Hägerstrand
För sexig för att vara bybo
- Joined
- 2 Dec 2022
- Messages
- 3,182
Tycker du på samma sätt att det är att betygsätta någons spelstil om man har ett regelsystem där rollpersonen dör om den oförsiktigt brakar in i en okänd situation? Spelaren kanske älskar att oförsiktigt braka in i farliga situationer, och det blir ju ett elakt straff om de farliga situationerna mekaniskt sänker rollpersonens KP till noll hela tiden.Och även om man nu tänker sig att belöningssystemets syfte är att "uppmuntra suboptimalt spelande" osv, så blir det ju istället att man betygsätter någons spelstil.
Eller att det är en att betygsätta någons spelstil om man har ett regelsystem där mördaren kommer undan ifall spelaren missar de fysiska ledtrådarna eftersom hon lägger sin tid på att förföra en kammarjungfru? Det finns ju olika filosofi även där, och om man har ett regelverk som rälsar gruppen till att lösa mordet oavsett vad slipper man betygsätta deras spelstil genom att straffa dem för att de valde att hålla på med den aktivitet de tyckte var roligare.
Du beskriver väl jätteofta vilka rollspelsaktiviteter du tycker är astråkiga och hur du föredrar system som värderar saker du tycker är roliga? Varför ser det ut som att det sticker i ögonen på dig när jag tycker att vissa saker är astråkiga?För att SL tycker att det är ett "astråkigt" sätt att spela.
