Witcher 4

Sett tre avsnitt. Inga tuttar och känns mer som en reguljärfantasyserie.

Geralt har blivit mer mänsklig. Tyckte inte om hur stoisk han var.

Serien har blivit jäkligt gory.

Den vita vargen har blivit mycket starkare.

Jag hörde att det skall komma ett 4e datorspel också. Trodde det var det tråden handlade om, men så såg jag @Rickard kommentera på avsnitt. :-)

Har sett första säsongen av serien, och spelat 3e datorspelet, så jag är nog inte någon riktig entusiast, men jag ser fram mer emot ett spel till än ytterligare TV-serier.

Tröttnade redan efter första säsongen (även om jag av oklar anledning såg klart säsong 2 också).

Netflix The Witcher är en av de sämsta adaptioner av fantasyböcker jag någonsin sett. Första säsongen var inte speciellt bra, andra säsongen var sämre och sen orkade jag inte mer. Skall till mycket för att jag skall orka se den tredje och fjärde säsongen.

Jag visste inte att det kommit en säsong 4. Gillade första säsongen då den hade fokus på vad jag gillade med spelet: Sagoelement och monsterjakt. Säsong 2 gick från detta och började introducera dåligt skriven storpolitik. Som tur var blandades den dåliga storpolitiken med hjärndöd dum-kul action vilket gav ett högt underhållningsvärde. Det var nog den mest tv-speliga fantasyhistoria jag någonsin sett. Säsong 3 var tyvärr rätt tråkig. Storpolitiken var kvar och var om möjligt sämre, men det var inte riktigt lika mycket rolig korkad action. I vissa avsnitt hettade det till men det var många sega passager. Kan absolut tänka mig att ge säsong 4 en chans någon gång. Har dock en del andra serier att se först.

Witcher: Blood Origin var när jag verkligen gav upp. Såg inte säsong 3… Men 4an ser ut som en sådan massiv tågolycka… Jag borde se den!

Jag är en av få som faktiskt uppskattar Blood Origin

Jag är en av få som faktiskt uppskattar Blood Origin

Jag uppskattar den “riktiga” berättelsen vilken Blood Origin baserad på. Och med riktig menar jag självklart den som nämns i spelen och böckerna.

Fan, jag tycker som Franz för en gång skull ❤️

Gillade ettan. Tyckte tvåan var rätt kul oxo. Trean var verkligen helt otroligt dålig, jag kollade hela över en långhelg och var nästan chockad över hur dålig den var. Något djupt självplågande i mig vill hat-kolla fyran och jag undrar om jag ska bejaka den sjuka impulsen. Eller gå i terapi.

Witcher har en hög grad av "jag vill gilla det här". Så kommer säkert titta förr eller senare, men ingen brådska (eftersom jag vill gilla det mer än jag gör).
Ville också verkligen gilla det, övertygade nog mig själv att jag faktiskt gillade de första avsnitten i säsong 1… Men hur sant det egentligen var vet jag inte. Dock så är jag väldigt förtjust i The Witcher 3, böckerna och atmosfären som The Witcher 3 och böckerna förmedlar, så synd att den stämningen inte lyckades förmedlas via serien. Detta är alltså vad jag tycker, den som gillar serien och tycker att stämningen är perfekt är ingen jag tänker argumentera med. ”Different strokes” och allt det där.

Mhe...The Witcher har blivit denna generationens Xena - Warrior Princess. Kul när man är bakis typ.
1*-ZRRjkz30T6fjD4jK5HAqA.jpeg

Jag såg säsong 1 och den var väl okej, men inte bättre än så. Sedan började jag se säsong 2, men jag minns inte om jag såg klart den. Om jag gjorde det minns jag ingenting av vad som hände. När det blir så vet jag att jag ska sluta.

Sjukt hur streaming har wastat så många fantasyprojekt på senaste:

Got: kunde blivit ihågkommen som -arguably -tidernas bästa tv-serie alla kategorier. Nu blir den ihågkommen som mjää

Witcher -kunde blivit helt enormt bra. Hade cavill i huvudrollen. Blev pfffttt

Wheel of times: kom långsamt igång. Cancellades mitt i. Ett enda stort antiklimax och pfffjttt

Rings of power: stående skämt för alla inblandande.

Otroligt hur dom lyckats bränna alla dessa helt enorma IP så otroligt hårt. Det är verkligen helt otroligt.

Last edited:
Jag undrar om det ens kommer att gå att pitch en fantasy-film eller fantasy-serie i Hollywood närmaste 10 åren. Jag tror vi har en öken framför oss…

Back