Så snabbsvar.
Jag håller inte på med teori, men tycker att diskussionerna här om teori är intressanta, och det låter som att ett teori forum skulle underlätta för att hitta sådana trådar
Att det är byggt på en redan existerande bokserie, i stället för att ge upphov till en bokserie. Att spelarna i praktiken har lika mycket om inte mer att säga till om än sl. Auktions systemet i karaktärsskapningen där man rankar attributen En värld som innehåller allt man kan föreställa sig.
Har nu läst allt jag hittade med [Teori] taggen, och skummat igenom gns och konstaterat att det jag var ute efter var inte teori utan praktiska knep och ideer för att avgöra om ett system över huvud taget fungerar.
Tackar för alla svar och tankar och kommer att försöka ge mig på att skriva ner...
I och med att jag har börjat skissa på ett eget system för förstra gången så har jag börjat läsa rollspelsteori här på forumet, och har försökt att hitta inlägg, men antingen är sökmotorn ELAK(tm) eller mer troligt så är det skit bakom tangentbordet.
Hur som helst så efterlyser jag nu trådar...
Almänt medhåll att speledar biten i VtM är skriven med rälsning i åtanke, när man sen läser stämningstexter, clan böcker, novellerna eller annat som kommer in på världen / äventyrsupplägg så är det skrivet för att stöda fisktank. Tror att dettta till stor del är varför jag upplever Vampire som...
Jag har nu grunnat mer och speltestat bitar av systemet.
Man har fortfarande fyra attribut:
Hälsa(HP), Energi(Attackspeed), Skada(Damage) och Absorbation(Armor).
Grund tänket är fortfarande att man träffar automatiskt och gör sin Skada minus motståndarens Absorbation i skada.
För att det inte...
Iom att jag redan ska sätt aupp ett forum åt robban 94, så skulle jag kunna hålla i ditt också, så fort jag fått ordning på min server
/Lanariel som verkar lova forum till folk för tillfället
Tack för tankarna. Och jag håller med dig att det känns rätt att försöka bygga det som ett system som går ut på resurs hantering. Det jag funderar på för tillfället och skulle vilja ha förslag på är vad man kan göra med AttackSpeed.
De design mål jag har för tillfället:
*Ingen slumpgenerator...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.