JohanL
Champion
- Joined
- 23 Jan 2021
- Messages
- 8,647
Jag tycker båda är lika BRP, även om purister säkert förfasas över min T20-liberalism.
Greg Stafford gick från D100 i RQ till D20 i Pendragon. Var det bra nog för honom...
Jag tycker båda är lika BRP, även om purister säkert förfasas över min T20-liberalism.
Greg Stafford gick från D100 i RQ till D20 i Pendragon. Var det bra nog för honom...
Jag gillar att alla kan lära sig allt. Inga levels, inga klasser, inga specialförmågor, bara yrken och färdigheter som vem som helst kan lära sig, dessutom i små steg i taget.
One thing BRP did do for me (and DoD is mostly to blame here) is that I feel very strongly that the player should see their chances on the character sheet.
"+4" doesn't tell me anything. 50% tells me everything.
yeah, FATE handles the odds in a very transparent way. I do like that.Det här är FATE väldigt bra på - är du Fair (+2) på något, är klarar du i genomsnitt saker med Fair-svårighet.
Du vet om att du kan editera dina inlägg?Finmaskig skala skulle det vara...
En preferens jag har som är helt smakbaserad är att jag vill ha %-slag för färdigheter, och grundegenskaper i 3T6-skalan så att säga.
För mig är det en viktig grej med känslan.
Jag gillar att alla kan lära sig allt. Inga levels, inga klasser, inga specialförmågor, bara yrken och färdigheter som vem som helst kan lära sig, dessutom i små steg i taget. (Jag föredrar alltså här DoD2-3 framför DoD4 och senare, med dess yrkesförmågor och särskilda förmågor, och med det sagt även EDD med dess hjälteförmågor.) Inte för att jag ogillar några av dessa saker, men avsaknaden av dem är något jag tycker är BRP:s särart jämfört med många andra system.
Jag föredra personligen att argumentera för att mina preferenser är objektivt sakliga hellre än att påstå de representerar en bättre religion än din religion, men smaken är som bekant delad...This is the way!
Var inte smidighet (rörlighet?) totalt OP i MUA? Det är det senaste BRP jag spelat. Jag minns det som ”Bra för att vara BRP”, ungefär, men att det gällde att alla rollpersoner behövde ha hög smidighet.