Nekromanti Zombie-herrgården(rollandet görs här)

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,675
Location
Värnhem, Malmö
Wolfgang är på högvarv. Han vrålar åt de andra att skynda sig och gestikulerar med den blodbestänkta spaden. När den lilla gruppen odöda uppmärksammar hans domderande beslutar han sig snabbt:

"Slå er igenom! De är färre än oss!"
 

robban94

Veteran
Joined
23 Jun 2008
Messages
51
den lilla gruppen slår sig igenom de odöda medans den hemska varelsen snabbt kommer närmare dem. Den ger ifrån sig ett läte som låter som en blanding mellan en arg hund och en traktor.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Vrålen innefrån labyrinten får Fjodors blod att isa sig. Fjodor hör hur de kommer närmare och närmare... "Shit, fucking jävla shit" Fångad mellan askan och elden har Fjodor inget annat val än att följa den galna tyskens råd. Han drar sin pistol och fyller luften med bly.
 

robban94

Veteran
Joined
23 Jun 2008
Messages
51
Den hemska besten blir argare av skotten och rusar fram till gruppen. Besten ser ut som en stor räka med huggtänder och långa ben.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,675
Location
Värnhem, Malmö
Nu drömmer jag, skulle Wolfgang ha tänkt om han var typen som tänkte. Nu vrålar han i stället "Mot lusthuset!", i hopp om att använda byggnaden som ett primitivt, tillfälligt fort. Medan de andra rör sig mot byggnaden (förhoppningsvis) gör sig Wolfgang redo för att konfrontera den huggtandade jätteräkan. Hans plan är att, om den hoppar mot honom, låta den bita i spadskaftet (som han håller på tvären mellan händerna) och sedan kniva den i ögat.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Vrålen hör han knappt, men han uppfattar doften av pumpande blod, och han snubblar, stapplar och stönar långsamt närmare lusthuset... från en helt annan vinkel än våra räkhotade hjältar.

Erik
 

robban94

Veteran
Joined
23 Jun 2008
Messages
51
Räkan vrålar mot den dåraktige mannen med spaden. Räkan inspekterar mannen och är berred för attack.(du kan bara påbörja attacker men inte slutföra dem bara så att du vet)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Zombien kommer upp bakom lusthuset. Händer som inte längre riktigt kan gripa ledda av ögon som inte längre riktigt kan se trevar längs med väggen efter en väg in och när ingen uppenbar sådan visar sig reser sig en mullrande stön ur hans strupe.

(Till SL: Jag klarar knappt av att göra något mer avancerat än att ramla in genom en dörr, men du får säga vad effekt det hela har. Jag vill in i lusthuset, helt enkelt. Jag är inte listig nog att undvika dem på framsidan.)

Erik
 

robban94

Veteran
Joined
23 Jun 2008
Messages
51
den klumpiga zombien ramlar in i lusthuset men får en smärre skada som inte skadar den för mycket.
 

robban94

Veteran
Joined
23 Jun 2008
Messages
51
Bobby Magikern said:
((Jag insåg inte att räkan var i bilstorlek -- jag tänkte mig som en stor hund eller något. Kan jag backa ner?))
visst kan du det.rollspelt är fritt och du kan göra vad som är möjligt i verkligheten.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag upphäver ett illvrål som sannolikt inte hörs på grund av alla räktrålares värsta mardröm. Jag reser mig på fötter och är nu arg på lusthuset. Jag tänker börja vräka omkring allt här inne. *krasch bing bång*

Erik
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,675
Location
Värnhem, Malmö
Okej, i sådana fall låter Wolfgang i stället en mängd tyska svordomar ljuda medan han rör sig mot lusthuset. Så snart han är vid väggen duckar han ned och kommenderar "Skjut!".
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
OK, då flyger en trädgårdsgrill av märket Gehenna ut genom fönstret bakom Wolfgang.

Dess gastub följer med och dunkar i backen, lyckligtvis utan att den tar skada och exploderar eller så...
Wolfgang översköljs med splitter men det bryr han sig knappast om så macho som han är.

Erik
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Det fruktansvärda monstret skrämmer skiten ur Fjodor. Han springer framemot lusthuset, en zombie kastar sig mot honom men två skott fäller den. Utan att se sig om efter de andra skyndar han vidare. När han kommer fram till lufthusets dörr rycker kan krampaktigt i handtaget, "Öppna dig för helvete"! Plötsligt krashar något sönder fönstret och ett föremål flyger ut. "De här inne också" tänker Fjodor panikartat. När han vänder sig om ser han i det svaga skenet av lanterna hur monstret rör sig framemot dem. Med darrrande händer riktar han sin pistol mot den och tömmer hela sitt magasin.
 

robban94

Veteran
Joined
23 Jun 2008
Messages
51
Räkan ser zombien som just kastade ut grillen. Den blir rasande för att zombien gör sånt oväsen och springer mot zombien och lämnar wolfgang ifred.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Kom ihåg att jag är i lusthuset! Jag tvivlar inte på att den där busslasten tantlycka kan smasha upp det, men innan vi kan konfrontera varandra måste den göra det!

Erik
 
Top