Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 5

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Re: Tillägg [RÖST]

Brynolf, din sena ändring av röst under Vimes drevet verkade ju faktiskt genuin, av det skälet att det verkade så oskyldigt... Din sena ändring skulle inte göra ett skit för att förändra slutresultatet. Detta är en av de sakerna som gör mig osäker på dig, för det skriker"osäker bybo" om det. Känns inte som att en planerande varulv hade gjort ett sådant inlägg. OM det så att säga inte var planerat, vilket det kanske har varit dock...

Jag är sjukt osäker denna rundan för även om Persson inte är grön så skriver han inte helt dumma saker vilket gör mig osäker.

Men det är ju där det ligger mellan de två och mig själv och eftersom misstankarna är så höga på mig så känns det som att om jag skulle ändra min röst sent nu så skulle det ses som misstänkt, särskilt om en bybo åker. Vet inte om jag vill ha kvar rösten på brynolf men har ingen annan vettig kandidat utom Persson som jag också är sjukt osäker på.

Jag bara ramblar här märker jag, men jag får nog låta min röst på Brynolf stå kvar och jag kommer inte ändra den även om jag kan rädda mig själv, för om jag gör det så kommer byn förlora en runda till på att rösta ut mig, och jag är bybo. Så känns det för mig iaf...
Detta är såklart reserverat för att det inte kommer grymma bevis mot någon de följande timmarna men det verkar ju inte så.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Rösträkning

Om jag inte misstagit mig ser det ut så här om man gör (safe och scumtellig) röstsammanställning.

Röstsammanställning (med reservation för fel):
Persson: 4 (Brynolf, tripp_trap, Banarok, Andersson)
Brynolf: 3 (Lindenius, krank, Dum_Panda)
Dum panda: 3 (Vicotnik, NilsH, solvebring)
Ingen: Persson
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Tillägg [RÖST]

Någon måste ställa samman information för att hitta samband. Speciellt i den här närmast komatosa rundan, där nästan alla bara glider med. Det är ju knappast produktivt att misstänkliggöra det. Det som är problemet är att vi inte har fler Basse-typer som kan börja använda informationen till att försöka hitta samband.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Officiell Rösträkning

Persson(4) = Brynolf, tripp_trap, Banarok, Andersson
Brynolf(3) = Lindenius, krank, Dum Panda
Dum Panda(3) = Vicotnik, NilsH, Solvebring

INGEN: Persson


1.5 timme kvar av rundan, och som redan sagts: blir det oavgjort så rullar jag tärning om vem som åker ut.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Officiell Rösträkning

Feuflux said:
Persson(4) = Brynolf, tripp_trap, Banarok, Andersson
Brynolf(3) = Lindenius, krank, Dum Panda
Dum Panda(3) = Vicotnik, NilsH, Solvebring

INGEN: Persson


1.5 timme kvar av rundan, och som redan sagts: blir det oavgjort så rullar jag tärning om vem som åker ut.
Skulle vi inte kunna skapa två tydliga drev - eller ett? Med det där röstningsresultatet så kan vad som helst hända.

Tänk också:

Vi är 10 deltagare. Varulvarna behöver 50% för att vinna. Om vi räknar på att de är 3 kvar så vinner de efter nästa runda om vi inte lyckas plocka en varulv antingen denna runda eller nästa.

Jag tycker mig ha kommunicerat ut väldigt väl att jag är en stadsbo. Ryker jag så ryker två stadsbor denna runda.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Tillägg [RÖST]

Andersson said:
Någon måste ställa samman information för att hitta samband. Speciellt i den här närmast komatosa rundan, där nästan alla bara glider med. Det är ju knappast produktivt att misstänkliggöra det. Det som är problemet är att vi inte har fler Basse-typer som kan börja använda informationen till att försöka hitta samband.
Om jag läser ditt diagram fel så har du skrivit fel på när jag outas, det ska vara runda 8 inte runda 6. Jag skrev så och kan hänvisa till det om någon vill se inlägget
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Officiell Rösträkning

Feuflux said:
Persson(4) = Brynolf, tripp_trap, Banarok, Andersson
Brynolf(3) = Lindenius, krank, Dum Panda
Dum Panda(3) = Vicotnik, NilsH, Solvebring

INGEN: Persson


1.5 timme kvar av rundan, och som redan sagts: blir det oavgjort så rullar jag tärning om vem som åker ut.
Sitter och frenetiskt försöker förstå vad som händer- men jag blir väldigt osäker.

@krank- varför ändrade du din röst från Dum Panda till Brynolf, vad är det du ser?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Officiell Rösträkning

NilsH said:
@krank- varför ändrade du din röst från Dum Panda till Brynolf, vad är det du ser?
Jag ändrade min röst eftersom jag gillade Perssons resonemang.

Nu på senare tid har jag inte blivit mindre misstänksam, eftersom Brynolf avfärdar - utan att egentligen ha argument mot - resonemang jag vet funkar och har dykt upp i tidigare varulvsspel (om mönster i hur man pratar med/om varandra, etc). Att han dessutom rödar mig till synes enbart för att jag för dessa resonemang gör också sitt till.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Officiell Rösträkning

krank said:
NilsH said:
@krank- varför ändrade du din röst från Dum Panda till Brynolf, vad är det du ser?
Jag ändrade min röst eftersom jag gillade Perssons resonemang.

Nu på senare tid har jag inte blivit mindre misstänksam, eftersom Brynolf avfärdar - utan att egentligen ha argument mot - resonemang jag vet funkar och har dykt upp i tidigare varulvsspel (om mönster i hur man pratar med/om varandra, etc). Att han dessutom rödar mig till synes enbart för att jag för dessa resonemang gör också sitt till.
Du har fortfarande inte förklarat skillnaden på att prata med någon och om någon.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Officiell Rösträkning

krank said:
NilsH said:
@krank- varför ändrade du din röst från Dum Panda till Brynolf, vad är det du ser?
Jag ändrade min röst eftersom jag gillade Perssons resonemang.

Nu på senare tid har jag inte blivit mindre misstänksam, eftersom Brynolf avfärdar - utan att egentligen ha argument mot - resonemang jag vet funkar och har dykt upp i tidigare varulvsspel (om mönster i hur man pratar med/om varandra, etc). Att han dessutom rödar mig till synes enbart för att jag för dessa resonemang gör också sitt till.
hmm, jag hör vad du säger och det låter lite konstigt, men vettefan om jag vill gå in och ändra min röst och skapa en slump-sits i det här läget.

Persson har jag av ngn anledning inte riktigt på radarn längre, utifrån hur han pratar och resonerar, röstmönstret och att han räddades istället för Vimes säger ju dock annorlunda.

Jag låter min röst stå kvar.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Officiell Rösträkning

Är fett ointresserad av att åka ut. Taktikröstar därför på Brynolf - eftersom jag känner mig säkrare på Dum Panda.

Sorry Brynolf men girighet vinner.


Röst: Brynolf

nu hoppas jag på lotten
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Officiell Rösträkning

Persson said:
Är fett ointresserad av att åka ut. Taktikröstar därför på Brynolf - eftersom jag känner mig säkrare på Dum Panda.

Sorry Brynolf men girighet vinner.


Röst: Brynolf

nu hoppas jag på lotten
Grattis. Dagens fetaste scumtell.
 
Top