Nekromanti Smaklösa rollspel

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Under den del av Genesis roadtrip jag följde med på började en lustig diskussion mellan oss och dimfrost. Vi pratade om det med resten av linköpingsmaffian, och tog sedan upp det med Han och Lexx, men jag skulle gärna ha fler synpunkter. Frågan är alltså:
Vilket rollspel skulle du helst äta?

Vi bestämde oss för att dogmaspelen inte räknades. Mest för att det skulle bli för lätt då.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag är bakfull och hungrig, och jag känner att D&D känns lite som en sunkig pizza, med cola till. Jävligt mastigt, lite ofräscht, lite skämmigt, men precis vad doktorn ordinerar. Colan får representera en touch av amerika, antar jag :gremsmile:

Artesia känns dock mest som min stil. Rejält men nyttigt. En slags böngryta eller något sånt.

EDIT: Och ska vi vara bokstavliga så vill jag äta Polaris, för den är liten och tryckt på billigt papper.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag tror att Usagi Yojimbo eller Feng Shui vinner. Liksom, den utomjordiska biokemin i Star Wars eller Star Trek skulle min mage inte komma överens med. All den där konstiga ost-och-vin-kombon i fantasyspel som folk misstar för medeltida mat gör mig full och tjock. Och den riktiga medeltida maten i Pendragon är - handen på levern - rätt trist och smaklös utan lite kryddor. GURPS är trevligt, men det är inte så mycket mat som ett helt skafferi som man får tillaga själv. Bloddieten från Vampire är inte heller riktigt min grej. Man kan bara ha så roligt med blodpalt, svartsoppa och blodpudding.

Men kinesmat eller sushi... jävlar asså! Now we're talkin'!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
All Flesh Must Be Eaten, såklart... man är ju inte nån mesig vegan! :gremgrin:

Och hjärna är faktiskt gott! (kalv då, men i alla fall...)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Mina preferenser är indiskt eller italienskt cuisine, så då talar vi om Gangbusters eller GURPS WW2 (med fokus på Medelhavsfronten eller Burmakampanjen).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
"Du är vad du äter"...

...visst? I så fall väljer jag naturligtvis Blue Rose och kommer därmed för evigt dofta av blommor och honung. Och få vackra fladdrande lockar i håret som jag alltid önskat.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag börjar med lite Khelataar, dvs rimmad lax på knäckebröd med skivad gurka.
Till det dricker jag lite Tetris, dvs ramlösa.

En rejäl portion Rules Encyclopedia till Basic etc D&D känns som hederlig kokt kött och potatis, med lök och morötter. Bra huvudrätt. Här blir det ett glas Fallout, dvs ett sött, mörkt öl.

Sedan avslutar jag med en portion Toon. Lite småkakor sådär. Till det dricker jag lite La Pucelle eller något dylikt, dvs en skitkonstig likör, och en kopp Morrowwind utan några spelargjorda patches, dvs ett starkt, svart kaffe.

Erik
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jag skulle helst äta upp små söta friformsflickor, är det ok?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Vilket rollspel skulle du helst äta?

Då tar jag en trerätters-meny av Serenity RPG.

Vi börjar med en snobbig hajfenssoppa från Core-planeterna som förrätt. Äts givetvis på det finaste porslin.

Till huvudrätt kommer en rejäl jäkla köttbit, potatis och absolut ingen sallad från de yttre planeterna. Serveras på en sprucken trätallrik.

Efterrätten kommer från Reevers och slängs direkt i papperskorgen.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Hmm, ber lite på humör.

Alternativ 1: Jag skulle ta antingen Trollvinter eller Västmark. Lagom lätt med tydliga inslag av sötma och fräschör.

Alternativ 2: För mer asiatisk kost så blir det ju naturligtvis Feng Shui med lite inslag av Call of Cthulhu. (Sushi är gott)

Alternativ 3: För mer husmanskost, så är det ju naturligtvis Drakar och Demoner Expert.

/Ulfgeir
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Julbordet D%D 3.5 för mig. Med julbordets alla goda och mindre goda egenskaper:

* Man har många delrätter att välja på.
* Men dessa rätter är alla traditionella. De utgörs av det som ansågs fint förr i tiden, innan senare trender kommit och gått.
* Rätterna består därför i mångt och mycket av kött och fett.
* De få grönsaker som finns är väl dolda i sillsallad, medvetet sönderkokt kål och annat. Vegetarianer har helt enkelt inte där att göra, om de inte uppfinningsrikt maskerar sina grönsaker till kött: "julskinka" gjord på kålrot är ett exempel.
* På nästan alla julbord finns vissa specialiteter som julbordsmakarna just där uppfattar som traditionella och väl kända, men som väcker frågetecken på andra julbord. Dopp i grytan känner många igen till namnet, men få använder det. Lutfisk skys som pesten av många, men älskas av några.
* Även om en del gör sina egna julbord finns det många påkostade färdiga julbord att besöka, för en slant.
* Det sägs sällan av julbordsmakarna, men en av sakerna som verkligen drar med julbordet är att det associeras med julklappar.

Jag tycker också mycket om den nya glassen D&D 4E. Den har chocklad, kolasås, strössel, flera smarriga smaker, ingen larvig strut utan enbart en pappbägare som lätt kan fyllas på nytt eller slängas bort.
Än vet jag inte om glassen innehåller tillräckligt med näringsämnen för att jag skall kunna leva på den. Det smakar underbart, jag blir mätt, jag ser fram emot nästa måltid, men går det att få den glassen med marshmallows? Varm banan? Hur fungerar den i julbordsform?

Jag hade tänkt lägga till ett par sågningar av spel jag ogillat, men insåg att det bara vore korkat.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Alltså, frågan - när vi diskuterade den - var ju faktiskt bokstavlig.

Och ja, Nostalgi ligger nog bra till. Inte mycket pärmar, relativt få sidor och lätt papper.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ska man ta det bokstavligt så skulle jag nog välja ett dogmaspel. Vilket som helst - det består ju ändå bara av en och en kvarts sida (inkl ett rollformulär), och smaken lär ju inte skilja sig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Krille said:
Ska man ta det bokstavligt så skulle jag nog välja ett dogmaspel. Vilket som helst - det består ju ändå bara av en och en kvarts sida (inkl ett rollformulär), och smaken lär ju inte skilja sig.
Fast det står ju uttryckligen i trådstarten att dogmaspel inte räknas...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Äh! Jag kan nog äta ett normalstort rollspel, om jag får laga till det först!

Och i sådana fall är det väl bäst om jag äter ett VÄRDELÖST rollspel, som *CENSURERAT LIKSOM*, för att världen inte ska förlora för mycket.

(Seriöst, om jag visste om ett konvent jag var säker jag skulle gå på, skulle jag äta upp ett spel offentligt och skänka pengarna ni gav för att se denna freakshow till välgörenhet.)

Erik
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, då skulle jag tugga i mig EON. Tänk så mycket fluff, finns att bita i ett bra tag...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Kanske Neotech...
... En massa amerikaniserad skräpmat i snygga förpackningar, ätes en solig dag på en dammig trottoar i en överdriven high-tech stad med vackra glasskrapor. Nedsköljes med cola. :gremwink:
Eller DoD, med gott välkryddat, grillat kött och kall skummande öl, lite bröd och potäter osv. Det vore väldans gott! :gremlaugh:
 
Top