Nekromanti AAARRRRGH! Får de göra så?!?!

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Som ni kanske vet så är jag ingen anhängare av fenomenet kassa Hollywoodremakes på ickeamerikanska filmer.

Nu är botten nådd!

Man planerar att göra en Hollywood-version av Neon Genesis Evangelion. :gremshocked:

Vänta, det blir värre!

Man ska inte ha den tecknad utan planerar att göra den med riktiga skådespelare. :gremshocked: :gremshocked:

Nu kan det väl inte bli värre?

Jajamensan, visst kan det bli värre!

Man planerar att göra en (1) film av den. Alltså trycka ihop 26 massivt fyllda avsnitt och två filmer till en film. :gremshocked: :gremshocked: :gremshocked:

Man kommer troligen med andra ord att ta en av de intelligentaste serier som gjorts och göra en korkad actionfilm.

Nu är det snart dags att packa hagelbrakaren och åka till Hollywood och ställa saker och ting till rätta! :gremmad:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
skönt

Skönt.

Då kan jag vänta på den och slippa tråka mig igenom 26 avsnitt av nonsens bara för att alla säger att man ska se den där...

öh. jag skulle ju också lite ot fråga vad det är som är så bra med serien. det jag sett verkar mest vara romantiskt nonsens och mechas.


chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: skönt

öh. jag skulle ju också lite ot fråga vad det är som är så bra med serien. det jag sett verkar mest vara romantiskt nonsens och mechas.
Det är för att du bara sett bitar. Ser man inte hela missar man totalt sammanhanget, helst ska man se den med en episod-guide framför sig. Har man inte sett alla avsnitt kommer man inte att fatta ett dugg av sista avsnitten. Det finns massor av detaljer som man inte kopplar förrän långt senare (tex får man inte förklaringen till att Rei skymtar i bakgrunden i första avsnittet förrän i slutet av serien, troligen märker man inte ens att det var Rei förrän vid andra titten).

Hur mycket skulle du fattat av slutscenen i The usual suspects om du inte sett resten av filmen?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: skönt

Hur mycket skulle du fattat av slutscenen i The usual suspects om du inte sett resten av filmen?

var faktiskt lite confysd(medveten felstavning :gremwink:) första gången jag såg the usual suspects så jag var tvungen att se om den direkt... det hjälpte inte så mycket så jag sov på saken, vart efter en ny titt hägrade och då stog det klart...

//Netfeed, som är lite trög ibland
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Horror!

It hurtsss...my master....they killed our precioussss...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Horror!

It hurtsss...my master....they killed our precioussss...
Det blir värre...

Vänta bara tills alla idioter börjar hyra den och tror att den är originalet och börjar klaga på den riktiga för att den inte följer handlingen... :gremshocked:

De kommer dessutom säkert att flytta handlingen till USA och smöra till den med ett traditionellt hollywoodlyckligt slut där de spöar änglarna och alla hånglar lyckligt... :gremshocked:

Misstänker att jag snart använt upp min tilldelning av chockade smileys... :gremshocked:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Re: Horror!

Misstänker att jag snart använt upp min tilldelning av chockade smileys...
Du kan få några av mig. Jag använder dem inte... =^_^=

Får väl faktiskt ta mig samman och se Evangelion...

/Ulfgeir
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
give me the...

... fucking keys you fucking cocksucker.

kanske. Men saker man måste se hela av för att tycka är bra tycker jag är dåligt. När det rör sig om 13 timmar av det dvs.

jag kommer nog likförbannat strunta i att se den ett tag till. Tills någon sticker den i ansiktet på mig antagligen.

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: give me the...

... fucking keys you fucking cocksucker.
I work for Kaiser Söze.

Men saker man måste se hela av för att tycka är bra tycker jag är dåligt. När det rör sig om 13 timmar av det dvs.
Hellre det än en total reset varje halvtimme...

jag kommer nog likförbannat strunta i att se den ett tag till. Tills någon sticker den i ansiktet på mig antagligen.
Hmm, får väl bränna ner den på CD och sticka den i ansiktet på dig någon gång...
 

Agon

Veteran
Joined
14 May 2003
Messages
41
Location
Norrköping
Re: skönt

Det är för att du bara sett bitar. Ser man inte hela missar man totalt sammanhanget, helst ska man se den med en episod-guide framför sig. Har man inte sett alla avsnitt kommer man inte att fatta ett dugg av sista avsnitten. Det finns massor av detaljer som man inte kopplar förrän långt senare
Nåt liknande det sa jag någon gång när jag stod under förbannelsen "Sunset Beach".
Jäkla mindtrick asså.
Men men...
Lugn... jag mår mycket bättre idag... jag har gått i terapi och en massa sånt... tack och lov för stödgrupperna... det är verkligen viktigt att får veta att man inte är ensam om det... att det finns människor med samma problem (ja... vi kallar faktiskt oss själva människor. vi inleder varje möte med att säga det högt, först till oss själva och sen till varandra.)
Jag brukar banda repriserna och förstöra banden efteråt... som en bekräftelse på att jag äntligen är fri...
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni aldrig behöver genomlida samma sak...

Jag är Agon... och... JAG ÄR EN MÄNNISKA!!!
 

vielleicht

Veteran
Joined
20 Apr 2003
Messages
79
Location
Göteborg
Underbart!

Ja, faktiskt.

Jag är förmodligen ganska ensam om det, men jag tycker originalet är skräp. Mig rör det inte i ryggen om de gör en Hollywoodremake, eftersom det knappast kan bli sämre.

Det enda positiva som kan komma är väl att alla små anime-otakus kommer få krupp och dö av andnöd. :gremgrin:

-V, hoppas på sopan Christopher Lambert i någon ledande roll.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Re: Underbart!

Det enda positiva som kan komma är väl att alla små anime-otakus kommer få krupp och dö av andnöd.

Jag kunde inte hålla med mer... Omfattningen på min irritation över anime-hypen är omätbar. Särskilt nu när ett par av mina polare börjat säga att anime är bra och försöker få mig att titta på det! (De har lyckats en gång hittills, det är det värsta av allt.)

hoppas på sopan Christopher Lambert i någon ledande roll.

Äsch! Finns långt mycket sämre skådespelare därborta. Eller vad sägs om skådespelarna i [valfri sitcom]? (Och ja, jag drar samtliga över en kam; Friends, Everybody Loves Raymond och allt vad de må heta. Allt är samma skit.)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Underbart!

Jag kunde inte hålla med mer... Omfattningen på min irritation över anime-hypen är omätbar. Särskilt nu när ett par av mina polare börjat säga att anime är bra och försöker få mig att titta på det! (De har lyckats en gång hittills, det är det värsta av allt.)

Hmmm...egentligen håller jag med om det där med Anime-hypen. När det gäller japanska serier så ska de vara på papper för att man ska få största möjliga njutning av det, jag har bara pallat med att kolla på tre tv-serier. Det är Rorouni Kenshin, Pokemon och Sailor Moon. De två sista enbart för att det är snudd på kult... :gremwink:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Re: Underbart!

Jag förstår inte överhuvudtaget vad folk finner i något Japan-tillverkat. Jag spelar inte PlayStation, tittar inte på Anime och läser inte Manga (/anime i tecknad form. Antar att båda former egentligen ges ut av företaget Manga. Dessutom har Manga gett ut den fenomenala filmen General Chaos, så allt är inte dåligt).

Jag tycker inte det minsta om Final Fantasy, tycker Zelda stinker i alla dess former och... Alltså - jag fattar kort och gott inte vad som är så bra med allt detta, för folk tycker ju onekligen att det är bra?!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Underbart!

Det faktum att det är Japan-tillverkat tror jag inte har något med saken i de flesta av de fallen du räknar upp. Att folk köper Playstation är inte så konstigt i och med att det som det är idag finns fyra stora konsoler varav tre stycken är japanska, och Playstation är den konsolen med flest urval av spel så som det är idag. När det gäller Final Fantasy och Zelda så har det inte något med att göra att det är japanskt eller inte. Jag gillar Final Fantasy men jag har inget till övers för Zelda.

Jag tycker inte att man ska generalisera, så jag måste ställa en fråga. Är det för att det är japanskt du inte tycker om det eller för att det helt enkelt inte är bra? :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Underbart!

Jag är förmodligen ganska ensam om det, men jag tycker originalet är skräp. Mig rör det inte i ryggen om de gör en Hollywoodremake, eftersom det knappast kan bli sämre.
OK, jag är snäll idag så jag ska inte smäda dig för att du är korkad.

Det enda positiva som kan komma är väl att alla små anime-otakus kommer få krupp och dö av andnöd.
Rör inte ihop allt i samma bytta. Jag är lika stor animehatare som de flesta, men Evangelion är sevärd om man bara orkar tänka. I övrigt gillar jag inte anime-stuket (bortsett från 'Grave of the Fireflies', den är i en klass för sig (och något som de som tycker att bombningarna av Hiroshima, Nagasaki och brandbombningarna av Tokyo var något annat än brott mot mänskligheten)).

hoppas på sopan Christopher Lambert i någon ledande roll.
Är det bara jag som tyckte han var bra i 'Subway'?
 
Top