Nekromanti Yttligare fråga

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Lindskiarn?

En Humanoidras som nämns i Monsterboxen (bok II allra sist) och den är klart oanvändbar.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
dock inte!

inte alls! jag vill dra mig till minnes ett äventyr som jag spellede för ett tag sedan, där spelarna fick i uppdrag av en länsherre att ta kål på ett hemskt monster (lindskiarn) som bosatt sig i hans skogar. Sedan gick spelarna vilse, frös, var hungriga, och hörde hela tiden konstiga ljud innifrån skogen, och såg hemska spår efter bestens härjningar... väldigt "blair withc"...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Lindskiarn?

Lindskiarnarna dök från början upp i DoD Ivanhoe, där de i alla fall hade lite mer beskrivning än de fick i monsterboxen.

Personligen tror jag nog att strandtomtarna placerar sig rätt högt på fånlistan.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Lindskiarn?

OM man har Ivanhoe så är inte Lindskiarna i den helt värdelösa tvärt om..
Kampanjerna som man kan bygga på äventyr MED eller EMOT denna unika utöende ras av magiska skapade varelser som har kraftig stål allergi är klart roliga..

Problemet är att när de presenterade dom i Monster boxen i bok II så hade de slaktat allt av användbarhet och det gjorde dem till en ras som man bara ville glöma..

Nä har du Ivanhoe så är inte de dåliga.. *suck*
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Lindskiarn?

"Nä har du Ivanhoe så är inte de dåliga.."

Jag har både monsterboxen och Ivanhoe, den är lika dålig i bägge, även om det står lite mera i Ivanhoe.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Lindskiarn?

Inte om du använder dom i kampanjer som ett mystiskt hot som finns i bergen folk är livrädda osv..
Sen hjältar kanfå gå upp och se att det hot som alla finner är en sista by av Lindskiarn som lever dold i frid fruktande riddarnas stål vapen och försöker hålla sin existens hemlig.. DÅ blir de plötsligt användbara... och roliga att ha med..


I Gamla Ivanho står det lite mer än i Monsterboxen som jag även jag har min vän.. ( Det som står här nere är en personlig tolkning av det som står i Ivanho plus en omarbetning som jag själv har gjort )
Lindarna var skapade av magiker så mycket kommer fram med tjock hud och magiska telepatiska förmågor de var starkare och farligare krigare än människor och snart hade de erövrat ett stort område av mark ett eget rike så att säga..
De försökta lägga under sig hela Zorakin men mislyckades på grund av sitt fåtal. MEN de kuvade folken i Pharynx och byggde sina egna städer.
Tillslut lyckades Zorakin med stål och järn beklädda krigare beväpnad med stål svärd och pilar med stålspets driva tillbacka Lindskiarna som använda brons skydd.

I vilket fall Människorna gjorde allt för att utrota hotet från Lindskiarna men en liten grupp lyckades fly utan att upptäckas dessa bara fyra familjer byggde sig en by i bergen där de sen dess har levat i frid och ynglat av sig.
Dagens Lindskiarna är en fredlig grupp som lever i fred och handlar öppet med Dvärgariska och Alveriska köpmän som alla håller deras hemlighet hemlig.
Lindskiarna är nu mera ett fredlig folk som vet att deras blod för varje generation blir mer och mer inavlad och förre och färre barn överlever till vuxen ålder något som gör dem sorgsna.
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-11-01 16:18.</EM></FONT></P>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Re: Lindskiarn?

Håller med. Tomtarna är otroligt onödiga. Fast jag tycker de flesta raser i Monsterboxen suger.
Likaså dinosaurierna i Monsterboken II.

/[color:green]Han</font color=green> som har svårt att inte acceptera någon ras i M1 ø M2.
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
I en av monsterböckerna (tror det är IV, legendariska varelser) finns en form av jättebläckfisk eller något sånt. Bland annat har den ca 255 i hälften av sina grundegenskaper. Och den har tre gånger så mycket karisma som någon av mina rollpersoner någonsin haft. Hur kul är det att bli slagen av en bläckfisk varje gång? /images/icons/frown.gif

/ Carilion - har inte spelat rollspel på alltför länge.
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Re: Dvärgelefant!

Dvärgelefanter har ju faktiskt funnits...
De funkar som en väldigt bra markör att "we're not in Kansas any more, Toto", och funkar (liksom, säg, rovtranan i Gondica) bättre som sådan än drakar eller (host) demoner. Men visst är den fånig...

Ah! Ankor som rider på dvärgstridselefanter! "När Hannibank gick över Grynnerbergen"...

Erik
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Tja, jag vet inte om det är den du tänker på, men i "kopparhavets kapare" (den kan ju finnas i flera böcker) finns det beskrivet någon sorts gigantisk (och då menar jag verkligen Gigantisk), hälften ö- hälften hyperintelligent manetliknande sak-varelse. Kommer dock inte ihåg vad åbäket hette.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
YTTERLIGARE fråga

Kan inte komma på någon direkt dålig faktiskt.. Jo föresten! Demonerna! (Dom var helt värdelösa OM man hade Kaos Väktare. Annars var dom väl okej...)

Kan vi inte diskutera det BÄSTA monstret? Det som är både elakt, mystiskt och lagom logiskt.. Typ.
Jag gillar verkligen Onaqui! Lite halvovanlig och ny sådär..


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Jättebläckfisk

<EM><B>Carilion</B></EM>. I Monsterboken 1 (s.58) så har bläckfisken bara 32 i STY & STO och inget i KAR och i Kopparhavets Kapare så har den 35 i STY, STO:125 och igen.. ingen KAR.
Det bevisar ytterligare att monsterboxen suger p-ng.

<EM><B>Nectech</B></EM>. Jag vet inte hur du kom på hur din värld skapades (i rollspelet då, inte IRL) men min skapades av gudar.
Jag tror inte de tänkte "Ah, nu har vi gjort dinosaurier men det var lite tråkigt. Ska vi ta och utrota dem nu och skapa lite människor istället?".
För det är det enda äventyret som jag skulle kunna komma på (men jag har ju dålig fantasi också) är att RP:na kommer till en glömd dal/ö där det finns dinosaurier. Om vi följer mitt skapelseexempel så glömde gudarna bort att rensa ut den dalen/ön.

<EM><B>Sebastian</B></EM>. Rovtrana finns i DoD också.. Som dinosaurie.. Påminner om en dinosourisk struts.
Hannibank.. /images/icons/smile.gif Fyndigt

/[color:green]Han</font color=green> som fick sig ett gott skratt
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Menar du...

...Doughon (sid 60 i Kopparhavets kapare), med STY 250, STO 440 och INT 20 bl.a. KAR är 40 oxå.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Tunnelmask

Måste vara tunnelmask!.

/Mvh Jonas Carlsson

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 
Top