Nekromanti Mitt första system Take 2

lanariel.silver

Veteran
Joined
11 Sep 2006
Messages
91
Location
Hasslebro Håla
Jag har nu grunnat mer och speltestat bitar av systemet.

Man har fortfarande fyra attribut:
Hälsa(HP), Energi(Attackspeed), Skada(Damage) och Absorbation(Armor).

Grund tänket är fortfarande att man träffar automatiskt och gör sin Skada minus motståndarens Absorbation i skada.

För att det inte bara ska bli jag hugger, jag hugger och jag hugger av det så lade jag till färdigheter.

Inspirerad av Nobilis Gifts så satte jag ihopa ett system för färdiheter. Varje färdighet kostar 5 poäng i grund. Sen kan du köpa till förbättringar på dina attribut; attribut*2 eller *3 för 3, respektive 5 poäng.
Att använda en färdighet in game kostar 1 + förbättringarnas kostnad, och använder Energi.

Under spel testen fick jag en tank, en healer, och två dps. Regelsystemet fungerade, även om det blev jag hugger, jag blockar av det mot slutet, iom att färdighets systemet var så begränsat.

Om folk vill veta mer i detalj hur det blev/ fungerade så hör gjärna av er.

Håller just nu på att skriva i hop Area of effects och förmågor som täcker flera rundor, sitter också och funderar över räckvid och hat på monster.

Tankarna jag har just nu angående flera rundor är att per runda efter den första kostar den ytterligare 5 poäng. Liknande med AoE att de kostar 5 per target efter det första.
 
Top