Alltså, det här har typ revolutionerat mitt jobb. Tack!Jag var idag är gammal när jag fick reda på att man kan skriva — (emdash) i Windows 11 genom att trycka Shift+Win+- och – (endash) genom att trycka win+-.
Jag undrar hur länge man kunnat det?
EDIT: Sedan i typ september tydligen, och jag är inte helt 100% säker på att det rullats ut till vanligt folk ännu. Funkar för mig iaf.
För att citera Gert Fylking; "Äntligen!"Jag var idag är gammal när jag fick reda på att man kan skriva — (emdash) i Windows 11 genom att trycka Shift+Win+- och – (endash) genom att trycka win+-.
EDIT: Sedan i typ september tydligen, och jag är inte helt 100% säker på att det rullats ut till vanligt folk ännu. Funkar för mig iaf.
Jag är mest förvånad över att det inte gick. Det har väl typ funkat sedan DOS?Jag var idag är gammal när jag fick reda på att man kan skriva — (emdash) i Windows 11 genom att trycka Shift+Win+- och – (endash) genom att trycka win+-.
Funkar inte i Win 10 IAF...Jag är mest förvånad över att det inte gick. Det har väl typ funkat sedan DOS?
NäJag är mest förvånad över att det inte gick. Det har väl typ funkat sedan DOS?
Hur då? Win-tangenten fanns ju inte på DOS-tiden och varken emdash eller endash ingick i de futtiga 8-bitars Codes Pages som DOS klarade.Jag är mest förvånad över att det inte gick. Det har väl typ funkat sedan DOS?
Det är absolut ett måste att lägga upp din OneDrive som en vanlig mappstruktur på skrivbordet. Jag hade inte överlevt utan det.Att hitta filer är ett aber. Tycker knappt det går att söka i teams/SharePoint/OneDrive eller vad fn nu saker hamnar.
Finns det något som hindrar att du använder Googles grejer även framgent? Iofs kanske det mest är jag som inte bryr mig sådär supermycket ifall jag blandar privat och jobbmässigt i mina olika googlekonton så länge det int är typ känsliga elevuppgifter. Vanliga människor vill hålla isär sånt där, har jag hört.Att hitta filer är ett aber. Tycker knappt det går att söka i teams/SharePoint/OneDrive eller vad fn nu saker hamnar.
Jobbgrejerna måste ligga på jobbgrejer, tyvärr. Ingen shadow IT.Finns det något som hindrar att du använder Googles grejer även framgent? Iofs kanske det mest är jag som inte bryr mig sådär supermycket ifall jag blandar privat och jobbmässigt i mina olika googlekonton så länge det int är typ känsliga elevuppgifter. Vanliga människor vill hålla isär sånt där, har jag hört.
För ja, jag är inte heller superimpad av Office; jag använder Obsidian om jag får installera saker eller google docs om jag inte får det, och för todos/anteckningar använder jag google keep.
Hej.
Ibland råkar jag trycka på oklar kombination av tangenter och då flyttas mina fönster runt mellan olika skärmar, eller byter storlek och sånt. Det vill jag inte. Kan man stänga av denna funktion? Vet inte ens vad det kallas, så kan inte googla.