Rickard
Urverk speldesign
Sevärt bara för hennes uttal av Drakar och demoner:
Det beror väl lite på vad man menar med indie tänker jag. Jag har fått intrycket att i USA har det mindre med designfilosofi att göra, och mer med hur man driver det? Och där borde väl i alla fall Järnringen ha kvalat in i hur de startade (har dålig koll på Helmgast). Även om de fokuserade på tradspel.…är alltså Helmgast, Järnringen och RiotMinds exempel på "Swedish Indies"?
Det är ju… ett perspektiv, antar jag =)
Jag tänker mest på att med svenska mått mätt är de ju alla hyfsat stora företag/producenter. Även Järnringen; de började ju med att släppa M:UA som blev rätt ordentligt stort rätt fort. De var kanske inte på Wizards nivå, men jag skulle säga att de alltid var ett par steg över… säg, mig.Det beror väl lite på vad man menar med indie tänker jag. Jag har fått intrycket att i USA har det mindre med designfilosofi att göra, och mer med hur man driver det? Och där borde väl i alla fall Järnringen ha kvalat in i hur de startade (har dålig koll på Helmgast). Även om de fokuserade på tradspel.
Nu var de väl också fyra eller fem pers sammanlagt i kärngruppen, så det är väl inte SÅ märkligt om de tillsammans kunde poola något fler resurser. Independent även i amerikansk bemärkelse tillåter väl fortfarande att man samarbetar? =Dmen jag skulle säga att de alltid var ett par steg över… säg, mig.