Ändlös väg

Först så ser inte minibussen ut att stanna, sedan saktar den in, kör förbi och ställer sig snett framför er en tio meter. Det tar en liten stund sedan öppnas skjutdörren och en man kliver ut (han säger något tyst till någon där inne). Han håller upp en hand mot er.

"Stanna där ni är! Kom inte närmare!"

@NordicMouse Med 2 framgångar så kan du läsa av att han verkar stressad, nervös. Hans röst är lite skakig och hans hand darrig. Den andra vilar stelt på hans sida. Du tycker dig se att det är flera i minibussen.

(Det räcker att ni presenterar antal lyckade tärningar, jag litar på er :))

”Jag tror vi har kört vilse”, säger jag och håller upp mina handflator för att visa välvilja. ”Vi vill bara fråga om vägen. Vi har inte sett några andra fordon på flera timmar.”

Mannen ser nervöst på er, medlidande. Sedan kallnar han.
"Stå där ni är! Rör er inte!"

Han viftar med handen och en annan kliver ur minibussen. Han tittar ner i marken, händerna i fickorna. Han går mot er bil.

"Kom igen nu, skynda dig!" säger den första mannen till den andra.

Någon till säger något från bilen som ni inte hör.

jag tittar på Alex, känner mig lite obekväm med hur många de är mot oss. Jag tänker greppa skruvmejseln i handen och varna dem att inte komma för nära och förklara vad som händer. "Stanna där ni är och säg vad fan som händer! Jag har jävla bra sikte och kan lätt sätta mejseln igenom pannan på er!"

(rullade 3 och 6, så en success??)

Back