Nekromanti AAARRRRGH! Får de göra så?!?!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Four and still counting?

Oj, det var ju några stycken delar min åsikt. Tufft!

---
*tror att några är ute efter mig*
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Nja

Du skrev själv något om att NGE ändrade stämning halvvägs pga regissörens (eller vem det nu var) hade ett nervsammanbrott.
I just det har fallet beror det nog pa att Troberg missuppfattat laget en smula. Alla kallor jag varit i kontakt med havdar att Hideaki Anno skrev hela serien under en depression, inte att den drabbade honom halvvags. Anledningen att det morknar efter ett tag ar snarare att han tyckte namnda morker skulle ta battre om det verkade braigt forst. Klassisk peripeti etc., for att inte tala om rejal depression. "Nu ska jag skriva en serie dar det som verkar bra i borjan ocksa gar at helvete"...

Dessutom ar ju inte serien sarskilt ljus och lycklig ens i borjan. Forsta avsnittet gar sahar ungefar (bara ytterst milda spoilers):

Shinji: "Buhu, jag ar vardelos!"

Shinjis farsa: "Japp, det ar du. Tyvarr maste jag likfan anvanda dig till att radda varlden."

Shinji: "Jamen HELVETEEEE!"


/Feliath - gillar Eva, men har inte orkat se hela

Edit: Har finns en oversattning av Hideaki Annos introduktion till mangan. Shed ya some light there, brother...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Vampire Hunter D är faktiskt hur mysig som helst [MHONT]

Den har ju ett rymdskepp som ser ut att komma från renassansryssland, för fan..
OK, rymdskeppet var ballt, men resten var precis det som jag ogillar med anime.

Men säga vad man vill, asiatiska filmer har förstått våldets estetik, oavsett om det är tecknade vampyrer eller hongkongaction.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Nja

I just det har fallet beror det nog pa att Troberg missuppfattat laget en smula. Alla kallor jag varit i kontakt med havdar att Hideaki Anno skrev hela serien under en depression, inte att den drabbade honom halvvags. Anledningen att det morknar efter ett tag ar snarare att han tyckte namnda morker skulle ta battre om det verkade braigt forst. Klassisk peripeti etc., for att inte tala om rejal depression. "Nu ska jag skriva en serie dar det som verkar bra i borjan ocksa gar at helvete"...
Jag plockade infon direkt från en site, så det kan vara fel.

Det är också tänkbart att han skrev den under en depression, men fick ett sammanbrott halvvägs.

Däremot tror jag precis som du att början är ljusare för att skapa en kontrast. Om det börjar som "mecharangers som räddar mänskligheten" med bara antydningar om att saker är fel så har man ett större spektrum att röra sig över sedan.

Dessutom ar ju inte serien sarskilt ljus och lycklig ens i borjan.
Nej, men man ger karaktärerna ett syfte att hänga upp sitt engagemang och uppoffringar på, ett syfte som sedan dekonstrueras efter hand som serien fortskrider. Det som de tror på, det som motiverar dem visar sig vara fienden, och det som de trodde var fienden är iofs fortfarande fienden, men inte lika mycket.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: The bottom is nådd!

Såg på sharereactor att de gjort en live-version av LA Blue Girl...

Stämmer; tentakel-sex-scenerna har beskrivits av en recensent som "nakna tjejer som ligger och brottas med färgade gummislangar". (-:

--
Åke
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: The bottom is nådd!

"nakna tjejer som ligger och brottas med färgade gummislangar"

Det låter ju väldigt erotiskt :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Men... (OT)

Och eftersom du inte visste ett dyft innan, så har du mao egentligen inte blivit klokare alls.

Som jag ser det så har jag blivit klokare... Eftersom jag från början inte visst ett dyft om vad det var för filmer till att veta lite mer om det.. Då måste man iaf blivitr klokare om just det lilla området. Elle hur ? :gremcrazy:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Procenträkning [ant][ot]

Men om du har 0 kunskap i ämnet, och får 100% ökning av kunskap så är det likväl 0.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hårklyverier.....[ot]

Gaaa, hårklyverier !!! :gremlaugh: :gremlaugh:

Men om du har 0 kunskap i ämnet, och får 100% ökning av kunskap så är det likväl 0.

Det kan jag jag ju iof köpa... Men rent logist så vet jag ju lite mer & då borde få en viss proceintiell ökning..
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Re: Hårklyverier.....[ot]

Det kan jag jag ju iof köpa... Men rent logist så vet jag ju lite mer & då borde få en viss proceintiell ökning..

Procentuell ökning är [startsumman]*[förändringsfaktor], allstå i det här fallet 0*2 och 0 gånger vad-som-helst är alltid 0. Alltså kan det öka med hur många procent som helst utan att summan ökar. Det kommer alltid vara 0.

*har sommarlov* :gremsmile:
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Dock...

...så visste iallafall Johan namnet på serien vilket åtminstone borde ge honom en klokhet på ~0,378294. Sålunda ger 100%-ökningen honom en klokhet på ~0,756388. Vilket ändå är en hel del, eller hur?

Mogge - talar i tungor
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Enkel mattamatik.....[ot]

Procentuell ökning är [startsumman]*[förändringsfaktor], allstå i det här fallet 0*2 och 0 gånger vad-som-helst är alltid 0. Alltså kan det öka med hur många procent som helst utan att summan ökar. Det kommer alltid vara 0.

Jaja, ok jag ger mig på den punkten iaf.. :gremsmile: :gremsmile: :gremsmile:

Hursomhellst så fick jag reda på vad det var för film, vilket egentligen var frågan.
Men sådana här små sidospår är ju ganska skojiga.. :gremgrin:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Re: Dock... [edited]

...så visste iallafall Johan namnet på serien vilket åtminstone borde ge honom en klokhet på ~0,378294. Sålunda ger 100%-ökningen honom en klokhet på ~0,756388. Vilket ändå är en hel del, eller hur?

Det är förstås helt sant, men nu utgick vi ju från en procentuell ökning från 0. Vilket inte blir någon ökning... :gremsmile:

<font size="1">[edit] dessutom är det ~0,756588 och inte ~0,756388 :gremgrin:</font size>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tack !!

Tänk va´jag älskar matematik !!
Alal dessa nuffror kan ju en at gå i spinn ju. Kännes som matte är ytterligheterna atv logik & kaos på samma gång.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Re: Enkel mattamatik.....[ot]

Tänk att min matte fortfarande sitter efter en och en halv månad sommarlov. :gremsmile:

Men sådana här små sidospår är ju ganska skojiga.. :gremgrin:

Indeed.
Tyvärr blev den här tråden helt förstörd av alla sidospår... och det är bara mitt fel... :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Har bara en sak att tillägga...

Jo, det har du ju rätt i, det bara dryper satir. Men satir är gudomligt roligt, iaf om man gör det bra som Simpsons faktiskt gör. :gremsmile:

/Balderk, som nästan har slutat med (...) nu
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Underbart!

Trodde jag också, tills dess jag bytte konsoll. Nu skulle jag inte vilja byta tillbaka för något i världen, även om jag då och då lirar Tekken hemma hos polare. Det är bara kort och gott sämre, precis som analogspakarna och responsen i PS2-kontrollens knappar. Xbox-kontrollen är dessutom tusen gånger mer ergonomisk.
Jag har faktiskt spelat X-box. Jag tål inte den handkontrollen. Varje gång jag trycker åp en knapp så trycker jag på minst en knapp jag inte ville trycka på, och det är inte min åsikt om en bra handkontroll. Däremot kunde inte PS2 ha bättre handkontroll. För mig i alla fall, har man stora händer så kanske den inte är lika bra, precis som att man inte kan ha små om man ska spela X-box.
När jag håller PS2 handkontrollen i handen så känns det bara sååå rätt helt enkelt.


Hmm. Halo, UFC: Tapout, Morrowind, Pirates of the Caribbean etc, etc. Bara Halo är en anledning att köpa Xbox mer värd än halva PS2-utbudet.
Jag är inte imponerad. Jag har spelat Halo och visst, det är ett ganska bra spel men jag spelar mycket hellre Silent Hill 3, GTA: Vice City osv (och nej, jag har mac och kan alltså inte äga det till dator). Morrowind är ett spel jag absolut inte vill ha och göra med. *Ryser*

/Balderk
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
I natt jag drömde.. [OT]

Att det var könshumor i Simpsons. Homers snopp var till och med i bild en stund, och min lillasyster skrattade nervöst.

Vad nu det betyder. :gremcrazy:


/Arvidos, som drömde en himla massa i natt, och ska ta upp det med en bra analytiker.
 
Top