Nekromanti Yttligare fråga

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Tunnelmask

tycker de är en ur spelar syn vinkel bra förklaring varför det finns så många grottor och andra håligheter i områden som logiskt sätt inte borde ha några...

Kan förklara varför alla orcher och så hittar naturliga grott system och gigantiska labbyrint liknande tunnlar i berg..
Praktist och användbart... *ler*

Hatten inte fullt allvarligt..
 

Tzoch'anthar

Veteran
Joined
8 Jun 2000
Messages
64
Location
Stockholm
Re: Tunnelmask

Tunnelmasken är en mycket andvändbar varelse. Den är stor och äter allt som kommer ivägen inklusive jobbiga RPs! /images/icons/smile.gif

/Tzoch
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Tunnelmaskar kan vara användbara

De är inte så mäktiga att de inte går att döda så de är användbara som korkade monster... dessutom kan man skrämma rps utan att döda dem. En tunnelmask kan svälja en rp och sedan fly (raserande gången efter sig). Den svalda rpn kan lämnas för att möra till sig litetgrann i en slemkokong så att spelarna kan rädda sin omtumlade kompis litet som Bilbo mot jättespindlarna.
 

Anvar

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
10
Re: Lindskiarn?

Tycker inte att lindskriarn är särskilt menlös... ok inte särskilt ofta använda men dock rätt kuliga.....
Hustomtar däremot är lite menlösa liksom dinosaurierna i M2 samt serpenterna och reptilmännen, vidare är inte havsalverna särskilt menfulla heller.....
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tunnelmask 0wnz j00

Alltså: Spelarna utforskar det mystiska grottgångskomplexet.. Mycket mycket mystiskt.. Plötsligt! Hela labyrinten av gångar darrar! En mun krashar in genom väggen. STOR mun. Rollpersonerna och spelarna inser att detta inte är att leka med. Munnen vänds mot dom.. På med lite Metal! Yiiii-haaaaaaaa!


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 
G

Guest

Guest
Re: YTTERLIGARE fråga

Vad är en Onaqui???

/Hämnd är ett svärd som dräper den som drar det..
 
G

Guest

Guest
Re: Lindskiarn?

Hur ser den ut och vilken statistik har den..

/Hämnd är ett svärd som dräper den som drar det..
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Onaqui

Onaqui är en fladdermusliknande varelse som är ungefär lika stor som en människa. Den har äckliga vingar, och ett hjärta vars bultande hörs långa vägar. Kan ofta nekromantiska besvärjelser, tar bara halv skada av fysiska vapen. (Utom vapen av jade.)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 
G

Guest

Guest
Re: Onaqui

Nu kommer jag ihåg något liknande..
Jag tycker den verkar rätt mäktig att använda..

/Hämnd är ett svärd som dräper vem än som drar det..
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Onaqui

Och OM jag mins rätt kommer myten från antagligen Aztek eller maja kanske var det Inca.. *Hmm*
Dess värden fanns i Monster boken1
STY 4T6+6
STO 2T6+15
FYS 2T6+6
SMI 2T6+6
INT 2T6+6
2T6+6
KAR 1
Förmågor och färdigheter:
1T4 Besvärjelser valda av SL ( Expert nivå )
Ofta nekromantiska eller/och Elementarmagi.. ( de två mest destruktiva *ler* )
Denär 2,5 m har en människoliknande kropp kloförsedda händer ohc fötter fladdermus vingar och fladdermushuvud.
En Onaquai är intelligent och ondskefull.
Den behärskar ofta några besvärjelser: Vanliga vapen orsaker endast halv skada på varelsen.
( jag brukar som SL köra att vanliga vapen orsakar ENDAST smärta som när KP når 0 får varelsen att springa och gömma sig )
Magiska vapen och vapen av Jade förorskar full skada ( jag kör med halv skada för magiska vapen och alla magiska besvärjelser som på verkar Fysiskt )
De är mycket sällsynta och uppträder normalt ensamma ibland med ett litet följe av zombier och skellet som de har skapat själv. ( jag brukar köra att de ofta installerar sig som GUD/Krigsfurste hos någon barbar folk som de genom magi och annan propagande skaffar sig makt över.. )
En Onaquis favorit föda är människohjärta.
En Onaqui är stor och manövrerar illa när den flyger. Den rör sig mycket tyst men dess hjärta slår med ett stark bultande. Om en person lyckas med Lyssna så hör han Onaquins hjärtslag om den är inom 15 meter även om Onaquin har lyckats med sitt smyga slag.
Onaquin har samma förmåga som fladdermöss och störs inte av mörker..

Jag kör så att ljudet som hjärtat skapar hörs inom 15 meter från varelsen MEN ljudet skälla är omöjligt att spåra med hörseln.. ( typ magisk EKO ljud som omger alla inom 15 meter )
 
G

Guest

Guest
Re: Onaqui

Mycket Mäktiga om jag får säga det själv..

/Hämnd är ett svärd som dräper vem än som drar det..
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Det är Ambinormen..
Jag har för mig den heter nått sånt, den har två huvuden.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ja.

Precis så läskiga och halv-ologiska som monster ska va tycker jag!

Föresten, du har spelat med dom hatten? Hur var det? (Fick aldrig chansen själv. Spelade rätt kort med Ereb sen lite Chronopia husregler sen EON.)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Värdelöst monster.

Det sämsta monstret jag läst om i DoD-91 med tillbehör är tveklöst Ambiormen, som tidigare nämnts. Har aldrig använt kräket, och kommer aldrig att göra det.

Vad tycker ni om Kaosvarelser? Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om Kaoskorpraler, Härjare och Dråpare eller vad de nu hette. De fanns i Monsterboxen, tredje boken tror jag. De är väldigt osannolika i mitt tycke, men samtidigt intressanta att skicka på rollpersonerna för att se hur de reagerar. Byggde vid närmare eftertanke upp ett äventyr helt på att RP:na skulle finna en Kaoskardinal inne i ett kloster... Hmm. Kanske är bra monster ändå.

Onaquin är, vid sidan av drakar, nog det bästa monstret. Under en färd genom ett träsk så försvinner en SLP spårlöst från gruppen, ett dovt bultande, nästan som trumslag hörs avlägsna sig i träsket... Ett mycket användbart monster, särskilt om man vill ge lite skräckkänsla åt ett äventyr. Men de överlägset bästa monstren är ändå drakarna.

//Tegrevan
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Onaqui.. Mums!

Alla gillar Onaqui! Hurra hurra hurra!


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 
Top