Sedan är jag väldigt sugen på att titta på M:UA, köpt på mig det som trycktes på nytt samt resten som PDF.
En helt okänd värld för mig.
Inget av regelsystemen till äldre versioner är riktigt bra, tyvärr.Borde man gå direkt på M:UA om det visar sig vara kul?
Nu hittade jag de 7 mutanterna
En tangentiell fråga.
Borde man gå direkt på M:UA om det visar sig vara kul?
M:UA kom efter min aktiva tid, men jag har hört gott om det och om äventyren.
(och kampanjen som finns till verkar populär)
(Men om det var ett fritt val skulle jag använda reglerna från Mutant: År Noll, även om jag spelledde de gamla äventyren.)
Den första uppsättningen regler skapar rollpersoner som är mer eller mindre helt inkompetenta.
Mutant år nolls regelmotor går tyvärr bort för mig.
Jag föredrar transparens där det är enkelt att se hur stor chans man har att lyckas. Men smaken är olika
(och vissa ser den säkert som glasklar)
Jag kickstartade Hindenburg för att komma åt Mutantprylarna samt att jag trodde att det skulle vara förberett för att kunna spela med BRP regler. (Den missuppfattningen får jag stå för själv..)
Då lutar det åt att jag kör med Mutant för charmfaktorn
Visar det sig vara intressant med lite efter katastrofen så får jag kanske dyka in i M:UA och titta på den ggiantiska mängd material det verkar finnas till den versionen! (massivt när jag skummat igenom)
(Mutant 2 kom jag fram till var obalanserat redan för 30 år sedan)
C
Den första uppsättningen regler skapar rollpersoner som är mer eller mindre helt inkompetenta.
Mos Mosel är ju fantastiskt, klockrent intro till Mutant skulle jag säga. Också enkelt att modifiera det en aning så det inte blir så mycket "uppdrag från von Rinj!" om en inte vill det, bara låta dem bo och växa upp i Mos Mosel eller närheten och upptäcka att något fuffens håller på att ske, säkert den där utbölingen Wulf som ligger bakom allt konstigt? Eller? Funderar faktiskt på att köra det för mina ungar i helgen då de efterfrågade rollspel av någon sort.