Wu-Tang Clan - BIDRAG

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Här är mitt bidrag, med uppenbar inspiration från Planescape:

The Obituary
The Obituary is a vessel that traverses the spiritual realms, gathering the memories of the deceased and using them to fuel the Philosophy Engine, an arcane apparatus which not only powers the ship, but frequently reveals hints of deep secrets and future events to its crew. The goal of the Philosophy Engine is to determine the ultimate purpose of existence.

https://docs.google.com/document/d/1FR5jxhB7Bbla5FFcbApyOQWiS9m_r4Fu0uEQ9e3W_bU/edit?usp=sharing
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Nu kommer mitt bidrag, ett äventyr till Neotech Edge

The king heard voices
Det finns en ny streamer i Megadishu, Somalias huvudstad. Han heter Ghost Face Killer och har skaffat agogo följare, främst bland teens. Ca. två dagar i veckan livestreamer han när han fraggar en oogie. Alltid ett skott, mitt emellan ögonen. Tittarna älskar det! Nu måste ni ge er egen streamingkanal en boost! Avslöja vem Ghost Face Killer är! Men glöm inte att även underhålla tittarna, skapa memes och gör shoutouts!
 

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Nu kommer mitt bidrag, ett äventyr till Neotech Edge

The king heard voices
Det finns en ny streamer i Megadishu, Somalias huvudstad. Han heter Ghost Face Killer och har skaffat agogo följare, främst bland teens. Ca. två dagar i veckan livestreamer han när han fraggar en oogie. Alltid ett skott, mitt emellan ögonen. Tittarna älskar det! Nu måste ni ge er egen streamingkanal en boost! Avslöja vem Ghost Face Killer är! Men glöm inte att även underhålla tittarna, skapa memes och gör shoutouts!
SJUKT bra!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Visst, fan. Jag har ju blockat lajkar och gilla-knappar, så jag har lite glömt att de finns. Tänkte att det skulle bli en poll. Får leta upp och avblocka gilla-knappen (men inte ikonerna, så kan jag rösta mer objektivt, och det blir mer spännande att se vem som vinner!).
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Visst, fan. Jag har ju blockat lajkar och gilla-knappar, så jag har lite glömt att de finns. Tänkte att det skulle bli en poll. Får leta upp och avblocka gilla-knappen (men inte ikonerna, så kan jag rösta mer objektivt, och det blir mer spännande att se vem som vinner!).
EDIT: Nä, dumt att ändra något nu!

Är poll ett bättre förslag så kan jag ju ändra mig och luska ut hur man gör.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Jag ger ALLA en like, för allt är coolt hittills. Dock precis helt värdelöst ur tävlingssynpunkt. :)
Jag har hållit mig ifrån likat något vilket känns fel för flera bidrag förtjänar en like.
Men man vill ju maximera betydelsen av sin röst genom att inte sprida ut det för mycket.
(plus att jag inte vill rösta förens jag sett alla bidrag)

Till nästa tävling föreslår jag ett alternativt röstsystem.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Jag har hållit mig ifrån likat något vilket känns fel för flera bidrag förtjänar en like.
Men man vill ju maximera betydelsen av sin röst genom att inte sprida ut det för mycket.
(plus att jag inte vill rösta förens jag sett alla bidrag)

Till nästa tävling föreslår jag ett alternativt röstsystem.
Mjo jag kunde ha tänkt igenom det mer…

Förslag på alternativa röstningssystem till nästa tävling emottages tacksamt :)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Jag ger er South of the Border - ett rollspel om att fly från Nordkorea till Sydkorea. Att ge sig av från en förtryckande regim samtidigt som den övervakar dig. Ett spelardrivet samberättarspel.

Enjoy!

EDIT: Fixade lite stavfel.
EDIT2: Fixade några slarvfel. (Stavfel + slarvfel = helfel!)
 

Attachments

Last edited:

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag ger er South of the Border - ett rollspel om att fly från Nordkorea till Sydkorea. Att ge sig av från en förtryckande regim samtidigt som den övervakar dig. Ett spelardrivet samberättarspel.

Enjoy!

EDIT: Fixade lite stavfel.
Riktigt schysst! Tajt mekanik. Har jag förstått det rätt att det egentligen inte spelar mekanisk roll vad man har i sina egenskaper? Alltså att en femma och en trea är lika bra? Sedan kan de ju fortfarande vara fluffmässigt olika bra.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Riktigt schysst! Tajt mekanik. Har jag förstått det rätt att det egentligen inte spelar mekanisk roll vad man har i sina egenskaper? Alltså att en femma och en trea är lika bra? Sedan kan de ju fortfarande vara fluffmässigt olika bra.
Helt klart! Det heter att 2 är Bad och 5 är Good, men det ser jag mer som material till att förklara hur en scen spelas än som någon reflektion på hur bra du lyckas. Det är bara 1 och 6 som är direkt dåligt för dig, eftersom det ger dig Noise. Du sticker ut för att du är FÖR bra eller FÖR dålig. Men du kommer ändå lyckas.

Inser att jag faktiskt inte ens skriver något om vad som händer när du INTE lyckas. Men effekten är ju helt enkelt ingenting... Kanske framgår ändå.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag ger er South of the Border - ett rollspel om att fly från Nordkorea till Sydkorea. Att ge sig av från en förtryckande regim samtidigt som den övervakar dig. Ett spelardrivet samberättarspel.

Enjoy!

EDIT: Fixade lite stavfel.
Supercoolt!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Jag ger också alla en like, som @Man Mountainman säger så vill man ju gilla att folk är kreativa, och dessutom skriver sjukt bra saker, och jag känner mig rätt missunnsam om jag inte lajkar 🙂
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Svarte FaraonenA Better Tomorrow

EntomophobiacSouth of The Border

God45 One Last Question

Cybot Live Through Death

Franz The King Heard Voices

Rickard Seen a Lot of Things

Christoffer Hollow Bones

NisseJ Lyrical Swords

Basenanji Crushed Egos

Genesis Why, why, why

Man MountainmanThe Obituary

Gamiel More Than Gold

PerW Mistaken Identity

Björn den GodeEvil Deeds

bortom12e If What You Say is True

soda The Monument

Anders SveenPoisoned Earth

Hellzon Listen to The Color
På grund av någon forumsbugg har jag inte fått upp den här tråden förrän nu. "New Posts" visar inte alla trådar med nya inlägg; bara om jag klickar på Unread så får jag det.

Måste säga att det är väldigt inspirerande namn. Bra utmaning!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Seen a Lot of Things
En kvälls spel med minst fyra deltagare


Andra världskriget. En av kamraterna ligger på rygg mot skyttegravens vägg. Gyttjan har trängt igenom kläderna. En annan tittar över värnet med hjälp av speglar. Två stycken rullar sina cigarretter, försöker hålla regnet borta från filtret. Vapenrengöring. Skyttegravar och gravar. Män som fallit. Män som kommer att falla. Ni har alla kämpat tillsammans. Upplevt berättelser, sett många saker. Tillsammans.

Som deltagare i detta spel ska vi utforska varandras öden och se vad som har svetsat oss samman som soldater. Vi sätter scener: innan eller under värvningen men mestadels under själva kriget. Här formar vi våra bilder av de soldater vi spelar. Scensättaren ska säga sin intention med scenen och andra får lägga till sina personer. De som inte har soldaterna i scenen kan ta bikaraktärer allt eftersom de dyker upp eller ge förslag på saker till scensättaren. Varje scen ska fördjupa något - en relation, en känsla, ett mål, en dröm. Vi presenterar namnen allt eftersom vi kommer mejslar ut soldaterna. Scensättaren är den som ser till att saker händer. Lägg handen på bordet när vi gestaltar; lägg handen på hjärtat när vi beskriver våra tankar.

Efter varje scen får alla skriva en lapp dolt med 0 till 5, där 5 säger att de var väldigt engagerade i scenen. Skicka lapparna till scensättaren, men titta inte på dem förrän spelet är slut. Fortsätt sätta scener, ni ska ha satt minst tre var. När vi känner att det är dags att avsluta för kvällen är det dags för våra soldater att lämna skyttegraven och attackera. Varje person ska då räkna ihop sina lappar och slå 1T66. Slår man över sitt värde överlever soldaten man utforskat.

Slå 1T6. Lägg till 1939. Det är året då kamraterna föll.
 

NisseJ

Veteran
Joined
6 Jul 2009
Messages
80
Location
Boden
Lyrical Swords.

Lyrical swords är ett gäng löst sammansatta magiker som med hjälp av DEMON-producenten Dreddy Kruger försöker ta över USA från öst till väst genom att kontrollera mestadels yngre människor. Vad tanken är med detta har inte riktigt framkommit, men det ryktas om att man vill ha en ovetandes armé redo för att styras inför skapandet av N.W.O*, den nya världsordningen. Dreddy är mer demon än producent så finkänslighet och återhållsamhet är inte riktigt hans påse.

På 90-talet och tidigt 2000-tal skedde denna ljusskygga värvning genom att spela in sublima trollformler och magiska ramsor på speciella vinylskivor, den så kallade Laquer, första pressningen av låten som man distribuerade ut till olika radiostationer runt om i USA.

Dessa förstapressningar var gjort av sämre vinyl för att på så sätt gå sönder och tappa magin ifall denna långtgående konspiration skulle komma fram i ljuset och eventuellt avslöjas av Mr More.

Vem är denne Mr More? Hans motto är More Money, More Murder and more spit to serve. Till sin hjälp har han sina hantlangare the Bad boys, kända för att röra sig ljudlöst och flytta sig genom mörka dunkla platser som ingen ser. Tänk portaler sammanbundna på ett annat plan, lite som korridoren i Matrix-triologin med alla dörrar.

Det som Mr More lyckades utröna om dessa vinyler var att merparten av dessa kom ut från Rainbo, en vinylpressarfirma i Kalifornien. Hur trollformlerna distribueras nu är inte riktigt klarlagt, men Internet och självförstörande videos alternativt streamers på plattformar som Twitch och dess motsvarigheter ligger inte så långt från verkligheten.

Samtidigt som denna maktkamp sker så finns även andra nattsvarta varelser som försöker få egen vinning av detta. En av de mest fruktade är the Black D, en vampyr som åker omkring i sin svarta Acuda och söker efter artefakten ”The Gun that Killed Lincon”.

Varför är denna artefakt så eftertraktad av the Black D? Det är troligtvis den som sätter igång maskineriet för byggandet av den nya världsordningen. Vid sin sida har Black D Vida Guerra, en före detta modell med ett egen dold agenda.

Lägg även till Gat Packers, flyttfirman som finns över hela USA. Oftast hyr man en liten lastbil från dem när man behöver flytta exempelvis ett bohag från punkt A - B, men betalar man bra samtidigt som man nämner Benjamin the Stack Attractor så öppnas nya obehagliga möjligheter.

Behöver du få någon / något att försvinna? Fråga efter Benjamin hos Gat Packers som löser det utan frågor eller spår, så länge du betalar det de begär…

När allt börjar kännas hjälplöst och allt hopp är ute, då kommer journalisten Peter Parker till undsättning men vad han vill, det är det ingen som vet.

*N.W.O = The new world order.
 
Top