DoD Fria Ligans Trudvang

Det är planen. Hur verkligheten ställer sig till det återstår att se.
Med tanke på att det är totalt cirka 400 rätt texttunga A4-sidor kampanj vi pratar om, så låter det verkligen ambitiöst! 😮

Man kan nog karva bort 50-70 sidor på lite olika onödiga grejer, typ det som jag nämnde tidigare. Men det låter som det kommer ju bli en rätt rejäl lunta!
 
Med tanke på att det är totalt cirka 400 rätt texttunga A4-sidor kampanj vi pratar om, så låter det verkligen ambitiöst! 😮

Man kan nog karva bort 50-70 sidor på lite olika onödiga grejer, typ det som jag nämnde tidigare. Men det låter som det kommer ju bli en rätt rejäl lunta!
Plus att det nog krävs rejäla omskrivningar av texterna för att få till spelbara äventyr.
 
Kommer det att gå att ge ut tredjepartstillbehör till Trudvang eller sätter CMON stopp för det?
Magnus Seter säger i podden att han inte vet, men tidigare erfarenheter säger honom att Drakar och Demoners tredjepartslicens förmodligen inte inkluderar Trudvang.
 
Plus att det nog krävs rejäla omskrivningar av texterna för att få till spelbara äventyr.
Ja, jag måste säga att det jag är nästan mest pepp på med hela projektet är att få en spelbar version av Eldsjäl.

Som det gamla äventyret är skrivet så krävdes det ju nästan 2 hela genomläsningar för mig att bara förstå scenariots synopsis, vilket är exceptionellt trasig informationsarkitektur.

Samt också att två andra punkter:
Det vore kul att se om man kan göra om slutet på Eldsjäl så det inte behöver innebära alla rollpersoners död i vulkanen.

Det vore även spännande att se om man kan få till så att spelgruppen inte behöver tvinga några spelare att spela de rätt trista syskonkaraktärerna, antingen genom att göra roligare eller en alternativ ingång.
 
Aldrig spelat, men läst Vildhjerta, Snösaga, Eldsjäl och delar av Likstorm (innan jag sålde av allt härom året). Jag gissar att jag inte är ensam om att tycka att det är spretigt. Första äventyret bygger (om jag minns rätt) på slumptabeller som stegvis går att styra. Kopplingen mot Snösaga här var tunn och styrd.
Snösaga har för mig en helt annan inriktning där man går fullt in på att vara en episk historia (och det är den väl på något sätt). Tycker inte andra delmomentet med att utreda mordet blir så bra. Jag minns även det som rätt fristående och inte sammankopplat med de kommande äventyrsdelarna inom Snösaga. Det hade blivit bättre att mördaren var en del av "komplotten" som utspelar sig samtidigt.
Sen är det såklart allt som är superrälsat, så i den grad att man får tips om hur man tvingar in RP på "rätt" spår.
Minns också äventyrsplatsen i det där slottet/borgen som väldigt innerverande med så många ointressanta rum att jag tröttnade på att läsa igenom.

Eldsjäl... helt frikopplat från tidigare skeenden och ingen superintressant intrig heller så som den är utformad. Minns det som någon slags nedräkning där rollpersonerna vad typ dödsdömda eller iaf riktigt illa ute.

Ser fram emot att se en omarbetad Vildhjerta och en totalrenovering av Snösaga, men Eldsjäl hade jag nog helst sett ett helt nytt äventyr som bara använde namnet Eldsjäl.

Det lilla jag läste av Likstorm talar ganska tydligt för samtliga kampanjdelar. Det är alldeles för mycket SL-texter som ger väldigt långa och utförliga beskrivningar av bakgrund, intriger etc etc, men där informationen inte spontant (och sannolikt aldrig) når spelarna.

Alla tankar och påståenden ovan får tas med en nypa salt då det var längesen jag läste igenom materialet.
 
Mycket bra val
Då har vi snart ett antal världar/kontinenter/områden som man kan välja att köra separata eller tweaka och merga om man vill
DD, EA inkl Trakorien, Trudvang, Windheim, samt även Nordmark&XXX-mark...

jag gillar det. Att det inte bara kommer äventyr, men heller inte bara en enhetling värld (som sagt om man inte vill merga själv vilket går om man tweakar mycket)
 
Back
Top