Jag undrar hur du tänker när du säger så? Jag har inte tänkt att göra en kvantitativ undersökning. Visserligen är enkäten de men är bara en vägvisning för djupintervjuerna. Självklart kommer jag att redogöra för mitt urval. Jag förstår inte vad de är för statestik du tror att jag är ute efter.
Du berättade ingenting om vare sig syfte eller metod så jag visste ingenting förutom att du ville att folk ur en viss grupp skulle svara på en enkät för din uppsats. Däremot har jag sett en del uppsatser där författarna trots ett statistiskt felaktigt urval dragit slutsatser om gruppen som urvalet kommer ifrån.
Om du t ex får fram i enkäten att en majoritet är rökare kan du ju inte säga någonting om rollspelare över 30 oftast är rökare eller inte. Det enda du kan säga är att rollspelare över 30 som hängde på rollspel.nu en viss vecka och dessutom var villiga att svara på din enkät oftast är rökare.

Så tänkte jag.

Men eftersom du är medveten om detta är allt frid och fröjd.
 
Top