Äntligen ny rollspels kontrovers i media!

Status
Not open for further replies.

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Alltså... är det någon här som har en aning hur många timmar ni faktiskt spelat rollspel? Vete fan om jag ens skulle hamna inom rätt magnitud om jag gissade.
Inte exakt, men hyffsat nära, men bara för att jag gillar statistik, har sparat allt mitt eget material, har skrivit på en jubileumsbok för mitt gäng och har anteckningar från möten samt ett klubbfanzin att luta mig mot. Nyare statistik är mer korrekt då jag skriver ner speldatum och speltid ner till närmaste halvtimme. Hmm, det låter inte nördigt alls...:)
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Som många här skulle jag tycka det var fantastiskt om man kunde få en video med inspelning från ett eller några möten. Det gäller inte bara spelledaren vi pratar om i denna tråd utan typ alla. Jag vill bli en bättre spelledare än vad jag tycker jag är, och att lära och få idéer från andra är ett sätt. Förr var böcker eller möten i verkligheten de största möjligheterna men nu kan alla spela in nåt.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Alltså, är det bara jag som får känslan av att det här är någon som driver med honom?

Varför skickar han ut så många olika lappar? Ändras spelgruppen verkligen så mycket när han mest söker "superseriösa rollspelare för de närmaste 10 åren"?

Jag börjar misstänka att folk trollar honom. Jag har givetvis inga bevis men jag tror att de flesta här skulle kunna svänga ihop en liknande annons som de han slänger upp utan att anstränga sig avsevärt, sen är det bara att klistra upp i hela Uppsala.

Jag inser att jag riskerar att skapa monstret iom det här inlägget och isf ber jag redan nu om ursäkt till "skymningsfursten" men jag börjar som sagt bli fundersam över alla varianter på lappar, de följer en liknande stil men det är också en väldigt lätt stil att apa efter.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Jag gillar själv långa kampanjer, så om jag trodde att man kunde garantera en viss tid av deltagande så skulle jag också önska det. Det tar tid exempelvis att köra en D&D BECMI-kampanj från 1-36 och sedan Immortal-graderna, speciellt om man vill nå bortom och ska varva det två ggr med samma rp.

I min grupp är det jag som spelat mest, sen 86, med längsta uppehållet runt ett halvår, och en av de andra som jag började spela med då spelar fortfarande men har haft uppehåll under studier och medan han arbetade på ett dataspel i nära två år. 92 kom två spelare som hängt med sedan dess och 2006 kom en till som hängt med hela tiden. Fyra av oss spelar två ggr i veckan så alla spel vi kör. Sen finns just nu fem personer som spelar 1 gång i veckan och kan skippa vissa spel och vi har eventuellt förlorat en tionde person. Till alla dessa har över 40 till passerat över åren så nog finns det ett visst flöde i vissa grupper i alla fall.

I Skymningsfurstens fall tänker jag mig att det är så mycket som måste klicka att folk kanske ger upp trots att det tror att de ska klara det.
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Alltså, är det bara jag som får känslan av att det här är någon som driver med honom?

Varför skickar han ut så många olika lappar? Ändras spelgruppen verkligen så mycket när han mest söker "superseriösa rollspelare för de närmaste 10 åren"?

Jag börjar misstänka att folk trollar honom. Jag har givetvis inga bevis men jag tror att de flesta här skulle kunna svänga ihop en liknande annons som de han slänger upp utan att anstränga sig avsevärt, sen är det bara att klistra upp i hela Uppsala.

Jag inser att jag riskerar att skapa monstret iom det här inlägget och isf ber jag redan nu om ursäkt till "skymningsfursten" men jag börjar som sagt bli fundersam över alla varianter på lappar, de följer en liknande stil men det är också en väldigt lätt stil att apa efter.
Jag har personligen sett honom sätta upp lapp 2 av 4, så troll vette fasen. Om jag inte ser fler av den senaste så är den rätt säkert troll dock. Jag måste också ge dedikationen en eloge dock.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Som många här skulle jag tycka det var fantastiskt om man kunde få en video med inspelning från ett eller några möten. Det gäller inte bara spelledaren vi pratar om i denna tråd utan typ alla. Jag vill bli en bättre spelledare än vad jag tycker jag är, och att lära och få idéer från andra är ett sätt. Förr var böcker eller möten i verkligheten de största möjligheterna men nu kan alla spela in nåt.
Jag tvivlar på att det finns några möten…
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
Han är iallafall på rätt spår, med att successivt sänka sina krav.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Finns det någon länk?
Jag har letat men min youtube-fu sviker mig. Som jag minns det var det ett program om rollspel, där en av personerna som skildrades var en man med liknande krav som personen den här tråden handlar om. Han var ledsen över att ingen ville spela med honom, typ.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Appropå rollspelskontrovers så rapporterar Expressen att ryssland använder "rollspelsvästar".
Är det alltså någon sorts skyddsväst som är designad för lajvare som förväntas träffas av boffervapen, snarare än för soldater som förväntas träffas av automateld?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Är det alltså någon sorts skyddsväst som är designad för lajvare som förväntas träffas av boffervapen, snarare än för soldater som förväntas träffas av automateld?
Det verkade mer som att de pratade om skyddsmaskerna som såg ut att vara för airsoft-spel?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Appropå rollspelskontrovers så rapporterar Expressen att ryssland använder "rollspelsvästar".
Rätt säker på att en rollspelsväst är en sådan man sätter konventsknappar på!

Tusan, skall ryska armen konkurrera om dessa nu? Vad kommer de efter härnäst - våra mantlar och SL-masker?!
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,176
Rätt säker på att en rollspelsväst är en sådan man sätter konventsknappar på!

Tusan, skall ryska armen konkurrera om dessa nu? Vad kommer de efter härnäst - våra mantlar och SL-masker?!
Värre, mycket värre.
Våra tärningar! De börjar få slut på konventionell ammunition. T4-or kan dessutom användas som fotanglar.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
Vi borde nedrusta genom att använda fotanglar som T4or istället.
 
Status
Not open for further replies.
Top