Witcher 4

Det är fan helt oförklarligt att Netflix cancellar serier som Kaos och Lockwood and Co, men låter Witcher få en fucking fjärde säsong med en ny person i huvudrollen. Har kollat två avsnitt nu och det är så sjukt dåligt så det finns inte.
Fast Netflix har ju svinbra koll på vad som folk faktiskt tittar på, vad de tittar på hela avsnitt av, vad de tittar på DIREKT efter att de återaktiverat en pausad prenumeration etc.

Sen kanske de andra serierna du nämnde inte fick den chans de förtjänade pga reklam eller så, men jag tror man kan vara helt säker på att Netflix lägger pengar på det som folk faktiskt tittar på.

Fast Netflix har ju svinbra koll på vad som folk faktiskt tittar på, vad de tittar på hela avsnitt av, vad de tittar på DIREKT efter att de återaktiverat en pausad prenumeration etc.

Sen kanske de andra serierna du nämnde inte fick den chans de förtjänade pga reklam eller så, men jag tror man kan vara helt säker på att Netflix lägger pengar på det som folk faktiskt tittar på.
Jag tror att du har väldigt rätt.

Mja, koll har de. Men deras ribba är helt vansinnig ibland och en del serier får en vecka på sig att visa resultat. Kaos exv låg högt på 10 i topp-listan direkt när den släpptes (med miljontals strömningar), men yxades ändå efter mindre än en månad från släppdatum för att det inte var tillräckligt. Och Netflix är ju notoriskt kända vid det här laget att yxa serier åt helvete för prematurt, med mängder med serier som cancellats alldeles för snabbt trots gigantiska mängder med strömningar.

Back