Nekromanti AAARRRRGH! Får de göra så?!?!

Joined
8 Sep 2002
Messages
172
Location
Halmstad
Re: Neeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!!!

Bra människor som inte hänger uppsig på tragiska sterotypa äckel könsroler...
Borde nog använt mer smilies i mitt inlägg innan...Det hela var menat att vara lite ironiskt :gremgrin:

/Lars, som iof tyckte (och delvis fortfarande tycker) att Sylvester och Arnold var hårda balla killar, men har väl aldrig haft dem som manliga förebilder :gremwink:
 
Joined
8 Sep 2002
Messages
172
Location
Halmstad
Re: I natt jag drömde.. [OT]

Att det var könshumor i Simpsons. Homers snopp var till och med i bild en stund, och min lillasyster skrattade nervöst.

Vad nu det betyder.
Att du skall sluta titta på Simpsons innan du går och lägger dig? :gremcool:

/Lars, fundersam
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Aaaah!

Edit: Har finns en oversattning av Hideaki Annos introduktion till mangan. Shed ya some light there, brother...

Fan. Jag skulle ju äta frukost. Nu har jag bara läst om Jesus och sånt..


/Arvidos, som drömde att det stod två skäggiga missionärer (Judar? Amish?) utanför huset och predikade.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Sluta göra sådär!

Sluta att inte förstå när jag försöker vara ironisk eller vitsig! Jag kan väl inte rå för att jag totalt saknar humor! :gremtongue:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Själv hör jag till dem som i de fallen jag sett bägge versionerna (Nikita, Godzilla, 7 samurajerna) föredrar remaken. Filmintresserade brukar inte ha problem med att hitta originalen, ofta tack vare att remakes görs.
Hmm, i fallet Nikita finns faktiskt vad jag vet 4 versioner:

* Franska originalet
* Amerikansk karbonkopia
* Hong Kong-varianten Black Cat
* Piloten på Amerikanska TV-serien. (med skillnaden hon är oskyldig)

/Ulfgeir
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
finns det remakes på yojimbo ocnh de sju samuraierna!?
Yojimbo: 'För en handfull dollar', 'Striden om Ura', 'Last man standing' och en 'Last man standing' till.

Sju samurajerna: 'Sju vågade livet', 'Battle beyond the stars' och 'Liars, guns and money' (Farscape).

Jag har säkert missat några stölder, men det här var de jag kom på spontant.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Fast där är väl stölden inte egentligen en remake eller?
De skiljer sig (vad jag sett av de sju samurajerna, vilket inte är allt, likaledes med sju vågade livet) såpass att man i vilket fall inte riskerar förväxla den ene med den andre under några omständigheter. Har faktiskt inte ens tänkt på någon koppling själv om jag skall vara ärlig, men så är det ju kanske inte mina absolut käraste filmer heller. :gremsmirk:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Fast där är väl stölden inte egentligen en remake eller?
Tja, man har gjort vad man brukar göra i remakes, förflyttat handlingen till USA. Naturligtvis blir då samurajer revolvermän. Det ger en skillnad, men är fortfarande en remake.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
jo, förvisso

Okej, det kan jag ju hänga med på... men det blir inte lika märkbart som andra remakes i vilket fall, än om det nu är det
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
yuh bun di fiyah pon ishness

näe, en remake är när man tar en sak och gör den igen (och försöker göra bättre). De sju vågade livet är en tolkning av den. Ungefär som att säga att Kurosawas film Ran är en remake av King Lear. Det är den inte för fem öre, dock är det hans tolkning av den.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: yuh bun di fiyah pon ishness

"Ungefär som att säga att Kurosawas film Ran är en remake av King Lear."

Du pratar å andra sidan om en helt annan sak. Att föra över en berättelse från ett medium till ett annat (pjäs till film) räknas aldrig som remake. även om King Lear har filmats tidigare (vilken den antagligen har) så är det fortfarande ingen remake, om den inte uttryckligen bygger på en filmversion. En film baserad på en annan film kan nämligen kvalificera sig som remake.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Hemsida?

Är det någon här som sitter på hemsidan till det företaget som ska göra filmen?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: The bottom is nådd!

"Stämmer; tentakel-sex-scenerna har beskrivits av en recensent som "nakna tjejer som ligger och brottas med färgade gummislangar". (-:"

Vilka människor både erkänner att de ser på hentai(eller mangaporr eller vad fanken det nu heter) och recenserar det dessutom? :gremsmile:
 
Top