Varulv [WY25] Runda 2

Jag köper inte att androiderna bara är två på sitt lag. Då skulle spelet kunna ta slut efter bara två rundor.

Minst tre. Kanske fyra.

Just nu tänker jag att det måste bara Anthrox och en till utöver Vimes och Hägerstrand. Biobunker är nog mer trolig än Sysp tbh.

@BiobunkerVII hur många androider är i spel egentligen? Sitter du på Dagny’s med Vimsan och dricker Lagunias utan att säga till?

Jag köper inte att androiderna bara är två på sitt lag. Då skulle spelet kunna ta slut efter bara två rundor.

Minst tre. Kanske fyra.
Instämmer om att de är minst tre. Jag är däremot osäker på om de är fyra. Om vi nu var 15 totalt från start, och de är fyra plus en xënömörf blir det väldigt mycket icke-bybo på en gång tänker jag. Men jag har också inte spelat på bra jäkla länge.

Behöver jag verkligen motivera min röst på en bekräftat röd spelare? 😅

Det här är ju utan tvekan den rörigaste byn ever, men vi vinner ju så all is well that ends well 🥰
Superlativ och överdrifter är ulvigt. Tror inte det här är ens den rörigaste byn i år 😄

Behöver jag verkligen motivera min röst på en bekräftat röd spelare? 😅

Det här är ju utan tvekan den rörigaste byn ever, men vi vinner ju så all is well that ends well 🥰

Rörigt eller inte är väl en väldigt personlig preferens, det finns inget som säger att ett spel där alla står i rad och gör givakt skulle vara bättre för byn än motsatsen. Jag förstår att det gör spelstilen "Tyst alla så att jag kan tänka! Jag ska räkna ut det här!" svårare men just nu kan du inte räkna eller analysera fram något. Om ett par rundor kanske, men då är det färre i spel och mer statisk info. Just nu uppmanar du ju bara alla att inte hålla på och skriva och det gör det inte direkt svårare för en lågflygande ulv att hålla sig gömd :) Jag fick fram de resultat jag ville förra rundan genom att vara "rörig", oavsett om det var tur eller inte så var höftskottet på Vimes rätt och Hägerstrandrösten likaså. Vad är ditt track record det här spelet? Är det verkligen bättre att hylla de som spelar strukturerat? ;)

Efter Vimes föreslår jag BB för galgen, solklar ulv enligt mig.

Magkänslan kl 17 ca

Jag vill fokusera på dessa efter att vi röstat ut Vimes.

Skummisarna
Anthrox — rödskimrande
Big Mama — gulgrön
BiobunkerVII — gulgrön
Sysp — gröngul
Sömniga Isaac — gröngul

De här gröna bybor för mig:
Khan — grönish pga PM, påhoppad av Hägern
Octagonal — grönish
RasmusL — grönish
(Basenanji, bybo)
Sidd - Siare
Brynolf - bybo m eldkastare
StradhLestat - Bybo, nattmördad

Skurkar
Vimes - Android
Hägerstrand - Android
Impetigo - Alien

Magkänslan kl 17 ca

Jag vill fokusera på dessa efter att vi röstat ut Vimes.

Skummisarna
Anthrox — rödskimrande
Big Mama — gulgrön
BiobunkerVII — gulgrön
Sysp — gröngul
Sömniga Isaac — gröngul

De här gröna bybor för mig:
Khan — grönish pga PM, påhoppad av Hägern
Octagonal — grönish
RasmusL — grönish
(Basenanji, bybo)
Sidd - Siare
Brynolf - bybo m eldkastare
StradhLestat - Bybo, nattmördad

Skurkar
Vimes - Android
Hägerstrand - Android
Impetigo - Alien
Varför varför varför???? :D

Skummisarna
Anthrox — rödskimrande
Anthrox ville inte rösta ut Hägerstrand. Han har också varit typiskt ulvigt fräsig och negativ. Typiskt var hans post om ”brus” i R1 rundan där han bl a irriterade sig på Rasmus s när han ville komma in i spel.
Big Mama — gulgrön
Osorterat spel och olycklig röst på Rasmus istf Hägerstrand.
BiobunkerVII — gulgrön
Ville också styra bort från Hägerstrand.
Sysp — gröngul
Mysko med poster i R1 som styr bort från Hägern (läs från inlägg 300-nånting)
Sömniga Isaac — gröngul
Lite i kulisserna för mig.

Jag tror nog också på fyra droider, i R1 var jag nog inne på 3 men jag överskattade morphens farlighet i mitt snurriga huvud fick jag för mig att älgen givetvis borde fokusera på siaren vilket jag tänkte balanserade upp 2 sianden och permaväktande.
Nu inser jag ju att det var en brainfart, tycker nog inte det är rödande men det får ni avgöra.
Jag tror inte @Anthrox är röd och kör nog en Basse och kastar mig på svärdet om han drevas nästa runda. Förstår på riktigt inte vsd ni ser som är rött i hans spel - ja han ville inte rösta ut en spelare som claimat siande i ett spel där vi har en siare på steroider.
Om ni tar av er era ”men vi hade rätt för Hägern var ond”-brillor och faktiskt värderar hans och mitt och Morsans beslut från den fakta vi hade på bordet kan inte det i sig vara rödande, om det inte är 5 androider som är helt kassa på spelet.

Jag ville inte rösta alls i R1 men efter att ni härjade och kom med personliga påhopp röstade jag på den spelare som spelade som en blandmissbrukare hela jävla rundan.

Jag tror nog också på fyra droider, i R1 var jag nog inne på 3 men jag överskattade morphens farlighet i mitt snurriga huvud fick jag för mig att älgen givetvis borde fokusera på siaren vilket jag tänkte balanserade upp 2 sianden och permaväktande.
Nu inser jag ju att det var en brainfart, tycker nog inte det är rödande men det får ni avgöra.
Jag tror inte @Anthrox är röd och kör nog en Basse och kastar mig på svärdet om han drevas nästa runda. Förstår på riktigt inte vsd ni ser som är rött i hans spel - ja han ville inte rösta ut en spelare som claimat siande i ett spel där vi har en siare på steroider.
Om ni tar av er era ”men vi hade rätt för Hägern var ond”-brillor och faktiskt värderar hans och mitt och Morsans beslut från den fakta vi hade på bordet kan inte det i sig vara rödande, om det inte är 5 androider som är helt kassa på spelet.

Jag ville inte rösta alls i R1 men efter att ni härjade och kom med personliga påhopp röstade jag på den spelare som spelade som en blandmissbrukare hela jävla rundan.

Haha, efter Vimes uthängning av mig om alkoholfritt tar jag det som en hedersbetygelse! ❤️

Jag tror inte @Anthrox är röd och kör nog en Basse och kastar mig på svärdet om han drevas nästa runda. Förstår på riktigt inte vsd ni ser som är rött i hans spel
Vi ska inte låta @Anthrox försvara sig själv? Det här verksr vara ett känsligt ämne…

Back