Recent content by secce_UBBT

  1. S

    Nekromanti rollspelare i sthlm 20+

    hej. är i sthlm under veckan, åker hem på fredag. nu var det lång tid sedan jag spelade sist, och jag vill börja om (fått intresset tiilbaka!) söker roligt folk, 20+ som vill ha en till spelare för någon kväll. hör av dig!
  2. S

    Nekromanti lite förflyttning

    Förflyttning, i modern tid i "militärt" syfte. Enligt mina beräkningar och funderingar blev förflyttningssystemet såhär: "vid detaljerad rörelse, alltså strid/annan handling, bör man använda sig av de specifika förflyttningsreglerna för att underlätta händelseförloppet och lättare kunna...
  3. S

    Nekromanti Militärhistorier!

    har en massa på lager, även fast jag bara legat inne i 3 månader änsålänge. det blir ju inte lika roligt när man berättar, utan det måste ju upplevas där på plats med alla lumparkompisar, men men.. under morgonvisitationen: Lt Olofsson: Lundberg, snor i näsan och på kragen, ÅTGÄRDA! Lt...
  4. S

    Nekromanti Intresse av modern krigsföring/nutida spelkoncept?

    Godmorgon! Alltsom oftast när man samtalar om rollspel och allt därikring tycker jag det mestadels kretsar kring "fanatasy",drakar&demoner-världar eller starwars/mutantkoncept och motsvarande. Det är sällan man hör om någon som är intresserad av rollspel som utspelar sig i nutid, i varjefall...
  5. S

    Nekromanti Bollplank - ska vi byta idéer med varandra?

    Jag är i stort sett precis likadan. Ett bollplank är det bästa som avhjälper trytande motivation och liknande. En bra metod jag kom på alldeles nyligen är faktiskt att prata med "utomstående", alltså folk som inte spelar rollspel. Jag har min flickvän som väldigt bra exempel. Hon har kommit med...
  6. S

    Nekromanti sannolikhet med T6'or

    Re: Syftet med frågan & regelsystem För det första: för att omvandla procentvärden måste du ha en tabell med hundra rader. Det är en ganska jävla stor tabell. f'låt, glömde nämna att tabellen skall köra med stegring, lämligt med 5% åt gången (5-10-15-20-25 osv..) För det andra så ser jag...
  7. S

    Nekromanti sannolikhet med T6'or

    Syftet med frågan & regelsystem varför jag undrade var därför att jag nu skrivit ihop en "kärna" för mitt regelverk. Poängen är att varje karaktär har en Grundförutsättning , GF som sedan fungerar som bas i både skapandet av karaktären och i användandet av färdigheter och andra attribut...
  8. S

    Nekromanti sannolikhet med T6'or

    antag tre fiktiva personer, person A med 1 styck T6, person B med 2 styck T6 samt person C med således 3T6. Dessa tre personer skall nu slå ett traditionellt "slag mot" något (typ färdighet etc.), alltså ska de slå fram en summa som är under respektives färdighetsvärde med sina...
  9. S

    Nekromanti Strid som tillståndsmaskin

    det bör ju bero på hur verklighetsbaserat/detaljerat själva stridssystemet är. I ett inte alltför realistiskt system där man strävar efter snabbhet och flexibilitet tror jag att ett flödesschema kan vara en riktigt intressant lösning! vore kul om någon (känn dig utpekad) kunde göra en mall i...
  10. S

    Nekromanti Spelets vara.

    Jag är av den åsikten att både realism och detaljism skall vara i fokus för att spelet skall bli kul, oavsett om det är en orealistisk värld eller ej. Alltså, alla de fysiska lagarna skall gälla även i spelet även om man kanske befinner sig i Ereb Altor eller ett par tusen stjärnår härifrån...
  11. S

    Nekromanti olika typer av handgemäng

    Re: *dyker in i eldstriden* Så vad du menar är alltså att du har tränat formaliserade sporter i 10 år och har använt dem i krogslagsmål(alternativt mot rånare och sådant ilk) i syfte att försvara dig själv? precis, både i krogmiljö och på gatan, med flera personer inblandade och "man mot...
  12. S

    Nekromanti olika typer av handgemäng

    Re: *dyker in i eldstriden* nu orkar jag inte med den här disskutionen längre.. :gremsmile: dels för att det tar en massa energi till att försöka förklara saker jag gärna skulle vilja förklara genom att visa (på dig b.la, hehe). Jag kommer att dela upp striderna i de olika formaten jag angav...
  13. S

    Nekromanti olika typer av handgemäng

    Föresten så ser jag att vi har begåvats med att bo i samma stad, har du inget för dig på lördags morgonen 10.00 så föreslår jag att de tar dig en vandring ner till Tisken gå bakom huset som ligger bredvid Jysk bäddlager. Där sommartränar ARMA Falun. Det kanske kan ge lite inspiration till...
  14. S

    Nekromanti olika typer av handgemäng

    Re: Rising och dykning (det där hade låtit bättre på engelska) Riktig strid blir således någon form av brottningsbaserad kamp med inslag av slag och sparkar. Det stämmer väl ganska bra in på verkligheten. Riktig strid? en autentisk strid ter sig aldrig efter ett egentligt mönster. Hur...
  15. S

    Nekromanti olika typer av handgemäng

    Re: *dyker in i eldstriden* Brottning, Handgemäng och slagsmål med tillhygge är mycket likt...och samma sak! nej, det är precis vad det inte är! :gremsmile: Brottning handlar till största del om arm- och benstyrka, smidighet och snabbhet. Handgemäng (slagsmål med knytnävar och fötter)...
Top