diana_cool2
Veteran
nån som vill wh med mej? allstå vilhästar.
Um … va?diana_cool2 said:nån som vill wh med mej? allstå vilhästar.
Rising said:det verkar ju bara vara jag som inser den fulla potentialen för den här rollspelsformen)
Ja, ren tur faktiskt.
Jag har liksom haft lika många drömmar om att vara häst och kunnat prata osv. som att vara drakryttare xD
Hört talas om stallet.se, sveriges största hästhemsida? ^^ Jag var medlem där tillsammans med tusentals andra djurälskare. Sen kom funktionen rolla in, och fler och fler började med detta farligt läckra spel. Först och främst var det hästrollspel, sen vildhäst, sen fantasy osv. Jag har rollat där i snart nio år och blev väldigt populär ett tag genom att skriva 's.s längsta rollspels inlägg'. tog då chansen att starta en helt unik hemsida, och genom att reklamera på s.s följde många med. ^-^ vi spreds genom vännerna på msn och andra hemsidor och det gick inte långt tid tills vi var väldigt många.
Det var ju också då man växte mycket, allt det här var nytt. Det handlar mycket om spel, och att testa sig fram. Kan man skapa ett band mellan två hästar, går det verkligen? Hur funkar det hela, för detta är något nytt och man vet inte. Man tog titeln som antingen boss eller svagis, och tro det eller ej, man tog steg fram som inte var verklighet. Det kunde inte vara, det skulle aldrig kunna vara, och det var det som var så häftigt. Visst handlar det inte bara om allt det här med love and relationship. Jag spelade mycket mer boss över flocken, dvs. slåss hela tiden och vakta stona. xD Det speglade mycket över kraven och allt jag ville i verkligheten. Att bestämma och ta mina egna beslut.
Jag har varit väldigt stark i mig själv med detta, rollandet har liksom hjälpt en på vägen.
Ska jag vara ärlig tycker jag sånt är tråkigt, men det är heelt upp till en själv. Det handlar ju om hur man tycker själv. Är man den som faller direkt, visst. x) Är man den som vill ha lite mer spänning, go for it. (;
Jag letar vidare. ^^