Som äventyret är skrivet så händer det väldigt lite, och när det väl blir action så är motståndet sannolikt helt övermäktigt för nyskapade DoD-karaktärer. Några mantikoror och ett par kimeror redan innan man är framme vid valvet. En erfaren grupp vet ju att alla monstermöten inte behöver vara planerade bakhåll, med strid till sista man, men nu pratar vi ju om ett äventyr specifikt riktat till nybörjare.
Dessutom undrar man varför alla äventyr skulle börja med en jättelång resa på den tiden. "Ni reser skitlänge utan att något händer"... skitkul!
Det funkar ju som grund att skapa ett intressant äventyr av, men knappast om man ska improvisera direkt under mötet. Jag började skriva på det någon gång och har fortfarande en utökad karta (kopierad, limmade på nytt papper och fyllde i de tomma fälten) liggande i min oavslutade-projekt-pärm.
Dessutom undrar man varför alla äventyr skulle börja med en jättelång resa på den tiden. "Ni reser skitlänge utan att något händer"... skitkul!
Det funkar ju som grund att skapa ett intressant äventyr av, men knappast om man ska improvisera direkt under mötet. Jag började skriva på det någon gång och har fortfarande en utökad karta (kopierad, limmade på nytt papper och fyllde i de tomma fälten) liggande i min oavslutade-projekt-pärm.