Varulv [WY25] Runda 1

Nu, *frakkin' äntligen* har jag läst ikapp och kan ta mig in i matchen.

Överlag - det var läääänge sedan jag var med och forumspelade varulv. Jag gör så gott jag kan.

1 - Jag tycker det finns en nervositet i farbror @Anthrox, vad jag kan läsa mig till. Konfliktsökande är aldrig en bra grej.

2 - @Hägerstrand verkar reko, trots personpåhopp senaste inlägget.

3 - Jag är för att kasta eldkastare.

4 - Jag tycker det är jäkla rörigt när det är så många spelare. Jag har svårt att hålla isär folk när jag läser ikapp med lite fart. Ska läsa om och försöka ta igen vad jag kan under dagen.

Tills dess:
Röst: @Anthrox

Överlag - det var läääänge sedan jag var med och forumspelade varulv. Jag gör så gott jag kan.

1 - Jag tycker det finns en nervositet i farbror @Anthrox, vad jag kan läsa mig till. Konfliktsökande är aldrig en bra grej.

4 - Jag tycker det är jäkla rörigt när det är så många spelare. Jag har svårt att hålla isär folk när jag läser ikapp med lite fart. Ska läsa om och försöka ta igen vad jag kan under dagen.

Tills dess:
Haha, du har inte ens sett mig vara konfliktsökande än 🥰

Jag tycker att hon vacklar mellan att ha koll på reglerna och att inte ha koll på saker som hon borde veta om hon hade så bra koll på reglerna som hon verkar.
Första inlägget i spelet.

Det här är ju helt rätt, och det är från första sidan i spelet.

Men på nästa sida är det nyheter att xenon kan återfödas. Det borde hon ha koll på om hon hade läst sig till inlägget innan. Det lirar inte heller med att hon har koll på hur eldkastaren fungerar från det första inlägget.

Tillbaka till att ha koll på eldkastarens funktion.

Så jag tycker att det här ser ut som spelade frågor, eller frågor som ska dölja att man redan pratat regler hela helgen i en ulvchatt.

Sen tycker jag att frågan om Weyland-Yutani i inför-tråden är konstig, och om hon verkligen var nyfiken på det hade det varit lättare att googla. Men det är knepigt att analysera inför-tråden.
[/QUOTE]
Nu har jag kollat och tänkt på alla posterna du hänvisar till på henne där. Om man tänker bort den posten där jag lurade in henne i feltänk....så blir inte de andra posterna så illa? Jag ser inget konstigt där mer än en spelare som spelar R1 spel.... Så länge man tänker kvar posten som är illa, så smittar den kmanske de andra posterna också...kmen för sig, så ser jag inget där.... mitt fel om hon är misstänkt på den posten on xenons permanets återkommande

Ja och ja. Alltså, @Sidd , det här har turnerats hundrafemtio varv redan. Typ alla är överrens om att det är rimligt att outa i R1. Och eftersom det är det är det också rimligt att anta att ulvarna kan ha att vinna på att fejkclaima. Det beror ju lite på hur många ulvarna är (eftersom en fejkoutning ju är en dödsdom på sikt, så de behöver ju väga om det är värt det)
Ok jag väljer att luta mig mot denna post.
Jag har haft ok vibbar på Vimes och hoppas denne har rätt.
Har ju låtit Hägern härja lite väl mkt frott här nu.

Skriver från mobilen så det blir lite klipp&klistra:

Alla Se min post R1:111.

Pga av rollspel (med Bb7) under kvällen så vart jag sent in i spel, tvungen att eftersläpande kolla igenom 5 sidor.

Säker på att androiderna såg den sena nattposten posten.

Bland annat så landar jag i en röst på Hägern.

Sätt den i ljuset av Hägerns outning som Siare.

Vilken tillfällighet eller?

Märkligt tidigt att outa.

Det är ju förstås risk med att vänta.

Jag hade nån tanke med: ville vänta in vitsen med att outa i typ R3 med hela 4 Sianden i ryggen med chans på minst 2 till.

Nu bidde det ju inte så.

Varför vänta med att kliva fram: jag ville se fleras åsikt i den frågan.

Jag är Siaren.

Att androiderna outat Siare tyder på att de är fler än få.

De kan offra en för att slippa 2 Sianden varje runda.

Överhuvudtaget 2 Sianden varje runda tyder även det på fler androider än färre.

De som förordade för att outa Siaren (innan Hägern gick ut) tycker jag är sus:
  • Anth som även verkade försöka gnälla på min första post
  • Impe
  • Vilka fler?

Här är mina anteckningar för tillfället:

Deltagare:
Hägerstrand : android!!! : tjafsar metaspel, föreslår bra eldkastarkarusell vilket jagar xeno, outar Siare FALSKT
Anthrox : röd : outa Siaren, vill ha dold eldkastare
Impetigo : android? : verkar se ändast 2 android-ulvar i
Vimes : ??? : tjafsar metaspel, spelar vettigt försöker

Xenokandidater:
Big Mama : grön : Xeno?
Khan : frånvarande
RasmusL :???
Sysp :frånvarande
BiobunkerVII :???
Octagonal : ok läser ikapp förstapost

Basenanji : grön : hittar med Si en ide om att Siaren Siar den som har eldkastaren
StradhLestat : grön : vill hålla koll på sista drevröst
Sömniga Isaac : grön : gillar Basses eldkastarplan

Brynolf : bybo : har eldkastaren
Sidd : grön Siare

Lösa anteckningar på spelare😇

Första inlägget i spelet.

Det här är ju helt rätt, och det är från första sidan i spelet.

Men på nästa sida är det nyheter att xenon kan återfödas. Det borde hon ha koll på om hon hade läst sig till inlägget innan. Det lirar inte heller med att hon har koll på hur eldkastaren fungerar från det första inlägget.

Tillbaka till att ha koll på eldkastarens funktion.

Så jag tycker att det här ser ut som spelade frågor, eller frågor som ska dölja att man redan pratat regler hela helgen i en ulvchatt.

Sen tycker jag att frågan om Weyland-Yutani i inför-tråden är konstig, och om hon verkligen var nyfiken på det hade det varit lättare att googla. Men det är knepigt att analysera inför-tråden.
Nu har jag kollat och tänkt på alla posterna du hänvisar till på henne där. Om man tänker bort den posten där jag lurade in henne i feltänk....så blir inte de andra posterna så illa? Jag ser inget konstigt där mer än en spelare som spelar R1 spel.... Så länge man tänker kvar posten som är illa, så smittar den kmanske de andra posterna också...kmen för sig, så ser jag inget där.... mitt fel om hon är misstänkt på den posten on xenons permanets återkommande
[/QUOTE]
Hägern är android så han har lika stor anledning som oss resenärer/bybor att jaga Xeno👍

Tills dess:
Håller med.
Det är rörigt med så många spelare och Siar-krig gör det ännu lurigare.
Viktigt att du deltar så gott det går.
Ställ frågor.
Ta ställning på detaljer.
Rösta👍

Fett. då har vi slantsingling kring huruvida vi har en siare nästa runda då! Vet inte om 50/50 är större än 4/15 men jag tror att vi gjort en rätt dålig grej här :P

Flyttar min röst nu när vi har dubbla siarclaim....
Röst: @Hägerstrand

Det kändes som att det claimet kom lite oprovocerat och på eget iniativ...kanske en "är jag först är det jag som tros"

Har jag fel här blir vi av med vår siare, men vi kommer garanterat att ta en ulv nästa runda.
Jag uppmanar vår väktare att väkta Sidd.... görs inte det, så åker kanske vår siare ändå

Back