Recent content by Kotaka

  1. Kotaka

    Nekromanti [SPOILER] Slocknad stjärna för spelledare - frågor/diskussion

    Vi spelade just öppningsscenen. Spelarna blev tagna av det episka så det lär bli ett kul äventyr. Jag funderar på vad ni som hållit på längre anser, särskilt de som läst del 5 (inte jag), anående metaplotten. Hur förhåller man sig bäst till kopplingen mellan Symbaroums och Lindaros och...
  2. Kotaka

    Nekromanti [SPOILER] Slocknad stjärna för spelledare - frågor/diskussion

    Klokt svar, tack för det. Det bara förefaller märkligt att om Drottningen gjort sig såna besvär att få tag i en bit info så vore det konstigt om hon inte följde upp just det spåret. Men jag kan se en förklaring som grundar sig på att Rp är de enda vars tankar för dem till Yndaros o...
  3. Kotaka

    Nekromanti [SPOILER] Slocknad stjärna för spelledare - frågor/diskussion

    Vi spelar sannolikt vårt sista möte under HH snart och det är dags för att etablera ingång till SS. RP siktar på att ge tavlans avbildning till drottningen, för belöning, för personlig gunst, för fred mellan folken. Men också behålla en för sig själva. De vill helst fortsätta sitt sökande...
  4. Kotaka

    Nekromanti Häxhammaren för Spelledare - frågor/diskussion SPOILER!

    Läste lite mer noggrant och fick svar på de två första frågorna men undrar fortfarande vad problemet är med spindlar vs Oryela då man borde kunna förhandla med båda i mitt tycke. Tänkte dessutom låta en av spelarna, som lät sig bitas av Xanatha, få konstiga drömmar på vägen som hintar om en ”sol...
  5. Kotaka

    Nekromanti Häxhammaren för Spelledare - frågor/diskussion SPOILER!

    Nu har vi lyckats avsluta akt 2 och de ska ge sig av till underporten. I mina förberedelser så har jag kollat i denna tråd men är fortfarande inte riktigt klok på dynamiken mellan Oryela och Karathran. Varför släppte Karathran ut Oryela ur buren? Varför vill Iel åt Spinneldräpa eller Natans...
  6. Kotaka

    Förmågan Rörlig strid med långt vapen

    Ja det finns många sjuka kombos, släng in Naturlig krigare sen också vettja ;) Fast för en RP ska det vara 1t4 istället, +2 är för monster...
  7. Kotaka

    Förmågan Rörlig strid med långt vapen

    Ja eller hur :) Fast det känns lite orimligt så jag skulle nog säga att det inte räknas som att gå in i närstrid om man inte gör det för att nyttja en stridshandling eller i samband med att avsluta en förflyttning. Annars finns det heller knappt någon gräns för hur många gånger man kan dansa...
  8. Kotaka

    Förmågan Rörlig strid med långt vapen

    En mycket stark kombo för Järnpaktskrigare verkar vara Rörlig strid mästare och ett långt vapen. Man kan bryta upp sin förflyttning och får då frislag när man rör sig in i närstrid, en stridshandling, sedan ett ytterligare frislag när man rör sig ut ur närstrid. Och bjuder på ett till om fienden...
  9. Kotaka

    Överlevnadsinstinkt + Snabbskytte

    En lösryckt tanke bara är att man kanske borde husregla att handlingen från överlevnadsinstinkt allmänt utförs i slutet av en runda istället för under spelarens tur, som en reservhandling. Då ger man motståndet en chans o undviker att den snabba alfen gör slarvsylta av allt så fort striden börjat...
  10. Kotaka

    Nekromanti Kraftuttryck i Symbaroum

    Det här ämnet kan förtjäna en bump efter några år av spelande. Har ni några goa alster eller exempel att bjuda på? Vår grupp hittade nyligen på förolämpningarna ”styggslem”, ”häxyngel” och uttrycket ”Svartalfsmök också!” :)
  11. Kotaka

    Nekromanti Häxhammaren för Spelledare - frågor/diskussion SPOILER!

    Hmm eh ja då blev jag också lite fundersam. Jag hittade nog min källa (s11 i Monsterkodex) men det kan hända att jag har övertolkat det som står där och drömt ihop någon vild fantasi på egen hand :) Jag vet inte. Då kanske just den här biten får vänta på sig. Men kan också peka på Döda drömmars...
  12. Kotaka

    Nekromanti Häxhammaren för Spelledare - frågor/diskussion SPOILER!

    Vi rullar vidare med häxhammaren. De har nu rest till Faarah Moroun och tog vägen via soltemplet. Väl där så hittade de en utgrävningsexpedition från Ordo Magica som höll på att packa ihop och ge sig av då de ansett sig ha grävt färdigt och blivit återkallade efter templarernas nya hållning, men...
  13. Kotaka

    Nekromanti Häxhammaren för Spelledare - frågor/diskussion SPOILER!

    Tack för ovanstående kommentarer de har varit hjälpsamma! Nu har vår grupp varit igång ett tag igen och spelat igenom nästan halva Häxhammaren. De har nått fram till Nya Jordemo som sin andra anhalt och bara väntar på att få släppa lös sin plan som de värkt fram i tre spelmöten nu! Gruppen är...
  14. Kotaka

    Nekromanti Häxhammaren för Spelledare - frågor/diskussion SPOILER!

    Vi har ännu inte lyckats komma igång med HH men snart är det förhoppningsvis dags. En sak jag funderar på är hur uppbyggnaden av konflikten på Karvosti bäst går till. Enligt boken så berättar Bartho allt han vet om äventyrsplatserna och spelarna är fria att resa som de vill, eller som vissa...
  15. Kotaka

    Nekromanti Häxhammaren för Spelledare - frågor/diskussion SPOILER!

    Jag tänker i första hand att man bör ge hintar om att de inte är ensamma där innan de stöter på andra. Låt dem hitta en lägerplats eller lite spår efter mänsklig aktivitet i ruinen först för att bygga spänning. Kanske hör de trollvrål tillsammans med ett skrik i fjärran, eller ett par alvpilar...
Top