Wu-Tang Clan - BIDRAG

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Hej hopp!

Fantastiskt skojigt att så många ville delta, hela 15 stycken kreatörer, det gläder mig.

Kl. 21.00 idag torsdag stänger anmälan för deltagande så det finns fortfarande tid att hoppa på. Strax därefter kommer jag att i denna tråd presentera en lista på användarnamn samt vilken låttitel jag slumpat fram åt er.

Ni skriver sedan ert bidrag och bifogar det på det sätt ni finns lämpligast som en post i denna tråd. Bidragen får som minst vara en pitch för ett rollspel eller rollspelsäventyr på något sätt och som mest ett komplett rollspel eller rollspelsäventyr.

Termen äventyr konnoterar måhända en traditionell SL men skriv för all del spelledarlösa grejer också.

Det bidrag som två veckor senare kl. 21.00 har flest Likes korar jag till vinnare och sedan väljer jag ut en random rollspelspryl jag har liggande hemma och skickar det till vinnaren. Gillar man inte det jag skickar så feel free att skicka vidare det till någon annan.

Skulle det dyka upp ett bidrag jag själv gillar skarpt kan det hända att jag skickar ut ett eget litet jurypris.

Frågor på det?
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
OBS!

Det kan finnas 1-2 låtar som kommer från en Wu affiliate eller en soloplatta från någon av medlemmarna.

Hoppas nu bara inte att någon hoppar av på grund av detta!!!
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Här är listan på deltagarna och deras låttitel:

--------------------

Svarte FaraonenA Better Tomorrow

EntomophobiacSouth of The Border

God45 One Last Question

Cybot Live Through Death

Franz The King Heard Voices

Rickard Seen a Lot of Things

Christoffer Hollow Bones

NisseJ Lyrical Swords

Basenanji Crushed Egos

Genesis Why, why, why

Man MountainmanThe Obituary

Gamiel More Than Gold

PerW Mistaken Identity

Björn den GodeEvil Deeds

bortom12e If What You Say is True

soda The Monument

Anders SveenPoisoned Earth

Hellzon Listen to The Color

--------------------

Snälla, hojta till direkt ifall jag råkat missa någon!!!
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Well, det blev inte lätt för mig! Min låt är 10 sekunder!
Ooh shit, jag kollade mest på titlarna!
Du hade tänkt att lyssna och få inspiration på så sätt eller?

Då tycker jag det är läge att få en ny titel ifall det är ok med dig?

Jag hade nog bara tänkt att man liksom skulle gå på själva titeln men att faktiskt lyssna också är ju såklart suveränt!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Ooh shit, jag kollade mest på titlarna!
Du hade tänkt att lyssna och få inspiration på så sätt eller?

Då tycker jag det är läge att få en ny titel ifall det är ok med dig?

Jag hade nog bara tänkt att man liksom skulle gå på själva titeln men att faktiskt lyssna också är ju såklart suveränt!
Tack :) Men nu har jag lyckats få en awesome ide från texten så jag kör med den jag fått :D
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
One more question, right? You got the Fat Buddha, you got the Drunk Buddha. What’s the RZA Buddha?
Ha-ha-ha-ha, I’d say he’s the Universal Buddha


En till fråga
-Ett samberättarspel om den universella buddhan av God45

En enkel man håller på att nå nirvana och bli den universella buddhan. Men innan han lämnar det världsliga bakom sig uppnår han oöverträffad makt över verkligheten. Hans lärjunge har kommit till honom och för att visa lärjungen meningslösheten med det världsliga går buddhan med på att lösa alla problem med världen som lärjungen kan tänka upp.

En spelare spelar lärjungen. Denna ska först berätta om ett problem med verkligheten för den universella buddhan och be den universella buddhan lösa problemet.

En spelare är den universella buddhan. Han ska lyssna på lärjungen och sedan berätta vad han gör för att ändra världen med sina oändliga krafter över verkligheten. Den universella buddhan får inte beskriva resultatet av sina handlingar, bara vad han gör.

Det finns två buddhor som ser vad som händer, den feta buddhan och den fulla buddhan. De är bortom att vara personer utan personifierar allseende krafter i universum.

En spelare spelar den feta buddhan och beskriver de materiella konsekvenserna av det den universella buddhan gjort. Vad händer direkt efteråt? Vad händer efter femhundra år? Hur reagerar mänskliga institutioner? Vad händer i världen?

En spelare spelar den fulla buddhan och beskriver de själsliga och interna konsekvenserna av det som hände på en enda människa som påverkades av det den universella buddhan gjorde. Hur ändras en persons tro, sinne och själ?

Efter att buddhorna beskrivit färdigt väljer lärjungen att berätta om ett nytt problem med verkligheten för den universella buddhan varpå man går igenom alla stegen igen eller så väljer lärjungen att inte göra det.

Spelet slutar när lärjungen slutar berätta om problem med världen eller när den universella buddhan löser ett problem genom att döda lärjungen.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
I'm a king with no rings, but we can box in one
I'm toxic, spun off the marksmen epiglottis
Ex-robbers, vile toting, swinging totem pole
Cobra ax flow, niggas spinning jacks slow


Mer än guld.
Vad är mer värt än guld? Respekt!

Tredje Världskriget hände, bomberna föl och kartan ritades om totalt. Mänskligheten har återuppbyggt, men för att förhindra att ett ny katastrof har man förbjudit eldvapen totalt. Detta hindrar förstås inte folk från att slås men numera gör man det med nävarna och handvapen. Huvudmiljön för Mer än guld är storstaden Nazareth, en stad som i arkitektur och kläder kombinerar det koola1920- till '40-talet med Blaxploitation och Kung-Fu-rulle 70-talet, full med sammanslutningar, hemliga sällskap, och gäng. Spelarna är folk som ska samla Respekt från stadens folk och på olika sätt besegra, eller i alla fall undkomma, rivaler.

Respekt får man genom att visa sig bra i stridskonst, dans, musik, rap improvisation, trevligt uppträdande, vara modig, vara generös, vara hedersam, hjälpa till, se bar ut, och liknande. Man förlorar Respekt genom att vara ovårdad, otrevlig, handla med droger*, fuska för att vinna*, vara feg*, sniken, vara ohederlig, ge sig in i en stridskonst/musik/rap/liknande tävling eller uppträdande och visa sig vara usel, och liknande.
* men bara om det blir allmän kännedom
Det är möjligt att syssla med Respektlösa saker men ändå ha bra med Respekt om du samtidigt sysslar med andra saker som ger en Respekt.

Hjältarna kan antingen försöka bli ledarna för ett vist område som de sedan kan expandera, eller så kan de försöka vara de koolaste vildkatterna i stan och röra sig överallt utan att vara bundna.

Teknologi kommer vara ca. 40- till 50-tal för majoriteten av folk, med musik teknologi på 70-tals nivå, och viss högteknologi från/kopierad från tiden innan. Men som tidigare sagt, inga eldvapen.

Inspiration: The Big Brawl (1980), The Last Dragon (1985), Bunraku (2010), Alla Bruce Lees Hong Kong rullar, Cleopatra Jones (1973), The Warriors (1979), Black Belt Jones (1974), Shanghai (2010), Afro Samuraj (2007)
Musikvideon till Michael Jackson - Smooth Criminal (1988)
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
I'm a king with no rings, but we can box in one
I'm toxic, spun off the marksmen epiglottis
Ex-robbers, vile toting, swinging totem pole
Cobra ax flow, niggas spinning jacks slow


Mer än guld.
Vad är mer värt än guld? Respekt!

Tredje Världskriget hände, bomberna föl och kartan ritades om totalt. Mänskligheten har återuppbyggt, men för att förhindra att ett ny katastrof har man förbjudit eldvapen totalt. Detta hindrar förstås inte folk från att slås men numera gör man det med nävarna och handvapen. Huvudmiljön för Mer än guld är storstaden Nazareth, en stad som i arkitektur och kläder kombinerar det koola1920- till '40-talet med Blaxploitation och Kung-Fu-rulle 70-talet, full med sammanslutningar, hemliga sällskap, och gäng. Spelarna är folk som ska samla Respekt från stadens folk och på olika sätt besegra, eller i alla fall undkomma, rivaler.

Respekt får man genom att visa sig bra i stridskonst, dans, musik, rap improvisation, trevligt uppträdande, vara modig, vara generös, vara hedersam, hjälpa till, se bar ut, och liknande. Man förlorar Respekt genom att vara ovårdad, otrevlig, handla med droger*, fuska för att vinna*, vara feg*, sniken, vara ohederlig, ge sig in i en stridskonst/musik/rap/liknande tävling eller uppträdande och visa sig vara usel, och liknande.
* men bara om det blir allmän kännedom
Det är möjligt att syssla med Respektlösa saker men ändå ha bra med Respekt om du samtidigt sysslar med andra saker som ger en Respekt.

Hjältarna kan antingen försöka bli ledarna för ett vist område som de sedan kan expandera, eller så kan de försöka vara de koolaste vildkatterna i stan och röra sig överallt utan att vara bundna.

Teknologi kommer vara ca. 40- till 50-tal för majoriteten av folk, med musik teknologi på 70-tals nivå, och viss högteknologi från/kopierad från tiden innan.

Inspiration: The Big Brawl (1980), The Last Dragon (1985), Bunraku (2010), Alla Bruce Lees Hong Kong rullar, Cleopatra Jones (1973), The Warriors (1979), Black Belt Jones (1974), Shanghai (2010), Afro Samuraj (2007)
Musikvideon till Michael Jackson - Smooth Criminal (1988)
SJUKT COOLT! :D
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Close your eyes
Listen for the color of the sky
Master, how do I?


Året är 2030. Kandinsky Inc. existerar av en enda anledning - för att utveckla och sälja produkter baserade på deras fusion av memetik och neurologi: framkallad synestesi.

Nog finns det doftljus som luktar av musik, och godis som smakar… grönt. Men de som har råd tar sig till Kandinskys Sensorier. Enorma lokaler utspridda över världen där man kan prova på det senaste inom framkallad synestesi. Lyssna på regnbågen, se doften av en sommaräng, smaka på känslan av tyngdlöshet eller varför inte gå undan lite mer privat och lukta på en öm omfamning?

Ni är dock här av en annan anledning. Ni har i uppdrag att infiltrera ett Sensorium och stjäla en ännu osläppt prototyp. Det är lättare här i virrvarret av människor vars sinnen minst sagt är oberäkneliga än på Kandinskys laboratorier, men det betyder inte att det blir lätt. Det finns vakter precis utom synhåll för de betalande gästerna, och naturligtvis högteknologiska säkerhetssystem. Kanske kan Kandinskys egna produkter komma till användning?

Listen to The Color är ett fristående äventyr inspirerat av Ocean's Eleven och Anatman. Rollpersonerna har förutom de sedvanliga inbrottsfärdigheterna krafter baserade på (en dramatiserad version av) synestesi, såsom att se ljudvågorna från patrullerande vakter, eller kunna lukta sig till laserstrålar. De offensiva förmågorna, som toner som slår ut vakters syn eller balans vill man inte behöva använda.
 
Top