fjodorsenuba
Krigarpoet
Det har ställts fram ett jättefint efterrättsbord och ni kan börja mums för fullt. Ert ätande avbryts återigen av ett meddelade över högtalarsystemet.
”God jul, kollegor – och framtida värdar.”
Det är återigen dags att fira julen, en tid då vi minns det förflutna, firar nutiden och – framför allt – förbereder oss för framtiden. Här på xenobiologiavdelningen ser vi julen som en perfekt metafor för vår forskning: en tid då det gamla smälter samman med det nya, och där gränserna mellan ”vi” och ”dem” suddas ut. Precis som Gävlebocken varje år, så brinner även våra ambitioner med en intensiv, om än ibland oförutsägbar, låga.
”Integration är nyckeln – precis som i ’Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul’.”
I den klassiska julspecialen lär vi oss att olikheter kan samexistera, om än med en del… friktioner. På samma sätt ser vi på vårt arbete med mänsklig integration. Våra senaste framsteg inom symbiotisk teknologi visar att vi snart kan erbjuda er en julklapp som verkligen varar livet ut. Tänk er en framtid där ni aldrig mer behöver oroa er för ensamhet, försvagade sinnen eller till och med åldrande. Allt som krävs är ett litet steg – eller snarare, en liten ”implantation”.
”Precis som Karl-Bertil Jonsons julafton lär oss: ibland måste man ta saker i egna händer.”
Karl-Bertil visste vad han ville ha, och han tvekade inte att ta det. Vi uppmuntrar er alla att ta efter hans initiativförmåga. Våra kommande kliniska prövningar erbjuder en unik chans att vara med och forma framtiden – eller åtminstone att bli en del av den. Vi lovar att processen kommer att vara lika smidig som att öppna en Aladdin-ask, fast med lite mer… organisk interaktion.
”Framtiden är här – och den smakar inte alltid choklad.”
Vi vet att många av er redan har frivilligt deltagit i våra preliminära studier. Era bidrag är ovärderliga, och vi ser fram emot att utöka våra tester till en bredare grupp. Snart kommer ni alla att få chansen att uppleva den ultimata julklappen: en livslång relation med något som verkligen förstår er. Inga missförstånd, inga avvisanden – bara perfekt harmoni. Precis som en riktigt god jul.
Lite fundersamma om vad er arbetsgivare egentligen vill så börjar ni tissla och tassla med varandra. Ni upptäcker snabbt att Sidd saknas och börjar leta efter honom.
Tillslut finner ni honom inne i akutrummet. Han sitter bakåtlutad i undersökningstolen och hans bröstkorg är uppskuren som om någon amatör försökt gräva ut något ur bröstet på honom. Bredvid honom ligger en lapp täckt med blod där Sidd kladdat med skakig handstil: "Jag tror jag har nått i mig, jag hoppas att "oläsbart" kan hjälpa mig innan det är försent". Sidds glada min min tyder på att han blivit drogad innan han satt sig i stolen. På datorskärmen bredvid står det "Jag lovade ju att jag skulle in och gräva i dig - Vimes".
Runda 5 slutar 20:30 20/12
"HR avdelningen" har lyssnat och har inventerat deltagarna
Hägerstrand - android
Impetigo - xenomorph
Vimes - android (ja han är död, fluffet har en förklaring...)
StradhLestat - resenär
Sysp - resenär
Basenanji - säkerhetsvakt
Sidd - hackare
BiobunkerVII - android
@Sidd @BiobunkerVII spela valfri youtube-julmusik till de kvarvarande "resenärerna"
Länk: https://werewolf.florin.nu/86678