Recent content by lothorius

  1. L

    Nekromanti World of Mundana

    Re: Låter ännu mer najs Att lägga till bilder i ett MUD kräver att man har en specifik klient på användarsidan (vilket iofs inte är ett hinder förståss). Placeringen av bilder sker då igenom "osynlig" text som skickas från servern till klienten. Klienten översätter sedan denna osynliga text och...
  2. L

    Nekromanti World of Mundana

    Re: Låter najs Fördelen med den "motor" som Aetolia bygger på är att man får ganska mycket frihet i hur man bygger världen. Strider är icke-linjära, vilket gör det enkelt att bygga in Eons regelverk i det hela. Dessutom kan man skapa kommandon för att hjälpa till med allt som har med rollspel...
  3. L

    Nekromanti World of Mundana

    Jag har, under ungefär ett års tid, arbetat idéellt för ett amerikanskt företag som heter Iron Realms Entertainment (IRE). De utvecklar ett antal så kallade MUD (Multi User Dungeon) som allihopa drivs som separata grenar och har olika världar. Den värld jag programmerar på heter Aetolia och är...
  4. L

    Nekromanti Spelare/SL söker spelgrupp i Linköping

    Tjo! Sen jag flyttade till Linköping har det blivit väldigt glest mellan speltillfällena. Om det finns en seriös spelgrupp som kan tänkas husera en till spelare, eller om det finns intresse att starta upp en mindre grupp, så kan ni väl höra av er till mig. Börjar bli lite abstinens :gremtongue...
  5. L

    Nekromanti Utveckling av MUD?

    Hej allihopa! Jag skriver just nu på ett så kallat MUD, ett textbaserat rollspel som spelas online. På muddet jobbar just nu personer från USA, Kanada, Australien, Förenade Arabemiraten och Sverige, men jag är i behov av mer folk. Om du känner att du behärskar att skriva bra på engelska, och...
  6. L

    Nekromanti Frilansare sökes

    .. till mitt rollspel AU2552. :gremsmile: Jag är i behov av en (eller flera) frilansare som jag kan bolla idéer mot. Mitt rollspel är fortfarande i utvecklingsstadiet så det finns därför mycket plats för ideer. Om det är någon som är intresserad kan ni väl skicka ett mail till mig på...
  7. L

    Nekromanti AU2552

    Re: Ny medlem på AU2552: Dudde himself! Posting sker i forumet "Allmänna Idéer". Det är bara att posta idéer och kommentarer fritt. Läs reglerna bara =) Lothorius Aeternus Umbra 2552
  8. L

    Nekromanti Attribut (dessa evigt omdiskuterade)

    Jag har gjort ett utkast till ett system. Slå en kik på det och skriv kommentarer om ni vill. http://au2552.mine.nu/forum/viewtopic.php?t=4 Lothorius
  9. L

    Nekromanti AU2552

    Förresten, det är inget fel med att den säger att den inte kan skicka mail. Logga bara in som vanligt efter det. Servern där det ligger kan inte skicka mail just nu, men den kommer att kunna det i framtiden. Lothorius
  10. L

    Nekromanti AU2552

    Rollspelet är nu döpt utav mig och några kompisar. Kortnamnet AU2552 är en förkortning för Aeternus Umbra 2552. Någon som kan latin kan ju översätta det. :gremcool: Jag har äntligen fått tag på någon som kan hosta mitt rollspel. Just nu finns det bara ett forum där, men det är ju en start iaf...
  11. L

    Nekromanti Attribut (dessa evigt omdiskuterade)

    Just nu finns spelet endast i ett block med lite minnesanteckningar, annars mest i min skalle. Skall börja knåpa ner det, nu när jag har blivit hostad. Just nu finns det ett forum uppe. Jag postar adressen i ett eget topic. Lothorius
  12. L

    Nekromanti Attribut (dessa evigt omdiskuterade)

    Den mallen skall jag följa, och det bums, på en gång, genast, direkt =) I say, the master has spoken. Way to go, Krille. :gremcool: Lothorius som river fram notepad + tärningar + penna och papper.
  13. L

    Nekromanti Attribut (dessa evigt omdiskuterade)

    Det är det som är problemet.. Jag har inte något riktigt bra system för att slå tärningar i mitt rollspel... Jag har funderat på att kanske ha ett system där man bara slår t6:or =) Det skulle kunna vara elakt, men då betyder det att man alltid lyckas om man har värde 6+ i...
  14. L

    Nekromanti Attribut (dessa evigt omdiskuterade)

    Tja, STY är mer som en blandning av båda underattributen. Har man ett lågt värde på råstyrka kanske man har ett högt värde på teknik. Och högt värde i teknik kan göra att man vet _hur_ man skall göra för att lyfta undan stocken, och därför kan utnyttja den lilla styrka man har. I det fallet...
  15. L

    Nekromanti Hemsida [är det OT?]

    Håller med dig Krille. Det funkar faktiskt ganska bra med WYSIWYG-editorer. Koden som genereras nuförtiden är inte alls dålig, även om man måste ändra litegranna i den ibland. Min favorit är Dreamweaver vilken jag kan rekommendera starkt =) Skall det skrivas HTML "för hand" så använder jag the...
Top