WRNUs tvserieklubb: feb 2022 


Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,231
Döm om min förvåning då jag tyckte att det första avsnittet var riktigt bra! De första fem minuterna är plågsamt dåliga, men sen tar det sig! Story, karaktärer, foto och miljöer är milsvid bättre än usla Vikings! Nu har jag ju bara sett ett avsnitt men det bådar rätt gott!
Oj. Jag kom aldrig igenom ens säsong 2 av Vikings. Led av svagt tempo och dåligt manus. Måste säga att Valhalla ser ut att vara väldigt mer av samma. Men jag kanske ska ge den en chans? (Å andra sidan tyckte jag första avsnitten av Vikings säsong 1 också var hyfsade.)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,946
Oj. Jag kom aldrig igenom ens säsong 2 av Vikings. Led av svagt tempo och dåligt manus. Måste säga att Valhalla ser ut att vara väldigt mer av samma. Men jag kanske ska ge den en chans? (Å andra sidan tyckte jag första avsnitten av Vikings säsong 1 också var hyfsade.)
Åh, jag trodde jag var ensam om att ogilla Vikings. Alla mina vänner typ gillar den serien. Nu har jag bara hunnit se ett avsnitt av Valhalla så jag kan inte säga nåt om serien i stort, men det första avsnittet tycker jag att du kan ge en chans i alla fall 🙂 Men som sagt, jag bedömer det inte utefter historisk korrekthet, på den punkten vet jag inte hur den står. Men jag tyckte den var snygg, hade intressanta karaktärer och en spännande intrig 😊👍
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
The great.

Streamas på HBO

The great är en satirisk kostymkomedi som handlar om Katarina den stora och hennes giftemål med Peter den 3:e av Ryssland.

Katarina är en naiv tonåring med drömmar om bildning och upplysningsideal och en romantisk inställning till sex och äktenskap men när hon kommer till Ryssland möts hon av en försupen Peter med ett fruktansvärt mindervärdeskomplex som manifesteras i att han lever nån typ av fratboy liv där han super konstant och knullar hovdamer , kallar sina rådgivare för fetton och andra nedsättande tillmälen samt har sin döda mor inglasad i ett stort skåp av glas


Humorn känns ganska brittisk i sin framtoning

Om man skall peka på något negativt är.det möjligtvis det som kan ses som något negativt att det är en humorserie och att humorn lägger locket på alla intriger och komplotter kring det ryska hovlivet.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,311
Location
Kullavik
Justified
Amazon Prime

En U.S. Marshal som kommit på sitt egna sätt att få skurkar att sluta med sin brottsliga bana: att skjuta dem. Serien är smart skriven med kompetenta karaktärer över hela bandet och jag får lite vibbar av serien Preacher, fast utan det övernaturliga och att det tar sig själv seriöst. Lite hillbilly blandat med en nedtonad Motorsågsmassakern eller valfri Rob Zombie-film. Jag gillar normalt inte polisserier/deckare, som exempelvis The Wire eller True Detective, men den här var riktigt bra. Konsumerade alla sex säsongerna.
Den här posten verkar ha gått mig förbi. Ville bara skicka ett medhåll till att det här är en skadligt bra serie som jag först såg ett enda avsnitt av, men fastnade inte. Sen gick det något år innan jag bestämde mig för att kolla vidare. Det var ett av de bästa besluten i mitt tv-liv för jesus vilken bra serie.
 
Top