Recent content by Mikael Wärlander

  1. M

    Nekromanti Forumfika i Uppsala

    Jag skulle gärna komma, men är upptagen 4 o 5 sept. Tidigare i veckan ska nog gå bra (för mig).
  2. M

    Nekromanti Hur ska rollformulären till DoD Expert se ut?

    Första formuläret var ju så tråkigt med design så blir det suveränt Hallå, de var ju mysigt bruna och stämningsfulla. Jag gillar dem. Tack och go'morron, detta var min åsikt.
  3. M

    Nekromanti Praktiskt fråga, Vinterskogen

    Pälsarna? Om du använder dig av förslagsintroduktionen så har ju RPna en hel vagnslast med pälsar till sitt förfogande. Jag lät RPna laga vagnen och sen gå och lägga sig. När de vakna var det försent - skogen hade vuxit upp runt dem.
  4. M

    Nekromanti Skada i handen!!

    Antingen kan du läsa "100 trauma i handen" som att skadan inte bara är i handen, utan i armen likaså. Eller så kan du använda reglerna för Amputation och se hur mycket Trauma/Smärta/Blödning det blir. 100 i Trauma borde kunna anses vara amputerande i de flesta fall :) /mikael w
  5. M

    Nekromanti Alstring

    Jag brukar inte låta mina spelare "hålla" på filamenten, baserat på det faktum att man måste låta filamenten dissipera kontrollerat om man misslyckas med ett besvärjelseslag. Jovisst, när man väl misslyckats med besvärjelseslaget så har man ju redan försökt göra något med filamenten, och det är...
  6. M

    Nekromanti Transformering

    Inte om det handlar om en formaliserad besvärjelse. Inget steg i besvärjelsen får då ändras. Det du kan göra i detta fall är dock att göra din egen variant av besvärjelse, där du alstrar från någon aspekt som du har. För detta behöver du givetvis rätt färdigheter och den tid det tar. Se Mystik &...
  7. M

    Nekromanti Kroppspoäng i DoD6

    >>"Mindre kontroll åt dig..men förhoppningsvis mer realism." >"Nja snarare mindre realism i sådanna fall..." Hehe..du ryckte meningen lite ur sitt sammanhang här (jag syftade på Rolemasters stridssystem), men jag förstår vad du (och alla andra) menar. Jag vill också skjuta in att "Absolut...
  8. M

    Nekromanti Kroppspoäng i DoD6

    "Varför skall krigaren få mer KP överhuvudtaget?" Jag tror att det är ungefär på samma sätt som andra levelbaserade rollspel. En äldre och bättre krigare vet hur skador tillfogas, var de läker snabbast, och hur man skall undvika "rätt" för att hugg inte skall ge allvarliga skador. Han kanske...
  9. M

    Nekromanti DoD6, färdighetsköp

    Jovisst, någon slags regel får man väl lägga till. Bara för att jag accepterar "yrkesnivåer" som bra mätning när det kommer till strid och KP, så kan jag inte svälja att man inte kan träna sig till färdigheter. Säg att en RP kommer upp till Legendarisk och slutar "äventyra" i vanlig mening. Han...
  10. M

    Nekromanti DoD6, färdighetsköp

    >"Riotminds kallar FV 10 för mycket bra [...]" Gör de? Den tabell som återkommer flera gånger i regelboken (t.ex. på sid 33) säger att 8-12 är "begynnande" kunskaper, och 13-15 är "goda" kunskaper. För det första så måste du ha en grundegenskap som är tillräckligt hög för att få köpa så höga...
  11. M

    Nekromanti DoD6, färdighetsköp

    Jo, Jag har läst fram och tillbaka i regelboken ett par gånger nu, och gjort ett par gubbar (en som Legendarisk). Det som verkligen står ut, värdesmässigt, är de genomgående låga färdighetsvärdena. Visst, jag har ju faktiskt 61 Färdighetspoäng per Yrkesnivå...men när jag spendat all de 61x5...
  12. M

    Nekromanti senaste Codex

    /me va ute o hämta posten ida..såg att nya Codex hade dimpt ner i brevlådan...eller ..det var nog meningen, men botten av lådan höll inte när den nya Telefonkatalogen Codex kom, så jag fick grabba tag i den med vinsch å krok o dra in den inomhus. *giggles and starts reading* wow, tack för den :)
  13. M

    Nekromanti lite frågor

    1) Jag skulle definitivt köpa en ny regelbok, Eon II. För det första så är det vad du behöver för din fråga nummer 3, och sen slipper du gnälla över många av felen/missarna i första upplagan som blivit fixade i andra. Den ser trevligare ut, har fler kapitel (bra ny saker), snabbare skadesystem...
  14. M

    Nekromanti Eon II

    Jag måste flika in att jag tycker precis tvärt om. Eon II är mycket trevligare layoutad, roligare sidor, mer regler, buggar borta, saker tillagda...jag (liksom väldigt många här) har lusläst Eon I-grundreglerna, men tycker ändå att Eon II är mycket bättre. Definitivt värd sina pengar. Och...
  15. M

    Nekromanti Motanfall

    De (neogames, och jag håller med) ser nog motanfallet som en lite för 'optad' attack redan som den är...att halvera skadan tar bara ner den på en lite mer jordnära nivå. Bra. Motanfall är mer avsedda för att få motståndaren ur spel när man ligger i underläge, inte som en dödlig attack på Ob6T6...
Top