Recent content by maldino

  1. M

    Nekromanti Drunok (åter igen) SPELGRUPPEN LÄS INTE DETTA!

    Jag vet... Det är farligt att låta ett krig sätta igång för det finns alltid en anledning för de när liggande länderna att blanda sig in i kriget. På så vis har detta krig trappats upp utan att jag vill det. Det fanns igentligen inga anledningar för Mûdaninerna att inte invadera Jargien förutom...
  2. M

    Nekromanti Drunok (åter igen) SPELGRUPPEN LÄS INTE DETTA!

    Detta inlägg hanldlar om Jargiens krig mot Drunok. När vi ändå pratar om Drunok och krig så tänkte jag ge er min bild och mitt Mundanas situatuion när det gäller Drunok. I mitt Mundana året 2969 e.D har Jargien precis fått seriösa inrikesproblem på grund av Jargus död (att han är död är...
  3. M

    Nekromanti Varför Daak är den ende guden i Mundana!

    OM... " OM DU BARA VISSTE VAD SOM KOMMA SKALL!" -Sade Xinu "den orene" till sin son... :gremgrin:
  4. M

    Nekromanti Rollpersoner med Högt Rykte

    ...eller så har han förtjänat sitt rykte igenom perfekt genomförda och planerade mord på högt uppsatta medborgare i samhället. Med tiden har då hela underorganisationen till nattdräparna planterat ryktet om att det var en av dom som gjorde det men inte namngett personen som genomförde morden...
  5. M

    Nekromanti Legender och Hemligheter (ev spolier) För SL

    Jag tänker kasta in Mörkret när jag känner för det, dvs när några rollpersoner blir så pass bra så att man kan använda Mörkret i ett äventyr. Annars tycker jag att det inte finns någon anledning att lägga in mörkret i världen ännu. Jag har dock låtit en del förändringar ske i Mundana. Hotet...
  6. M

    Nekromanti HUR gick COLONIEN under?

    bara ett litet tillägg... OK, det var tydligen min tur att dra den gamla vanliga Aralion. Det står annars en hel del om det äldre Colonans fall och dess historia i Legender&Hemligheter. Och för att passa på att göra lite reklam för den kan jag säga att det är en bok som jag anser att Neogames...
  7. M

    Nekromanti Döda Demoner??

    Re: Döda Demoner?? (SPOILER) Jag vet inte hur det är med er, men jag vill inte att mina spelare ska få se svar på hur dom skulle kunna ha ihjäl demoner i Eon. Speciellt inte innan dom har spelat igenom Sorgernas Brunn. Tänk er för...
  8. M

    Nekromanti otur

    Re: Han borde väl vara A&P troende? (NT) NT = No Text (Ingen text)
  9. M

    Nekromanti otur

    fundering... (OT) då de skulle utföra ett bakhåll på Khasiriddaren Leoron Henéa och hans väpnare. Vad menar du med "Khasiriddaren"? Är det ett eget påhitt? Nu blir en allt nyfiken...
  10. M

    Nekromanti otur

    Re: Jodå Ren otur enligt mig. Hade han inte haft den där +1 i hugg skada som gick in så hade skadevärkan blivit 9 och han hade klarat sig utan den där extra skadan. MEN, jag håller med dig. Att vara riddare utan hjälm är som att åka road racing utan hjälm. Ramlar man gör man sig j-t illa...
  11. M

    Nekromanti otur

    Re: Jodå Jag har lite svårt att tänka míg att han hade överlevt med hjärnsubstans som skvälper ur huvudet varje gång hästen tar ett nytt steg. :gremooo:
  12. M

    Nekromanti Kavallerichock i uppförsbacke???

    Tänkte tråka ut er med lite mer plöjandes igenom det stora fältet med stridsregler och problemställningar... Alla frågorna handlar om rytteri, utgå ifrån att personen jag pratar om är riddare: Hur fungerar det när man duellerar med en annan ryttare och fienden står i ett gynnsamt utgångsläge...
  13. M

    Nekromanti otur

    Jodå En av mina spelares gubbar lyckades så sent som under förra spelmötet hugga sig själv i hjärnan när han skulle visa sig på styva linan och hämnas på ett troll för det som trollen gjorde mot hans fina landskap Östmark och drog hans adliga släkt i vaneder under Trollkriget. Så går det när...
  14. M

    Nekromanti Härförare!!!

    Skaffa en tolk och stick till något Henéa territorium (jag utgår ifråna att det är deras släktingar som ska befrias) och sen är det bara att börja rekrytera och förhoppningsvis skulle hela stammar sluta upp till ditt "heliga korståg" mot förtryckarna. :gremwink:
  15. M

    Nekromanti Favorit karaktär

    Det låter som "Bullet time" a´la dataspelet Max Payne. jag tycks mig komma ihåg en av mina medspelares karaktärer till Neotech som hade en sju j-a massa i VINIT. Han hann med att knäppa två motståndare med samma pistol under en runda innan dom ens hann reagera...men det är OT och hör inte hit.
Top