Nekromanti Yassilus äventyrsutmaning!

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Bara för alla andra gnäller...

Det är ju en utmaning att skriva under tidspress också, och en väldigt bra erfarenhet. Jag tycker också det är bra, även om jag nog inte kommer ha tid att skriva ett scenario. Skulle kanske kunna leta upp något gammalt jag har liggande iofs.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Bara för alla andra gnäller...

Det är ju en utmaning att skriva under tidspress också, och en väldigt bra erfarenhet.
Japp, dessutom hjälper lite tidspress till för att se till att man får tummen ur och kommer igång. Det var flera som bommade inlämingstiden i förra dogmautmaningen för att de väntade för att det var "gott om tid". Med lite kortare tid inser man att det är bråttom och börjar i tid.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Bara för alla andra gnäller...

Precis, har man för gott om tid skjuter man upp det tills det är för sent. Eller i alla fall gör jag så. =] Jag fick ju inte med något riktigt seriöst till förra dogmautmaningen av just den anledningen.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Yassilus skrev att äventyr ska läggas upp i tråden, så du behöver bara skriva ett svar till tråden och bifoga äventyren som en pdf eller liknande. Är den större än 500KB eller var nu gränsen för filer kan tänkas vara så kan du istället tanka upp den nån annanstans och länka till den. Annars kan du nog säga till också så går det säkert att maila in direkt till Yassilus.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Precis! [nt]

Jajamänsann, God jul i förskott och allt det där... :gremgrin:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: Bara för alla andra gnäller...

Skulle kanske kunna leta upp något gammalt jag har liggande iofs.

Är inte det fusk? :gremwink:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Mer info dagen till ära

Här kommer lite mer information om evenemanget som jag lovat...

Hela utmaningen är egentligen gjord i redaktionens namn. På kalaset kommer pokaler, diplom och andra fina priser från spelföretagen i landet. Vet inte riktigt vad och vilka men jag är säker på att det blir riktigt hyggliga priser.

Bidragen kommer antingen röstas till vinst, eller bedömas av en icke ännu utsedd jury.

Jag hoppas det här är morot nog att delta och att vissa *blänger på Feliath* slutar misstänka mig för massiv lathet. :gremsmile:
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
Re: Mer info dagen till ära

Om ja skulle orka (är väääääääääldigt lat) så skulle ja kunna vara med..

Funkar det om ja pillar ihop något till mage: the ascension???
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Mer info dagen till ära

"Funkar det om ja pillar ihop något till mage: the ascension???"

Jadå, det funkar fin fint. Och lat tycker jag inte du ska vara. Det är ju fina priser. :gremsmile:
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Negative, cap'n

Jag hoppas det här är morot nog att delta och att vissa *blänger på Feliath* slutar misstänka mig för massiv lathet. :gremsmile:
Du är så jäääävla lat, Yass, jag kan bara inte fatta...! :gremgrin:
Men nä, jag är ändå inte med om man inte får skriva gubbar. Det är stört omöjligt att skriva bra äventyr som inte är skräddarsydda för rollpersonerna, åtminstone för mig. But let's be honest, huruvida jag är med struntar väl ni i?

Hoppas jag kan komma på forumskalaset, dock. (Kalcidis, om Mouja släpper sovplatsen nappar jag pronto!)


/Feliath - Waliumanhängare idag
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Det har varit lite ont om vettiga utmaningar på senaste tiden så jag tänkte att det skulle passa med en nu när julen börjar närma sig och folk försvinner på jullov och förhoppningsvis lite semester eller åtminstone några dagars avkoppling.

Utmaningen är rätt enkel: Skriv ett äventyr till ett spel som finns att köpa i rollspelsbutikerna.

Bidragen kommer bedömas i fyra olika kategorier. Bästa story, snyggast layout, bästa spelledarperson och bästa äventyr.

Äventyret skall ha postats här i den här tråden innan 24.00 den 18/1.

En sak som ni ska tänka på är att inte ha några färdiga rollpersoner. I övrigt är det i stort sett fritt fram, så sätt igång med äventyrssnickrandet för fina priser utlovas!

Om någon snäll administratör eller moderator känner för att klistra den här tråden vore det väldigt snällt. :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Mitt kommer nog vara anpassat efter RP.. Hoppas det går för sig.
Uppenbarligen går det ju inte för sig, eftersom det är den enda regeln som finns för utmaningen. Det blir nog till att skriva utan färdiggjorda rollpersoner eller inte skriva alls.


/Dimfrost
 
Top