Nekromanti senaste Codex

Joined
1 Dec 2000
Messages
29
Location
Uppsala
/me va ute o hämta posten ida..såg att nya Codex hade dimpt ner i brevlådan...eller ..det var nog meningen, men botten av lådan höll inte när den nya Telefonkatalogen Codex kom, så jag fick grabba tag i den med vinsch å krok o dra in den inomhus. *giggles and starts reading*

wow, tack för den :)
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
men de som inte prenumererar får vänta i några månader efter att de andra har fått den... (butiken jag köper den i fick den 2 månader efter alla andra)

/R
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
NAAAA!!! FAN JÄVLA AS SKIT HATA!!! jag tänker inte ens förklara mitt vredesutbrott, så jävla förbannad är jag!
nåja. varför skriver du som om satt på irc? det är fult.. nå, hursomhelst. dethär inlägget plattsar väll bättre på codex-forumet eller?
hursomheslt.. 132 sidor.. fett. men kasst att de har så mycket om dataspel, de borde hålla sig till rollspel tycker man juh /images/icons/frown.gif, men man ska juh inte klaga. en annan får juh tidningarna utan att behöva betala för dem *skryter så att det luktar apa*

kan inte nån göra så att knapparna ("fortsätt" och "rensa formular") kommer lite längre från varandra?!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Greger

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
143
Location
Göteborg (men från Alingsås)
Åh, vad trevligt med en ny Codex tänkte lilla jag.
När jag sedan började läsa i tidningen upptäckte jag att det var något som saknades.
Jo, nämligen artiklar om rollspel. När jag köper en rollspelstidning vill jag att den ska handla om rollspel och inte några satans datorspel, även om det också är trevligt. Men inte så jävla mycket, till och med mer än om rollspel.
Dessutom stod det knappt något om EON i tidningen. Trotts att det står klart och tydligt EON på omslaget.
Njae, jag är lite missnöjd med senaste nummret.

Ironi mina vänner, ironi.
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Tack :)

Bra att du skrev det! Nu måste jag springa o köpa den... *tihi*

/Martin
Den dödlige
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Men dom skrev ju att det blir mer i nästa nummer.

Eller så ljuger dom.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: För mycket dator i alla codex

Snarare en fjärdedels rollspels tidning *suck*
Codex är så lite rollspel i att jag funderar på att sluta vara prenumerara.
Codex började bra men sen ville de tjäna pengar genom att öka upplagorna till dator spel tidning artiklar men allt jag säger är som du det finns miljoner datorspels tidningar på svenska och på utrikiska då oftast på engelska språket men även tyska franska kan man hitta till och med i så små städer som Luleå och Piteå..

Så har ens Codex en chans att konkurera emot dessa dator spels jättar enligt mig inte en chans och vad värre är så är deras reportage om datorspel redan gamla när de kommer då andra tidningar redan har gjort dom ofta långt före Codex..

Codex borde i mina ögon ha MINST 50% rollspel eller rollspel relaterat matrial men tja jag är bara en betalnade kund och det finns antagligen FLER betalande kunder som gillar datorer eller så bryr dom sig inte vad en betalande kund tycker...

Ska vi göra en förutsägelse ?
En spådom..
Jag tror att Codex kommer få svårigheter då de försöker konkurera med de stora datorspels tidnings gubbarna och då de redan nu håller på att aliera rollspelarna så VI överger dom finns stora risk att Codex går under med man och allt..

Denna spådom om framtiden baseras enbart på kall logik och min egen syn på konkuransen inom datorspels tidningarnas värd då jag bara är en glad åskådare så kan jag fel eller rätt.. VEM VET INTE JAG VET DU ???

Hatten trött så trött på att bara måste läsa om datorspel över över allt...

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 
Top