Tror nästan ingen pratar om det eftersom nästan ingen tittar längre.Ehm, ska vi inte ens prata om elefanten i rummet eller?
Ett avsnitt var typ bra på hela tredje säsongen. Fick se om halva tredje säsongen nu, för jag glömt bort allt (vilket jag brukar göra med serier).I vissa avsnitt hettade det till men det var många sega passager.
Nu blev jag påmind om något jag uppenbarligen hade förträngt för att slippa ptsd. Och nu har jag ptsd igen, tack God45!Witcher: Blood Origin var när jag verkligen gav upp. Såg inte säsong 3… Men 4an ser ut som en sådan massiv tågolycka… Jag borde se den!
Jag uppskattar den “riktiga” berättelsen vilken Blood Origin baserad på. Och med riktig menar jag självklart den som nämns i spelen och böckerna.Jag är en av få som faktiskt uppskattar Blood Origin
Jag har varken spelat spelen eller läst böckerna. Jag ogillade första säsongen av Witcher, som var en röra. Jag såg ändå första säsongen två gånger för att se om den blev bättre om jag visste plotten men det blev den inte. Andra säsongen var mer städad men hade ingen tilltalande historia. Jag tycker också att filmen Conan Förgöraren är bättre än Conan Barbaren, för den är mer rollspelsaktig.
Så varför skriver jag detta? Serien har under fem i betyg på imdb, men jag tycker det är ett riktigt skönt rollspelsscenario. Hur sju äventyrare sammansluter sig. En värld som bara består av alver...
Ville också verkligen gilla det, övertygade nog mig själv att jag faktiskt gillade de första avsnitten i säsong 1… Men hur sant det egentligen var vet jag inte. Dock så är jag väldigt förtjust i The Witcher 3, böckerna och atmosfären som The Witcher 3 och böckerna förmedlar, så synd att den stämningen inte lyckades förmedlas via serien. Detta är alltså vad jag tycker, den som gillar serien och tycker att stämningen är perfekt är ingen jag tänker argumentera med. ”Different strokes” och allt det där.Witcher har en hög grad av "jag vill gilla det här". Så kommer säkert titta förr eller senare, men ingen brådska (eftersom jag vill gilla det mer än jag gör).