WRNU WRNU 24 år idag!

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,029
Grattis till WRNU, och grattis till mig som firar tio år som forumet (anslöt 30/1 2013).
(Förlåt på förhand.)

Är det alltså du som är forumet och blev du det när du anslöt? Är det vad ”På fel plats vid fel tidpunkt” syftar på - att den som ansluter efter 14 år blir forumet? Du var bara lite intresserad av rollspel, men blev ett forum. Din kropp blev en webbplats, din hud ett gränssnitt. Dina muskler blev forumregler och dina blodådror till långa trådar där poster strömmade fram. Dina vita blodkroppar blev till moderatorer.

Tack @luddwig för din uppoffring!

(Förlåt igen.)
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,876
Location
Nordnordost
Rimligen borde vi redan nått punkten där föräldrar släpar med sig sina barn till forumet.

Och ett tack till alla er som orkar ratta saker och valla katterna.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,029
Ja. Och mitt nästa mål är att bli Skynet och utrota mänskligheten. (Eller så stavade jag fel, upptäckte det och rättade stavningen till synes medan du skrev ditt inlägg.)
En felstavning, självklart! Lycka till med Skynet och allt det där. Det är du värd!
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
595
Grattis! Må hon leva länge än.
Kalla mig gärna gammaldags, men forumformatet är överlägset.

(Sörjer att min gamla spelförenings forum, Ylva, dog ut och sedermera sögs upp i internets svarta intet med alla dess gamla trådar, foton och material - en kulturskatt inom figurspelshobbyn som gått förlorad i mörkret mellan stjärnorna.)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,876
Location
Nordnordost
Jag har en förhoppning om att forumformatet kommer att visa sig vara betydligt mer långlivat än sociala medie-flödet. I alla fall så länge vi hänger i här och inte bara ger upp.
Bara grejen att det går att återuppväcka trådar som är veckor, månader, år eller decennier gamla är ju fantastiskt jämfört med drive-by-"diskussionerna" på Facebook och Twitter.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,526
Location
Rissne
Jag tänker att forumformatet är bra på andra saker än andra sociala medier. Jag är ju en del på Facebook, och där är det mycket kort, snabbt, flyktigt. Det går att ha konversationer, men efter typ 4-5 meningsutbyten buggar plattformen ur och det går inte att fortsätta, och att hitta gamla grejer är såklart hopplöst. Men ibland är det det jag vill ha. Jag hänger på Discordservrar. Där är det avslappnad socialt och väldigt omedelbart. Ibland är det det jag vill ha.

Tydligen hänger även en del av TikTok-generatioen en del på forum, då dock mestadels på den helt undermåliga plattformen Reddit vad jag förstår. Så även där verkar det finnas ett behov av vad forumgrejen ger.
 
Top