Som kritiker av TV-serien har den växt på mig, dels under andra säsong (även om säsongsfinalens klimax var katastrof) men främst under säsong tre när det verkligen lyfte, och avsnittet i Rhuidean var finare än vad jag hade kunnat önska mig. Jag såg fram emot att få ta del av resten. Så jag är riktigt ledsen över det här; i förlusten av vad det hade kunnat bli, på samma sätt som jag var ledsen över säsong 1 - över vad serien kunde ha varit när serien inte var vad jag ville ha… konstigt hur det där funkar
—
För mig är nog det bästa som har kommit ur TV-produktionen nyinläsningen av böckerna som Rosamund Pike gör. Tycker hon gör ett fenomenalt jobb som uppläsare och uppenbart fan av böckerna. Jag hoppas innerligt att de kommer ta nyinspelningen av ljudböckerna i mål och inte ge oss ytterligare en ofullständig produkt. Det finns så mycket i kommande böcker som jag vill ta del av igen genom hennes röst.
—
Kan man hoppas på att någon plockar upp den på samma sätt som jag tror skedde med The Expanse?

—
För mig är nog det bästa som har kommit ur TV-produktionen nyinläsningen av böckerna som Rosamund Pike gör. Tycker hon gör ett fenomenalt jobb som uppläsare och uppenbart fan av böckerna. Jag hoppas innerligt att de kommer ta nyinspelningen av ljudböckerna i mål och inte ge oss ytterligare en ofullständig produkt. Det finns så mycket i kommande böcker som jag vill ta del av igen genom hennes röst.
—
Kan man hoppas på att någon plockar upp den på samma sätt som jag tror skedde med The Expanse?