Quadrante
Grisbonde
BEP är svaret för alla som vill hantera vikt och volym, så länge man har vettiga listor för hektoliter till BEP konvertering.
Är det bara jag som tycker det är svintråkigt med micro management? Jag slutade i princip att spela Baldurs Gate för att det kändes som om hälften av min tid gick åt till att mickla med packningen. Är det vad spelet går ut på? Vari ligger det roliga i att få sitta och plocka om sin packning om vartannat?
En gång ... fine. Trettiofemte gången? Nej.
skräck/fiskespelet Dredge har också en kul inventory-mekanik!Det finns en hel genre datorspel (jag spelade Backpack Hero) som handlar om backpack management, och som kan vara skitkul.
Ha! JA! Belastningssystemet var i gram även hos mig! Förstås.Åh, det påminner mig om mitt superdetaljerade utrustningssystem! Jag ritade upp väskor och prylar på millimeterpapper för att ta reda på ungefär hur många kubikcentimeter de var! Sedan räknade man ihop hur många gram allt vägde och jämförde med en tabell för vikt och styrka modifierat av storlek för att se vilka effekter det gav. Det fanns ett värde för flexibilitet på utrustning och utrymmen som avgjorde hur många kubikcentimeter man förlorade när man har flera föremål i samma utrymme. Detaljerat absolut, det var featuren, och det finns ju miniräknare!
Satt en hel sommar, så nöjd, inte ett enda speltest! Sen kom hösten och fem minuter behövdes för att visa att det var helt oanvändbart! Allt jäkla räknande av millimeterrutor fullständigt förjäves!![]()
Jag hade ingen aning om att det var du som gjort Pompedia.Jag skissade på ett utökat stridssystem till Pompedia,
Jag hade ingen aning om att det var du som gjort Pompedia.
Ni var missförstådda genier före er tid.Som barn skrev jag och en kompis minst nio versioner av spelet Polis. Den mest misslyckade och mest omfattande hade undertiteln Trafikpolis, där vi hade detaljerade scheman för hur man står i en korsning och dirigerar trafik (vi var typ nio år och hade inte en aning om vad trafikpoliser gör). Det spelet lyfte aldrig. Vi skrev ju också ett spel som hette Dinosaurier som vi planerade att merga med Polis, med det blev tyvärr aldrig av.
DPECIAL-systemet i Fallout 1 är baserat på GURPS.Jag försökte spela igenom Fallout 1 som en rollspelskampanj, där jag överförde reglerna från spelet (det byggde ju ändå på tärningsslag). Vid striden mot skorpionerna vid Shady Sands insåg vi hur mycket matte det var och sedan rann det ut i sanden.
Var det inte tänkt att vara baserat på GURPS, men på grund av licensieringsstrul som gjorde man eget?DPECIAL-systemet i Fallout 1 är baserat på GURPS.
Precis så har jag fattat det, ja.Var det inte tänkt att vara baserat på GURPS, men på grund av licensieringsstrul som gjorde man eget?
Jag visste inte ens om att spela ett rollspel där man slår fram sin blodgrupp fanns med på min bucket list förrän nu.Stora delar av mitt evighetsprojekt VEUS (post-apokalyptiskt/Scifi something) hamnar nog under detta.
Det började som en kopia av fallout 1 men formades sedan om till att bli något annat med stora influencer av wastelands och Eon.
Många versioner senare så blev det något eget fast med så mycket regler för allt så jag vet inte hur det skulle användas i praktiken.
Varför hade jag med beskrivningar om över/underdimensionerad ammunition utan någon egentlig regel för det. Vet ej men Neotech hade massa vapenlistor och sådant så då ville jag ha det.
Varför hade jag med att slå fram detaljerad blodgrupp t.ex A+ Rh-. Vet ej.
Varför hade jag ett eget OB liknande system kallat TN systemet baserat på exploderande T10:or. Vet ej, verkade coolt men var bara rörigt.
Osv osv.
Det testspelades ibland även av en extern grupp men allt rann ut i sanden och jag har ändrat allt hundra gånger om.
Kvar finns ett skal utan substans och jag vet inte ens om det finns något intressant kvar.
Skrev även utkast till en novell på över 50.000 ord som handlade om händelser efter att metaplotten var slut, vilket i stort sätt var en kopia av Homeworld spelen.
Beställde till och med illustrationer för att jag var så bestämt på att det skulle bli klart och stort nog för att få ett eget forum här på rollspel.nu (måttet på att lyckas tyckte jag nog då).
Det kanske återuppstår igen, har gjort det förut och dött lika snabbt.
Det är ju viktigt om man måste göra en blodtransfusion... det gör man hela tiden i ett post-apokalyptiskt spel.Jag visste inte ens om att spela ett rollspel där man slår fram sin blodgrupp fanns med på min bucket list förrän nu.
Vi kan också dra slutsatsen att Lucy Westenra antagligen var AB+, eftersom hon överlevde blodtransfusioner från tre olika personer innan man hade blodgruppsteorin.Det är ju viktigt om man måste göra en blodtransfusion... det gör man hela tiden i ett post-apokalyptiskt spel.
Läste säkert på mig om statistik för hur vanligt olika grupper är för att reglerna skulle spegla detta. Ville ju inte att det blev fel.