WRNU:s filmklubb 2025 v32

Super Mario Bros
2024

Jag har knappt spelat spelen - kanske kommit halvvägs i första spelet - men brukar kolla när folk spelar Super Mario Maker på Youtube, mest Ryukahr och thabeast, eftersom jag gillar att titta på när folk gör något dom är extremt duktiga på. Jag blev väldigt överraskad när dom lade bröderna i den (animerade motsvarighetent till) riktiga världen och grundade därmed bröderna i någonting riktigt. Jag tyckte första akten blev riktigt stark på grund av detta (samt Bowsers agenda), men sedan blev akt 2 mer en referensmaskin till kända Nintendo-spel och akt 3 följde med en plikttrogen avslutning. Det var väl kul att se referenserna, men filmen i sig får ett betyg lägre då referenserna kändes som det enda syftet med handlingen. Filmen funkar att softa till.

BETYG: 3/5

Last edited:
The Long Weekend (2005)
1754823668550.png
Komedi. Brendan Fehr är reklamman och måste göra en dunderreklam för att få behålla jobbet.

Det visar sig att filmen bygger på principen att Knut (
) hade rätt hela tiden.

Jag härdar ut 10-15 minuter och sedan stänger jag av. En stjärna.

Men vi fortsätter på samma tema och tar en rulle till:

Long Weekend (2008)
Jag tyckte det var skoj att hitta två filmer som heter samma sak, fast på IMDB heter den "Nature's Grave".
1754824118301.png
Jim Caviezel och Claudia Karavan befinner sig i ett äktenskap på gränsen till sammanbrott, för att låta dem hitta varandra igen så tar Jim med henne ut för att campa i den Australiska vildmarken. Australien hatar människor, så det blir skräck av det hela.

Inte alls min typ av film, den får två stjärnor av mig, men jag undrar om den skulle ha fått så värst mycket mer även av någon som diggar genren. Stundtals fina naturbilder dock.

Back