Nekromanti Yassilus äventyrsutmaning!

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Nähhh, vadådå?

En sak som ni ska tänka på är att inte ha några färdiga rollpersoner

Konventsscenarion är de allra roligaste äventyren att skriva, ju. Att skriva rollpersoner är fantamej den STÖRSTA behållningen.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Jo, därför...

"Konventsscenarion är de allra roligaste äventyren att skriva, ju. Att skriva rollpersoner är fantamej den STÖRSTA behållningen."

Jag är ledsen, men i den här utmaningen är inte färdiga rollpersoner tillåtna, även om jag kan hålla med om att det är klart intressantare. Jag kan kanske köra igång en utmaning till där de är tillåtna, men inte nu. Varför? Det kommer visa sig inom en snar framtid, dock inte ännu.

Och låt inte den begränsningen avskräcka er. Det är värt att skippa dem för att vara med i tävlingen, jag lovar. Utförligare information om hela spektaklet kommer även det inom en snar framtid. Så håll ut och skriv duktigt nu.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Skriv ett äventyr till ett spel som finns att köpa i rollspelsbutikerna
Hur mycket måste det vara till ett givet spel "som finns att köpa i butikerna? Räcker det med att en del värden finns med det regelsystemet eller att måste man stuva in den i spelet värld också? Antag att man skriver ett äventyr som passar i nästan vilken värld som helst och dessutom är friform, är det tillåtet i utmaningen?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Antag att man skriver ett äventyr som passar i nästan vilken värld som helst och dessutom är friform, är det tillåtet i utmaningen?"

Jag skulle nog svara "nej". Det ska ju vara till ett (1) spel, inte femtielva. Dessutom är friform inte ett spel, så det skulle diskvalificera sig av den anledningen.

Sen skulle jag nog kräva att man använde sig av regler såväl som värld. Star Wars utan Star Wars är inte Star Wars.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Precis!

För att det ska vara till ett spel så bör det ju lämpligen innehålla speldata så att det inte behövs göras något för att använda det till spelet. Så Krille har helt rätt.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Hur ska man tolka "finns att köpa"? Är det okej att skriva ett äventyr till Mutant Chronicles, till exempel?


/Dimfrost, suger på att skriva äventyr så ni kanske slipper mig...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Ja, det bör gå bra

"Hur ska man tolka "finns att köpa"? Är det okej att skriva ett äventyr till Mutant Chronicles, till exempel?"

Okej, mmjo, men det går bra att skriva till spel som är OOP också. Vill inte skriva "tryckta spel" för då kommer det alltid någon med ett äventyr till ett spel som är utskrivet. :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Fel tidpunkt

Tyvärr så är just jul- och nyårshelgen en dålig tidpunkt för dylika utmaningar. Jag är inte säker på att jag har tid att sätta mig ner och skriva ihop något vettigt. Hur stort ska äventyret vara? Vad får man för belöning för att man deltar? En tapir? :gremsmile:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Diverse kommentarer:

Jag håller också med om att det är en usel tidpunkt att sätta sig och skriva ned sina idéer. Men jag har en skitbra idé till Nobilis som jag velat författa någon gång, men det faller ju lite på att Nobilis vinner otroligt mycket på att bygga scenarion kring rollpersonerna. Men då får jag lägga krut på mina SLP istället :gremwink:

Är inte Bästa Story en lite sned kategori, förresten? Om någon skulle skriva ett förträffligt Fisktankscenario, t.ex? Bästa intrig kanske är bättre? Eller vafan... skit samma.

Nu ska jag lägga mig i sängen och klura lite tror jag. Gonatt, och önska mig lycka till!
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Med jul, nyår, forumträffar och semestrar är måste jag nog hålla med tidigare talare i frågan om tidpunkten. Personligen skulle jag vara tvungen att arbeta paralellt med tre arbeten, och dessuom skulle jag bara ha ca en veckas arbetstid. Jag skulle nog gärna se dels att äventyrsutmaningen återkom vid ett senare tillfälle, gärna någon gång efter Januari, där inte mycket händer ändå...

Alltså: Bra initiativ, men taget med lite dålig tajming...

/Mask
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Valet av tidpunkt...

Jag gjorde valet av tidpunkt för utmaningen för att jag tyckte att det kunde vara trevligt att ha en liten cermoni på forumträffen, där vinnarna skulle presenteras.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
...får väl kolla brevlådan strax efteråt...[nt]

NT = No Text (Ingen text)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Jag skulle nog gärna se dels att äventyrsutmaningen återkom vid ett senare tillfälle, gärna någon gång efter Januari, där inte mycket händer ändå...
host host... Dogmautmaningen kommer under februari...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Diverse kommentarer:

Är inte Bästa Story en lite sned kategori, förresten? Om någon skulle skriva ett förträffligt Fisktankscenario, t.ex?
Det är därför man har olika kategorier. Dessutom har ju även fisktanken en bakgrundshistoria som driver den.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Bara för alla andra gnäller...

...så tänkte jag påpeka att tidpunkten är perfekt för mig, jag kommer vara ledig en del under julen nu och ha massor tid för äventyrsskivande och andra hyss. Hejja hejja, firskt humör! :gremgrin:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Vah? var inte den i mars, eller något?

Är den tidigare i år?
Japp. Förra året krockade den med konvent, tentor och en massa annat som gjorde att många hade svårt att få till det. Jag ville dessutom korta ner tiden något.

Planen är att börja i början av februari, sista inlämningsdag i slutet av februari, en veckas omröstning och prisutdelning.

Dags att börja skriva alltså.
 
Top