Jag är
lite impad av din förmåga att vara arg, provocerande höger utan att bli permabanad. Du tycks ha satt dina poäng i Gå på men inte över den osynliga linjen.
Det där tycker jag var lite taskigt.
Dängrot är alltid väldigt tydlig med att han är öppen med att spela med vem som helst, bara de har duschat.
Jag tror att Dängrot kan provocera både höger och vänster... just i detta forumet är det inte så många långt till höger att provocera.
Och även om Dängrot är jobbig ibland, så tycker jag det verkar otrevligt att permabanna folk bara för att de öppet kritiserar den progressiva vänstern och vad som är fel med den, på förekommen anledning.
Att vara i mitten är svårt, när många långt till vänster ser sig själva som mitten, och automatiskt placerar sig själva till höger. Därför föredrar jag att diskutera argument och sakfrågor.
Det minimala stödet för TSR3 pekar onekligen i den riktningen.
@Dr_Dängrot om vi lyfter perspektivet och inte fastnar i woke, icke-woke, höger, vänster och allt däremellan. Vad grundar du din kritik i när det kommer till bytet av begrepp för "race" till exempel? Vad är dina tankar? Vilka problem ser du komma ur detta och vilka problem är det som inte blir lösta genom byte av begreppet?
TSR3 och GiantLands: Renomésnyltning, låg kvalitet, ideologiskt belastad.
Amazon och RiP: Renomésnyltning, låg kvalitet, ideologiskt belastad.
Jag tror inte att skriva värderingar på näsan på sina kunder är ett framgångsrecept. Dels för att många kunder inte gillar det. Och dels för att det tar fokus från det viktiga kreativa arbetet. Som ni kan se i båda ovanstående fallen. Därför föredrar jag att Wizards fokuserar på sin produkt och inte på att signallera att man hör till något politiskt läger. Jag har all förståelse för att man tar bort direkt stötande saker. Ordet Race/Ras är inte N-ordet, Z-ordet, eller J-ordet, och är inget nedlåtande epitet och kränker ingen.
Läs Orwell 1984. Den handlar om hur en auktoritär stat kontrollerar medborgarna genom om kontrollera kulturen och språket, för att ytterst begränsa vilka tankar medborgarna kan säga och tänka, så att meningsfulla samtal (som vi fortfarande kan försöka ha här) blir omöjliga, och för att kunna skilja dem som tänker (politiskt) rätt från dem som tänker fel. Det är precis vad samma auktoritära tankegångar uppnått när man tar bort ordet "race" ur D&D: utöva makt, påverka människors medvetande genom kulturen, skapa konflikt och göra meningsfullt samtal svårare, och skapa polarisering och identifiera fel-tänkare. Det betyder inte att vårt samhälle idag har sjunkit lika lågt som i Orwells roman.