Nekromanti Favorit karaktär

DarkRaven_UBBT

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
123
Location
tredje klotet från solen
Jag vet att det här har varit uppe massor med gånger förut, men kan vara kul att ta upp igen.

Vilken karaktär har ni som eran favorit (gärna lite info om dom, mindre bakrund, viktiga stats o sånt)
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Okej.. måste bli Alurian Denael!
Info: Pyar-alv. Vandrande riddare och baron i Consaber (Uriens nånstans).
Utseende: Ganska stor och kraftig. Ljust, axellångt hår. Lapp för vänsterögat, ett halvt högeröra och ett ganska stort ärr på kinden (detta efter en del otrevliga strider...). Ser trots dessa skador ganska bra ut.
Bakgrund: Kommer inte ihåg så mycket av den, och hittar inte pappret... men ja, bakgrund har han.

Lite stats: Svärd 18 (spec. Slagsvärd), Stridsvana 16, talar Sabriska, Ashariska och Felya Alarina tämligen väl, är ganska bra på det mesta som en adelsman och riddare bör kunna. PER 17. SYN 18 (fast har bara ett öga).

Hmm, vet inte varför jag gillar min Alurian så mycket, kanske för att det är den karaktär jag spelat mest med..
 

Hamsterbane

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
92
Location
Skeå
Re: Favoritkaraktär

Hrtendzar den Rättrådige får det nog bli. Tirak, 17 i STY, 15 i RÖR och TÅL, 19 i BIL(!). Våldsam och elak rövarhövding som har en kappa med automatisk vindflöjel (han byter åsikt efter situation alltså) men tänker egentligen bara en sak: "Hur ska jag göra för att bäst gagna mig själv och min fru?" Tar det han vill ha, lismar för alla (både vänner och fiender) och är på så sätt vän med alla utom de som stöts bort av hans tirakyttre. Nog skrupelfri rollperson för att vara helt fri, helt enkelt, och han har samtidigt en ganska väl utvecklad känsla för rättvisa...

Volhirtyn Svärdsfrände Sevandtar var också en trevlig typ, men lite för allvarlig för att knipa förstaplatsen. Kommunist i själ och hjärta, bar denne spinkige men starke krigare ständigt sitt svärd som en ledstjärna på sin väg för att skapa en ny och bättre värld för sig själv och alla andra. Utgjorde en fjärdedel av en undanskymd magikerkult i ett bergsområde nära en vulkan, högg armen av en av de andra rollpersonerna som Volhirtyn ansåg var för velig i sin tro.

Sen får vi inte glömma Moffur Hamsterbane, min allra första rollperson vars personlighet enklast sammanfattas i frasen därnedan.... och Qdolf Musseldorf, doomtroopern (Mutant Chronicles) som tillsammans med sina två doomtrooperkompisar slaktade nefariter och ondskans avskum samtidigt som de bodde på Palatsstigen 15 och drev pizzeria.............. :gremcool:
 

DarkRaven_UBBT

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
123
Location
tredje klotet från solen
Min favorit (sorry, hade inte tid att skriva sist :gremblush: )

Namn: Radi ben Ismail

Info: Ingen i spelgruppen vet så mycket om hans bakgrund, hela hans familj är nattdräpare (vilket han också är för den delen), Utger sig för att vara en legoknekt för tilfället.

Han är en jävel på att slåss (och njuter av att göra det, desto fler/farligare fiender desto roligare), har en egen unik stridskonst och Kafer-thon.

Egna stridskonsten är utvecklad inom hans familj, stridskonsten heter "Hiten mitsurugi ryuu" (om nån har läst/sett rurouni kenshin så vet ni vad det är) vilken går ut på att få initiativet och slå hårt, fort och mycket.

Använder två vapen, Ferlani och Sodori, två Mûhadinsablar.
Han har även en massa andra vapen, kastknivar, knivar, handske med små utfällbara klor, stålhätta på kängorna och en svärdskida i metall.

För att inte visa hur snabb och smidig han egentligen är så har han nästan jämt på sig extra vikter och en väldigt tung mantel (manteln väger 30 kilo) och under hård träning har han manteln + extra vikter så att total belastning blir drygt 50 kilo.

Viktiga stats o sånt:
RÖR 19, VIL 16, FÖR 12.5 / 25 / 37,5
VINIT 14, Insikt 12 (24 med stridskonst + special regel "sharingan (fråga om intresserad)")
Läkekonst 13, Växtlära 13, Musik 13, stridskonst svärd 17, stridskonst kniv 15, överlevnad 13, övertala 12, rida 10, klättra 13 (jag gillar visst FV 13.......)



Kill list (vi slåss inte bara, gör massor med andra kul saker med)
Bergs troll
Mindre farlig demon
5 rövare (tog 1 runda)
sen en kasse med andra saker som e mindre viktiga

(skriver inte bakgrund pga att någon ur min grupp kan läsa det här)
 

Mercellon

Veteran
Joined
25 Feb 2003
Messages
41
Location
Göteborg
På tredjepalts....

Gunde Liten!
En missla.Dålig på allt möjligt, så kallad 'tjuv'. Ursäkta för de oseriösa namnet, men ingen bryr sej speciellt mycket i våran spelgrupp. Inte speciellt lyckad rollperson, men ack så rolig att spela. Ännu roligare med hans bror...öh..kommer inte ihåg va han hette.

På andraplats...

Mercellon Caratos!
Kamorianisk krigarveteran. Jätteskojjig att spela, speciellt när alla hans kompisar klantar till det. Mercellon har ett hemmagjort svärd, SLen tittade på det och mumlade 'Mja...inte så överdrivet överdrivet ialla fall...'
Bah. Skulle gjort det bättre. Skriver fortfarande bakgrunden...när jag orkar...höh.

Och på förstaplats..........

Timotty.....[efternamn]!!!
Hojhoj, typ min andra riktiga gubbe, han var en tomte som kunde en magi. Den man skjuter blixtar med. Och så hade han 18 i undvika, vilken rolig krabat han var... Juste, han hade plåtrustning bestående av en konservburk med hål :gremwink:
Den kampanjen måste vi spela vidare på...
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Re: Favorit karaktär - Aarzent Khasi

Min favoritkaraktär är min kära Aarzent Khasi.

Han är Cirefalier, född i Melorion, men, via handelsresor, bosatt i Asharien. I Melorion utbildades han till soldat, och senare till kapten. Efter at ha räddat Jarla från undergång pga av ett Drunokskt anfall utnämnde Anstir Tyldon (Ashariens Överjarl) till Khasiriddare. Khasiorden är en mäktig orden med bara fem medlemar. De står jarlen mycket nära.

bästa färdigheter
Lans - 17
Svärd - 22 - Måtta
Armborst - 23 - Tungt armborst
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Jesana Eframira Yelvinko

Jesana Eframira Yelvinko.

Född och uppväxt i Perina innan frihetskriget. Dotter till Efram Mazoumir Yelvinko och Myriam Lifemira Gavrin. Fadern var en lovande alkemist och modern är den enda dottern mellan den nu döde morfaradern Lifem Kalimir Gavrin och hans partner Shoni Vilani fin Visha. Lifems bortgång tär fortfarande hårt Shoni och det var inte länge sedan hon började klä sig i annat än rostbrunt.
Jesanas mamma Myriam, arbetar som diplomat gentemot Consaber. Vanligtvis så är hon inte stationerad i Consaber då det är för farligt, men på sistone så har den rebelliska andan i Pereine kommit att växa och inbördeskrig har brutit ut (anno 1505 S.t.). Diplomatstaben blev iväg skickad med ilfart till Consaber för att förhandla om assistans i det kommande kriget mot Thalamur. Mamma Myriam åkte, och tog större delen av sin familj med sig, närmare bestämt sin man och sina 3 barn.

Jesana är nu 12 när hon släpas iväg till Consaber, sån tur är så har hennes mor redan skolat henne lite i deras tungomål så hon kan faktiskt kommunicera med dom.
Utöver detta så skolas Jesana till magiker av sin far. I Consaber så träffar hon dom jämnåriga bröderna Federick och Claymon Phéorryn av Negel, och deras goda vän Amergin från Negel. Tillsammans så har dom hittills mestadels lyckats göra såna saker som 12-åringar gör (vi har bara spelat i 2 äventyr). Hon är studerar just nu under Magus Conner av Kardor, och delvis på akademin i Calnia.

Frihetskriget har nu sedan något år avslutats till Pereines fördel som nu är en fristående stat, men familjen har trots allt funnit sig relativt bra i Consaber (trots eventuell rasism som man stöter på då och då), och har hittils valt att stanna där.


Nu så är Jesana 15 år gammal och har spenderat ett år vid dom magnifika observatorien i Ebron. Hon håller på att studera inför sitt Magusprov.



/Naug
 

Rhoderic

Veteran
Joined
3 Mar 2003
Messages
6
Godsherre Rhoderic Falk af Calnia, Riddare av Consentinerorden, Jididajis beskyddare, härförare över ökenarméerna.

Rhoderic är en mycket prominent herre i 30-års åldern. Under consentinerorden har han under en längre tid rest världen runt för att skydda en märklig pojke. Tillsammans med sin väldiga skimmel Artemis ser han fienden och ondskan i vitögat och kämpar dagligen för de utsatta och svaga.

Dock har Rhoderic ett stort problem i hans så annars ärofyllda liv, han är dödligt förälskad i en kvinna som också är hans kontakt inom orden. Denna kvinna har Rhoderic dock ännu inte vågat förklara sin eviga kärlek för och detta tär på den stolte riddaren.

Rhoderic är nu hemma i Consaber igen för att sköta om sin mark och vem vet, han kanske finner modet att äntligen förklara sin kärlek och fria til den sköna Ardalania.

Dock kommer Rhoderic förmodligen snart bli tvungen att återigen lämna sitt kära Consaber och sin älskade Ardalania för att resa ut i världen tillsammans med sina vänner Baron Karil av sista byn, den vida kände magikern Xerxes, den alviske prinsgemålen Eltariel och misslan Vintersol för att bekämpa onda krafter och finna sedan länge glömda skatter.

Rhoderic svingar ett mäktigt slagsvärd (25 i fv) och skyddar sig med en riddarsköld med consentinerordens emblem och en falk i silver på det tomma fältet. Han blev utslagen av Emryn Lo'soi i kvartsfinalen i Hardalons svärdsspel (Klarade sig i fem rundor mot den legendariske alven).
Han är även kunnig inom magi och har på senare tid visat gott kunnande inom härförandets och fältslagets ädla konst.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Eftersom jag är spelledare så blir det inga riktiga känslor för karaktärer. Får jag använda en slp? Hon är som en rollperson, och hon har eget formulär så...

Helena. (okänt efternamn)

Äventyrar. Träffade spelgruppen på en midsommarfest, där hon senare hamnade i säng med en rp och senare bröt handen på samma rp. Hon är väldigt aggressiv, har låg heder, men hög amor. Hon gör precis som hon vill, tar det hon vill ha av livet. Hon har med åren blivit en viktig del av vår kampanj, med kärlekshistorier hit o dit, och våldsamheter på sina ställen. Snygg är hon också.

Lite värden?
Hornbåge 18, Förföra 18, Övertala 17, Undvika 18.

På tal om något helt annat...Darkraven, din karaktär säger att han slog ihjäl 5 rövare på en runda. Hur i h-e gick det till?
Det värsta jag sett är 3 döda rövare på en runda o då stod vi bara o gapade sen. Han måste ju ha gjort minst 5 anfall,...iofs om ett var kvickt, o han sen har 2 vapen så blir det inte mer än ob5T6 på anfallen...men förklara gärna själv!
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Darkraven, din karaktär säger att han slog ihjäl 5 rövare på en runda. Hur i h-e gick det till?
Det värsta jag sett är 3 döda rövare på en runda o då stod vi bara o gapade sen. Han måste ju ha gjort minst 5 anfall,...iofs om ett var kvickt, o han sen har 2 vapen så blir det inte mer än ob5T6 på anfallen...men förklara gärna själv!
Det låter som "Bullet time" a´la dataspelet Max Payne. jag tycks mig komma ihåg en av mina medspelares karaktärer till Neotech som hade en sju j-a massa i VINIT. Han hann med att knäppa två motståndare med samma pistol under en runda innan dom ens hann reagera...men det är OT och hör inte hit.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
Janos av Davos även kallad Januz de Jarg

bifogar hans bakgrundshistoria på 6 sidor om du orkar läsa.

observera att en del friheter togs (historiskt) när det gäller hans krigande i mûhad då geografica mundana inte hade släppts vid tiden då det skrevs.

han har rykte 26 och är då om man jämnför med slp:s i böckerna ganska känd/ökänd.

han har 16 i quadosh och kommer säkerligen då han är en gudsfruktig man få ytterligare i framtiden... observera att han mycket väl kan nå helgonstatus innan han går hädan.

han har 12 i vinit. kombinerat med stridskonst och blixtrande reflexer är det inte många som slår före honom.

han trakterar en obezhan som han svingar med en säkerhet på 23fv... han är inte okänd att dräpa ett par, tre fiender åt gången.


en riktigt härlig dungeonbashargubbe me andra ord.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Godsherre Rhoderic Falk af Calnia, Riddare av Consentinerorden, Jididajis beskyddare, härförare över ökenarméerna. "

Vilka ökenarmeér för han befäl över? Jag är lite nyfiken över just den titeln eftersom du också skriver att han kommer ifrån det ökenlösa landet Consaber. :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Mercurion Nuvadi

Mercurion är en ung Daakpräst som hamnat i den gudsförgätna lilla byn Ruda i mellersta Consaber. Han är son till en storbonde ifrån byn Cladell men har tillbringat de senaste fem åren på ett lokalt kloster. Efter att han blev romantiskt involverad med en ung kvinna som var lovad till bygdens storman bestämde man att det vore bäst om han blev sänd till den avlägsna byn Ruda för att hjälpa den åldrade prästen Hirbitus.

Mercurion är en ambitiös och djupt troende ung man, som gör vad han kan för att omvända de hedniska byborna till den rätta läran. Med hjälp om sin tämligen omedvetna charm och sitt fagra yttre har han redan lyckats omvända många av byns kvinnor. Sedan han kom till Ruda för ett halvår sedan har han både startat en kyrkokör och en skola. Just nu håller han som bäst på att anlägga en trädgård med örter och andra nyttoväxter.

Mercurion har visserligen upplevt en hel del strider under kampanjens gång men har alltid lyckats hålla sig i bakgrunden. Hans största prestation är att han har knockat en gûrd. Det faktum att han har en fobi mot smärta och endast åtta i styrka gör också att han inte gärna blir indragen i dylika saker. De färdigheter som han är bra på är främst teoretiska(Övertala, Ledarskap, Filosofi, Ockultism). Allra bäst är han på att sjunga religiösa sånger, vilket han har hela 17 i.
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Lite fakta om Spez

Spez såklart

Yxmästaren(vapenmästare) Spez son av Zhelmer. Han är en Ghor-dvärg från Khazim-Renk-Ghor. Han har en murvelbest som riddjur(ovanligt jag vet). Bär på en hemlig helrustning som är bland annat gjord av Somdiaplåt. Han har svart skägg. Han har en lärling som heter Grólin. Varit med i stora slag exempelvis slaget mot den onda Nekromantikern Alazar Vodd. Han bär på två stycken magiska vapen. En magisk Krell-Kharz som lyser blått när den aktiveras och en Krell-Spez som han själv kom på för att han tyckte attt det vore mer tuffare med en storyxa som är gjord av dvärgarna. Den lyser som solen när den aktiveras.

Hans personlighet
Han brukar vara ganska sur och har ovanligt stor motståndskraft mot guld och silver och andra skinande saker. Men när han kommer till ett värdshus och lyckats komma i slagsmål så blir han oftast glad över att han får sista träffen Kär är något Spez skulle "aldrig" kunna tänka sig bli. Han är otroligt hjälpsam och hjälper gärna en som behöver hjälp.

Det var lite kortfakta om Spez

MVH. Yxmästaren Spez son av Zhelmer Klan Ghor
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Fantastiskt, hade jag kunnat skriva lika bra bakgrunder hade jag varit lycklig (ännu lyckligare om mina spelare hade gjort det)

förresten, känner igen vissa saker från Tempelriddar böckerna käns lite som Eons motsvarighet till Arn de Gothia (Arn Magnusson)
eller väldigt mycket likheter faktiskt (exakt samma händelser tom)
fan, jag får möjligen inte använda honom i min kommande kampanj? (då måste jag veta hur du vill att han skall spelas)
inkl alla stats osv..
tack på förhand *en exalterad Skugga*
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,562
Location
Helsingborg
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:\\"#DDDDDD\\"]*usch, vad gör jag på Eon-forumet?*</font></td></tr></table>

Om jag bara ska ta min favorit bland Eon-karaktärerna, när vi väl spelade det, så blir det nog shamanen.... äh, nu kommer jag inte ihåg vad han heter.. Något som lät ståtligt..

Det var en greve som reste runt i världen för att få ihop tillräckligt med pengar för att köpa loss sin förälskade.. Hans vapen var handyxa och slunga och hade en husande som bodde i en kattkropp.. Det som gjorde det roligt att spela med honom var att han var helt känslokall när det gällde att ta sig fram förbi hinder.. Hans mål gick alltid före alla andras.. Det var intressant att spela..

Ett exempel.. Vi hade en dvärg i vårt sällskap och mötte ett gäng alver (av någon ras).. De ville inte släppa förbi oss om dvärgen inte gav lite av hans blod till dem.. "Aldrig!", sade jag och ställde mig bakom dvärgen med dragen yxa.. Sedan klubbade jag ner dvärgen med yxan och tappade honom på lite blod för att ge till alverna..

Dvärgen dog senare och "ersattes" av en kraggbarbar med stort K (eeeh!).. Efter några minut efter att vi träffat honom blev det strid.. Han träffade mig med en pil så att shamanen stendog.. Jahopp.. Själen var fri och nu fick han välja en kropp att försöka ta över.. En välpumpad kraggbarbar med bra anlete fick duga.. Ett senare problem blev visserligen hur hans älskade skulle ta nyheten.. "Hejsan, älskling.. Man skulle kunna säga att mina år av resande har förändrat mig lite.."

/[color:"green"]Han[/color]s karaktär köpte aldrig loss sin älskade
 

DarkRaven_UBBT

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
123
Location
tredje klotet från solen
Det var inte lätt, men som sagt, 2 vapen (Mûhadinsabel och en katana liknande sak) och hade en jävla tur med tärningar + FV 18 med svärd

småsaker från stridskonst som var användbara:
dödande anfall
moment spec - båda vapnen
hugg
kvickt anfall
måpunkter
precicionsanfall
uppföljning
krigslist
utmanövrering
utspel
rappt utfall

har också blixtrande reflexer så vinit blir Ob1T6 eller Ob2T6 :gremsmile:

fixade vinit o lyckades utmanövrera
1. kvickt anfall, träffade i halsen, pulsåder
2. anfall 1 med höger, träffade bröstkorg, gjorde massor med trauma och kapade ett revben som åkte in i lungan.
3. anfall 1 med vänster, träffade bröstkorg igen, tilbaka knuffning med uppföljning som träffade i höger arm (tappade vapen)
4. anfall 2 med höger, träffar huvud, hals, nacke, decap, huvudet flög iväg en bit.
5. blev rädd som fan, försökte fly (hade utmanövrerat honom så han hade ingen chans att attakera ändå), högg honom i ryggen (har heder 3, känslokall)

Torkade av vapnen på den minst smutsiga rövarens kläder och gick därifrån.


Ja, han är en helt psykotisk person, men skitkul att spela :gremsmile:
Det där var enda gången han har ansträngt sig i en strid, och det var för att ingen av dom andra RPna var i närheten, vill inte visa hur bra han är för dom :gremcool:



Och det blir Ob4T6 per anfall eftersom Kvickt anfall inte räknas som en handling.
 

Gibbon

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
70
Location
Norrtälje
ripoff

jo jag hade precis avslutat tempelriddartrilogin när min vän sade att had skulle dra igång en riddarkampanj där daakriddare skulle tvingas att samarbeta med zorianriddare mot ett större hot. så jag snodde en hel del saker. jag kan scanna in min karaktär och skicka den till dig om du vill.

naturligtvis berättar jag då hur den skall spelas.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Favorit karaktär [spoiler]

Jag måste nog erkänna att jag har en karaktär, elelr snarare SLP som kan slå det där.
Hans namn är Shahan den Svarte (taget namn, ja). Han är en lamia av Necatorum Lamia, krigarordern.
Han är så att säga en sadistisk gammal perfektionist, med sin stridskonst som jag inte kommer ihåg namnet på, men den innehåler näst intill alla Tekniker, och momentet Da. Han har FV 45.... Men detta är inte något jag direkt använder.
 
Top