Wheel of Time TV-serie [Spoilers]

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Om man tittat så långt i serien att man sett scenen som utspelar sig för 3000 år sedan
och har scifistaden med små flygande skyttlar utanför fönstret
så känns det inte så knepigt att man hunnit kasta om en del i var folk bor innan områden blivit isolerade i närmare tid. ^^
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Deras target audience borde vara de som tittade på, och pratade om, Game of Thrones i en sådan omfattning att den blev de senaste tio årens största tv-serie, trots att den första icke-vita skådisen kommer på plats 16 i listan över skådisar som varit med i flest avsnitt.

Så det finns inga uppenbara bevis på att "woke säljer" till deras target audience.
Woke säljer rent generellt i dagens samhälle.

Tror du det är en slump att Boba fett är Maorier , yennefer av venngeberg är indier , Triss merrigold är mixed , att huvudkaraktären i last of 2 är lesbisk , att skådisen som skall representera snövit i nya Disneyfilmen är latinamerikansk osv osv , jag kan rabbla upp ett antal exempel till .

Woke säljer och dom som ligger bakom serier och filmer och annan underhållningsmedia vet det . Dom vet att det finns money to be made i woke .
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
yennefer av venngeberg är indier
Yennefer från Vengerberg antar jag är från Vengerberg.
Skådespelerskan som spelar Yennefer är från Storbritannien.
Henner pappa är från Indien.

Men oavsett hur många personer från olika tv-serier och filmer du räknar upp är det inget bevis på att "woke säljer". Det finns exempel på framgångsrika tv-serier med bara vita skådisar, med bara svarta skådisar och med blandade skådisar. Det finns inget som tyder på att Wheel of Time hade blivit mer framgångsrik, eller mindre framgångsrik, om skådespelarna hade haft andra hudfärger.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
När var det confirmed i Disney-canon att Boba Fett är vit nord-europeé?
Vart är det confirmed att hen är Maorier? .

Jag vill poängtera att jag har inga problem med att Temuera Morrison gestaltar Boba men att blunda för att det finns en woke agenda i att välja en rasifierad skådis är bara naivt. Och att blunda för att ultra kapitalistiska Disney är woke för nån annan anledning än pengar är naivt .
Yennefer från Vengerberg antar jag är från Vengerberg.
Skådespelerskan som spelar Yennefer är från Storbritannien.
Henner pappa är från Indien.

Men oavsett hur många personer från olika tv-serier och filmer du räknar upp är det inget bevis på att "woke säljer". Det finns exempel på framgångsrika tv-serier med bara vita skådisar, med bara svarta skådisar och med blandade skådisar. Det finns inget som tyder på att Wheel of Time hade blivit mer framgångsrik, eller mindre framgångsrik, om skådespelarna hade haft andra hudfärger.
Det är självklart att woke säljer , tror du tex ultra kaptitalistiska Disney brytt sig ett skit om woke om det inte fanns pengar att tjäna i woke ?
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Man måste haft en oerhörd tur om man bara rekrytera på meriter och talang och ändå fick till en princip ”perfekt” regnbågsmix av personer.

Jag håller med om att woke inte säljer. Tvärtom hatar tittare detta dekonstruerande och besatthet av att tillsätta roller med särskilda hudfärger eller kön. Den ena efter den andra serien floppar men ändå är man lika besatta som tidigare av woke-tankegångarna.

Det tror jag visar att man inte gör detta för att generera tittare. Tror man istället ska tänka på det som någon slags kultiskt praktik där man för allt i världen vill undvika kritik från woke-vänstern och där man eventuellt riskerar status och möjlighet till finansiering om man inte uppfyller olika woke-kriterier.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Det är självklart att woke säljer , tror du tex ultra kaptitalistiska Disney brytt sig ett skit om woke om det inte fanns pengar att tjäna i woke ?
Jag tror att de som fattar besluten bakom tv-serier och filmer är människor, som ibland fattar beslut av andra anledningar än att de vill maximera vinsten.

Och jag har fortfarande inte sett något argument för att "woke" säljer bättre. Att folk tittar på tv-serier med blandade skådisar är uppenbart, men tittar FLER på dem? Finns det något som tyder på det?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Jag tror att dom som skapar olika tv-serier , filmer , tv-spel osv idag är väldigt medvetna , dom vet att woke säljer. Dom känner till sin target audience

Tittar vi på wheel of time så ser vi följande

Lan är öst-asiat

Egwene är aborigin.

Perrin är färgad

Nynaeve är färgad

Serieskaparna har valt att gå på ok two rivers people dark complexion hmmm ja då kör vi på färgade ist för "mörkare" européer (ett i mina ögon väl medvetet val) Se så progressiva vi är

Dom VÄLJER att ha med Morraines "pillow friends" förhållande med amyrlintronen som bara RÅKAR vara en färgad kvinna trotts att siuan (amyrlintronen) beskrivs som en pretty woman of FAIR complexion with blue eyes and a delicate mouth och inte en pretty woman of dark complexion . Sådär nu har vi pleased både representations beivrarna och hbtq folket.

Tror du inte att detta är väldigt väl medvetna och väl planerade val ifrån seriens skapare ?
Jag är smått chockad över att att jag nu klart och tydligt försökt förklara för dig flera gånger och du förstår fortfarande inte vad jag menar. Det du skriver nu har inte ett dugg att göra med vad jag skriver. eller vad du tidigare skrivit. Jag ska försöka förklara en gång till, men om du inte förstår den här gången, kan du i så fall snälla ge dig och lämna detta?

Det vi pratar om handlar inte om huruvida skaparna tycker att det är bra med en bred representation bland skådespelarna. Det gör de säkert, annars hade ju inte skådespelarna haft en bred representation. Vi talar om att du påstår att skaparna ljuger när de säger att de tog hänsyn till hudfärg över huvud taget när de castade. Du har inget bevis för det, men ditt bevis är såvitt jag förstår att det finns en bred representation bland skådespelarna och att en bred representation säljer. Men det jag ju inte något med någonting att göra! För RESLUTATET av att casta utan hänsyn till hudfärg verkar ju ha blivit en bred representation, vilket i sin tur säljer. Så att påstå att de ljuger är fortfarande helt grundlöst.

Disskussionen har nu gått såhär en väldigt lång tid.

Franz: Filmteamet säger att de inte tog någon hänsyn till hudfärg när de castade.
Dängrot: De ljuger!!!
Franz: Vad har du för bevis för det?
Dängrot: Öppna ögonen! Det finns en bred representation bland skådespelarna!
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.
Dängrot: De ljuger!!!
Franz: Vad har du för bevis för det?
Dängrot: Öppna ögonen! Det finns en bred representation bland skådespelarna!
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.
Dängrot: De ljuger!!!
Franz: Vad har du för bevis för det?
Dängrot: Öppna ögonen! Det finns en bred representation bland skådespelarna!
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.
Dängrot: De ljuger!!!
Franz: Vad har du för bevis för det?
Dängrot: Öppna ögonen! Det finns en bred representation bland skådespelarna!
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.

Tycker du inte själv att det börjar bli lite tröttsamt? Jag tycker det. Nu har vi pratat väldigt väldigt länge om detta och du har fortfarande inte gett något case för varför filmteamet skulle ljuga om hur de resonerade när de castade utan bara upprepat samma saker som på intet sätt är vidkommande. Ska vi inte släppa detta nu? Jag är i alla fall inte alls road av diskussionen.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Man måste haft en oerhörd tur om man bara rekrytera på meriter och talang och ändå fick till en princip ”perfekt” regnbågsmix av personer.
Personligen tycker jag att man fick till en perfekt mix av talangfulla skådisar som var helt awsome i sina roller och var den största behållningen av serien! :) Så ja, jag tycker absolut att man har rekryterat på meriter och talang.

Men om du nu tror att folk blev castade utefter sin hudfärg så får du ju som tidigare sagt hemskt gärna hitta någonting rent konkret som backar upp det och inte bara upprepa dina "feels over reels".
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag är smått chockad över att att jag nu klart och tydligt försökt förklara för dig flera gånger och du förstår fortfarande inte vad jag menar. Det du skriver nu har inte ett dugg att göra med vad jag skriver. eller vad du tidigare skrivit. Jag ska försöka förklara en gång till, men om du inte förstår den här gången, kan du i så fall snälla ge dig och lämna detta?

Det vi pratar om handlar inte om huruvida skaparna tycker att det är bra med en bred representation bland skådespelarna. Det gör de säkert, annars hade ju inte skådespelarna haft en bred representation. Vi talar om att du påstår att skaparna ljuger när de säger att de tog hänsyn till hudfärg över huvud taget när de castade. Du har inget bevis för det, men ditt bevis är såvitt jag förstår att det finns en bred representation bland skådespelarna och att en bred representation säljer. Men det jag ju inte något med någonting att göra! För RESLUTATET av att casta utan hänsyn till hudfärg verkar ju ha blivit en bred representation, vilket i sin tur säljer. Så att påstå att de ljuger är fortfarande helt grundlöst.

Disskussionen har nu gått såhär en väldigt lång tid.

Franz: Filmteamet säger att de inte tog någon hänsyn till hudfärg när de castade.
Dängrot: De ljuger!!!
Franz: Vad har du för bevis för det?
Dängrot: Öppna ögonen! Det finns en bred representation bland skådespelarna!
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.
Dängrot: De ljuger!!!
Franz: Vad har du för bevis för det?
Dängrot: Öppna ögonen! Det finns en bred representation bland skådespelarna!
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.
Dängrot: De ljuger!!!
Franz: Vad har du för bevis för det?
Dängrot: Öppna ögonen! Det finns en bred representation bland skådespelarna!
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.
Dängrot: De ljuger!!!
Franz: Vad har du för bevis för det?
Dängrot: Öppna ögonen! Det finns en bred representation bland skådespelarna!
Franz: Ja, det finns det. Enligt filmteamet för att de inte tog hänsyn till hudfärg när de castade.

Tycker du inte själv att det börjar bli lite tröttsamt? Jag tycker det. Nu har vi pratat väldigt väldigt länge om detta och du har fortfarande inte gett något case för varför filmteamet skulle ljuga om hur de resonerade när de castade utan bara upprepat samma saker som på intet sätt är vidkommande. Ska vi inte släppa detta nu? Jag är i alla fall inte alls road av diskussionen.
fattar du inte vid det här laget så skall jag bokstavera det för dig jag L I T A R inte på din förklaring , Franz säger att dom inte alls hade en woke agenda i sin casting för att seriens casting agenter säger att det är så .

Dängrot tar inte Franz ord för sanning.

Vad har du för bevis mer än att du blint litar på vad seriens casting agenter säger ?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag tror att de som fattar besluten bakom tv-serier och filmer är människor, som ibland fattar beslut av andra anledningar än att de vill maximera vinsten.
Nej jag är nog så cynisk att jag tror att dom vill maximera vinsten i alla lägen. Allt dom gör är noga kalkylerat och uträknat för att maximera vinst.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
fattar du inte vid det här laget så skall jag bokstavera det för dig jag L I T A R inte på din förklaring , Franz säger att dom inte alls hade en woke agenda i sin casting för att seriens casting agenter säger att det är så .

Dängrot tar inte Franz ord för sanning.

Vad har du för bevis mer än att du blint litar på vad seriens casting agenter säger ?
Suck... Suck... Suck... Vart har jag sagt att de inte har en woke agenda i sin casting? Snälla citera mig! Om du går tillbaka och läser vad jag skrivit så kommer du att märka att jag inte sagt ett dugg om deras agenda. Det enda jag har pratat om är METODEN de använt kring deras casting. Varför o varför ska det vara så svårt att förstå???

Vad har du för bevis mer än att du blint litar på vad seriens casting agenter säger ?
Skojar du med mig? På riktigt??? För det första, du har själv sida upp och sida ner påstått en sak utan något som helst bevis och nu kräver du att jag ska få fram mer bevis än vad jag faktiskt framfört??? För det andra, vad i all världen skulle det vara för form av bevis??? När man intresserar sig för en serie och hur inspelningen gått till så är väl det vanliga att man pratar med de som varit inblandade i serien???

Snälla snälla Dängrot, kan inte sista ordet vara sagt om detta?
 
Last edited:

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Personligen tycker jag att man fick till en perfekt mix av talangfulla skådisar som var helt awsome i sina roller och var den största behållningen av serien! :) Så ja, jag tycker absolut att man har rekryterat på meriter och talang.

Men om du nu tror att folk blev castade utefter sin hudfärg så får du ju som tidigare sagt hemskt gärna hitta någonting rent konkret som backar upp det och inte bara upprepa dina "feels over reels".
Det är uppenbart att din taktik här är att avkräva konkreta bevis som ska ställas mot ditt ”bevis” om vad skaparna sagt om hur de rekryterat. Jag förstår varför du av rent taktiska själva insisterar på detta. Men det är lite som att rasa över att ingen har lagt fram bevis på att Trump var nöjd med stormningen av Capitol Hill när han själv sagt att han inte var det.

När det gäller personers uttalade intentioner är det ofta svårt att ställa upp bevis som motsäger deras påståenden. Att för den sakens skull ta påstådda intentioner som fakta är inte särskilt rimligt.

Man bör istället gradera huruvida det är rimligt eller inte. Är det rimligt att tro att kreatörer i en bransch besatt av ras, kön och dekonstruktion bara råkade få till en perfekt regnbågsmix av skådisar till sin pk-serie? Nej det är det givetvis inte, och det gör även att det finns goda skäl att betvivla deras påståenden om att det bara råka bli så.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Suck... Suck... Suck... Vart har jag sagt att de inte har en woke agenda i sin casting? Snälla citera mig! Om du går tillbaka och läser vad jag skrivit så kommer du att märka att jag inte sagt ett dugg om deras agenda. Det enda jag har pratat om är METODEN de använt kring deras casting. Metoden har ingenting med deras agenda att göra, varken åt det ena eller det andra hållet. Varför o varför ska det vara så svårt att förstå???


Skojar du med mig? På riktigt??? För det första, du har själv sida upp och sida ner påstått en sak utan något som helst bevis och nu kräver du att jag ska få fram mer bevis än vad jag faktiskt framfört??? För det andra, vad i all världen skulle det vara för form av bevis??? När man intresserar sig för en serie och hur inspelningen gått till så är väl det vanliga att man pratar med de som varit inblandade i serien???

Snälla snälla Dängrot, kan inte sista ordet vara sagt om detta?
Anser du att hörsägen har någon bevisbörda ?

Nej du gubbe lille det funkar inte riktigt så

Om nu vill avkräva mig konkreta bevis för något som är oerhört svårt att bevisa då intentioner mer eller mindre inte går att bevisa så får du allt komma med något bättre själv än hörsägen för att dina påståenden skall vara sanna.

Sedan så har du indirekt sagt att det inte finns en agenda . Du har sagt att dom inte castat skådisarna baserade på etnicitet ergo att det inte finns en agenda att casta rasifierade skådisar.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Den som kommer med ett påstående ska generellt sett även framföra bevis för sin sak. Franz har framfört sina källor, då är det helt rätt av honom att avkräva andra på deras källor.

Huruvida saker säljer bättre för att det är woke eller ej, det vet jag inte. Däremot så har nog media som har en större representation större potential att nå ut, går detta sedan att kombinera med kompetenta skådespelare som har god kompetens så bör det resultera i en produkt som säljer väl. Problemet är att vi hellre går på känslor, gräver ned oss i våra känslor och hatar allt vad förändring heter. Vi är så djupt nedgrävda i vårt förakt mot förändring att vi hellre gräver skyttegravar än att rasera murar. Mycket tröttsamt klimat.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Det är uppenbart att din taktik här är att avkräva konkreta bevis som ska ställas mot ditt ”bevis” om vad skaparna sagt om hur de rekryterat. Jag förstår varför du av rent taktiska själva insisterar på detta. Men det är lite som att rasa över att ingen har lagt fram bevis på att Trump var nöjd med stormningen av Capitol Hill när han själv sagt att han inte var det.
"Taktiska skäl"? Detta är ju löjligt! Du skriver något som jag tolkar att de ansträngt sig för att casta så representativt som möjligt och jag ville som curiosa påpeka att castingen faktiskt var färgblind. Att det skulle bli världens skitstorm om detta med anklagelser om lögner och "taktiska skäl" kunde jag inte ens i min vildaste fantasi ana. Jag tycker personligen att det är sjukt trist, är inte alls road av såna här diskussioner. Vad Trump har med det hela att göra kan jag ännu mindre förstå och lämnar helst därhän.

När det gäller personers uttalade intentioner är det ofta svårt att ställa upp bevis som motsäger deras påståenden. Att för den sakens skull ta påstådda intentioner som fakta är inte särskilt rimligt.

Man bör istället gradera huruvida det är rimligt eller inte. Är det rimligt att tro att kreatörer i en bransch besatt av ras, kön och dekonstruktion bara råkade få till en perfekt regnbågsmix av skådisar till sin pk-serie? Nej det är det givetvis inte, och det gör även att det finns goda skäl att betvivla deras påståenden om att det bara råka bli så.
Men du pratar om saker jag över huvud taget inte nämnt. Den här diskussionen handlar inte om ifall kreatörerna gillar mångfald eller inte. Jag har inte sagt ett ord om det. Vi kan utgå från att de gör det om det får dig att må bättre. Men det är inte det vi pratar om. Jag sa att kreatörerna sagt att de varit färgblinda när de castat. Du har sagt att de förmodligen ljuger. Jag har frågat vad du har för bevis för det. Du har sagt att det finns en stor representation av skådespelare och att kreatörerna vill ha det så. Okej, men om en färgblind casting leder till en stor representation av skådespelare så blir det ju som kreatörerna vill ha det, så det faktum att de skulle vilja ha en bred representation säger ju inget emot att de castat färgblint. Vi kan ta ett hypotetiskt scenario. Säg att teamet jobbar i förproduktion och diskuterar castingen. Någon säger: "Hörrni. Det vore ju najs med en bred representation i serien. Och alltid när vi har auditions kommer det ett enormt antal människor med olika etniciteter och det är ju aldrig så att personer med en etnicitet gör ett bättre jobb än någon annan. Ska vi inte bara skita i att kolla på etnicitet och enbart se till prestation? Jag är övertygad om att vi på så sätt kommer att få ett jättebred representation och dessutom riktigt duktiga skådisar!" Med andra ord, det behöver inte råda någon motsättning i att vilja ha en bred representation och att casta färgblint. Men ditt case verkar vara att det inte går att casta färgblint och samtidigt ha en bred representation och det är det resonemanget jag tycker du har svårt att ro ilnand.

Men ska vi kanske nöja oss där? Du vet vad jag tycker och jag vet vad du tycker. Jag tror inte det går att komma längre.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Nej jag är nog så cynisk att jag tror att dom vill maximera vinsten i alla lägen. Allt dom gör är noga kalkylerat och uträknat för att maximera vinst.
Om de ville maximera vinsten borde de ha valt en helvit ensemble, som i den bevisligen väldigt framgångsrika tv-serien Game of Thrones. Att göra något annat får betraktas som en chansning.

Att någon vill maximera vinsten innebär inte att varje beslut fattas med syfte att maximera vinsten. Många beslut kommer fortfarande att vara konstnärliga eller praktiska. Om en karaktär i ett avsnitt av Wheel of Time har på sig en grön mössa är det inte för att några ekonomer har räknat ut att de kommer få fler tittare om han har en grön mössa än om han har en röd hatt eller är barhuvad, utan för att någon tyckte att det var snyggt och/eller passande, och samma sak kan sägas om valet av skådespelare till de olika rollerna.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Sedan så har du indirekt sagt att det inte finns en agenda . Du har sagt att dom inte castat skådisarna baserade på etnicitet ergo att det inte finns en agenda att casta rasifierade skådisar.
Nej, det finns inget "ergo" där, det är det hela ditt tankefel består i. Snälla snälla snälla snälla, läs igenom det jag skrivit tidigare lite mer noggrant så förstår du mig bättre, för den här diskussionen handlar numera inte om castingen, den handlar om att du inte förstår vad jag skriver.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Den som kommer med ett påstående ska generellt sett även framföra bevis för sin sak. Franz har framfört sina källor, då är det helt rätt av honom att avkräva andra på deras källor.

Huruvida saker säljer bättre för att det är woke eller ej, det vet jag inte. Däremot så har nog media som har en större representation större potential att nå ut, går detta sedan att kombinera med kompetenta skådespelare som har god kompetens så bör det resultera i en produkt som säljer väl. Problemet är att vi hellre går på känslor, gräver ned oss i våra känslor och hatar allt vad förändring heter. Vi är så djupt nedgrävda i vårt förakt mot förändring att vi hellre gräver skyttegravar än att rasera murar. Mycket tröttsamt klimat.
Det här är ingen domstolsprocess. Både jag och Dängrot har framfört väl underbyggda resonemang för varför vi inte tror kreatörerna är helt uppriktiga. Har man invändningar mot dessa resonemang får man framföra dessa.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Om de ville maximera vinsten borde de ha valt en helvit ensemble, som i den bevisligen väldigt framgångsrika tv-serien Game of Thrones. Att göra något annat får betraktas som en chansning.

Att någon vill maximera vinsten innebär inte att varje beslut fattas med syfte att maximera vinsten. Många beslut kommer fortfarande att vara konstnärliga eller praktiska. Om en karaktär i ett avsnitt av Wheel of Time har på sig en grön mössa är det inte för att några ekonomer har räknat ut att de kommer få fler tittare om han har en grön mössa än om han har en röd hatt eller är barhuvad, utan för att någon tyckte att det var snyggt och/eller passande, och samma sak kan sägas om valet av skådespelare till de olika rollerna.
Game of thrones har inte en helvit ensamble .

The red Viper of dorne , the sand vipers , melissandre , Grey worm .
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Om de ville maximera vinsten borde de ha valt en helvit ensemble, som i den bevisligen väldigt framgångsrika tv-serien Game of Thrones. Att göra något annat får betraktas som en chansning.

Att någon vill maximera vinsten innebär inte att varje beslut fattas med syfte att maximera vinsten. Många beslut kommer fortfarande att vara konstnärliga eller praktiska. Om en karaktär i ett avsnitt av Wheel of Time har på sig en grön mössa är det inte för att några ekonomer har räknat ut att de kommer få fler tittare om han har en grön mössa än om han har en röd hatt eller är barhuvad, utan för att någon tyckte att det var snyggt och/eller passande, och samma sak kan sägas om valet av skådespelare till de olika rollerna.
Du har rätt. Men hade några studios eller finansiärer godkänt en helvit cast? Om inte så spelar det mindre roll hur mycket mer potentiellt framgångsrik en sådan version kunnat bli.
 
Top