Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 1

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: OFFICIELLT INLÄGG

Lukas said:
Feuflux said:
Jag har ingen kö av spelare och det har tidigare gånger varit hopplöst att hitta ersättare så jag orkar helt enkelt inte. Poseur kommer inte att ersättas när han nu hoppar av!
jag antar att det inte är någon möjlighet att jag att jag tar över den rollen.
känns lite snopet att göra bort sig och bli diskad i första rundan...
Nu ser det ju ut som om Poseur kommer att bli lynchad för att han leder röstligan - men både Banarok och Dum Panda har varit väldigt inaktiva - kolla med Feu om de tänker fortsätta spela eller om du kan ta över någon av dem.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: OFFICIELLT INLÄGG

Ja, det är nog för sent att rädda Poseur vid det här laget... Fan vad konstigt allt blev.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Avhopp :(

Vicotnik said:
Brynolf said:
Eller vänta nu, om Poseur kommer avrättas av spelledaren, vill vi verkligen rösta ut en till då? Det blir ju en jävla massa gestorbenheter samma runda. Ska man kanske rösta ut Poseur ändå?
Hmm bra fråga, det här skulle vi nästan behöva Feuflux svar på. Men vi får anta att eftersom han skrivit i tråden så bör han inte bli auto-hängd. Men i och med avhoppet så vet jag inte.
Jag hoppas vi får rösta på Poseur (please förtydliga Feuflux) även om han ändå väljer att inte dö med stövlarna på. Det är sånt här som gör mig så less. Hade Poseur varit en teamplayer hade han ju helt enkelt sagt att han inte visste hur mycket han skulle orka och att det därför var lika bra att vi röstade på honom – INTE att han hoppar av. Jag antar att det är för mycket att hoppas på att han är varulv.

Min röst står därför av princip kvar på honom. Jag kommer dessutom att försvinna från forumaktiviteten för resten av kvällen, så jag litar på att ni andra idkar maximal skadekontroll.

//erik. för att citera en rymdcowboy: "Never tell me the odds".
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Re: Avhopp :(

Haft en sjukt upptagen helg, har dock hängt med sådär, då jag lyckats logga in då och då.
Inte hunnit att läsa igenom allt men det verkar som att Poseur har flest röster? Dessutom lämnar han spelet.
Jag tror inte att Poseur är varulv, nästan bara magkänsla men även om det inte gör någon större skillnad nu så låter jag min röst nog ligga kvar.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Avhopp :(

Jag hoppas vi får rösta på Poseur (please förtydliga Feuflux) även om han ändå väljer att inte dö med stövlarna på. Det är sånt här som gör mig så less. Hade Poseur varit en teamplayer hade han ju helt enkelt sagt att han inte visste hur mycket han skulle orka och att det därför var lika bra att vi röstade på honom – INTE att han hoppar av. Jag antar att det är för mycket att hoppas på att han är varulv.

Ja det borde ju vara så att Poseur vet om att varulvsspel tar mycket tid och hoppar över att anmäla sig om han vet att han inte kommer ha tid (brukar man inte veta åtminstone hur den närmsta veckan ser ut?)... men jag kan ju inte 1 timme innan en rundas slut gå in och börja flytta omkring roller och förändra röstningsläget, särskilt som flera av er sagt att ni inte hade tid efter klockan 20.

Alltså, Poseurs öde = antingen utröstad eller så tas hans roll bort.

Jag sätter upp Lukas som reserv och om någon annan meddelar avhopp (inte timmar innan en runda tar slut tack) så tar han över den rollen.

Hoppas detta är okej med alla inblandade.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Avhopp :(

Lindenius said:
Vicotnik said:
Brynolf said:
Eller vänta nu, om Poseur kommer avrättas av spelledaren, vill vi verkligen rösta ut en till då? Det blir ju en jävla massa gestorbenheter samma runda. Ska man kanske rösta ut Poseur ändå?
Hmm bra fråga, det här skulle vi nästan behöva Feuflux svar på. Men vi får anta att eftersom han skrivit i tråden så bör han inte bli auto-hängd. Men i och med avhoppet så vet jag inte.
Jag hoppas vi får rösta på Poseur (please förtydliga Feuflux) även om han ändå väljer att inte dö med stövlarna på. Det är sånt här som gör mig så less. Hade Poseur varit en teamplayer hade han ju helt enkelt sagt att han inte visste hur mycket han skulle orka och att det därför var lika bra att vi röstade på honom – INTE att han hoppar av. Jag antar att det är för mycket att hoppas på att han är varulv.

Min röst står därför av princip kvar på honom. Jag kommer dessutom att försvinna från forumaktiviteten för resten av kvällen, så jag litar på att ni andra idkar maximal skadekontroll.

//erik. för att citera en rymdcowboy: "Never tell me the odds".

Seriöst. Till alla. Hur fan kan det vara otydligt kring Poseur?

Poseur hävdar att han inte hinner vara med och kommer därför lämna spelet men hans "karaktär" finns ju fortfarande med i spelet. Ifall han inte röstas ut eller dödas av varulvarna så går alltså karaktären vidare. Nu finns det inga ersättare till karaktären så därför "ryker" även Poseur.

Vi har alltså all möjlighet att rösta ut Poseur.


Lukas borde inte få ta över någons karaktär. Då får han ju info om två karaktärer. Dessutom ryker ju Lukas som spelare - inte karaktär.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Avhopp :(

Hur funkar det om vi röstar ut Lukas roll och spelaren Lukas tar över Poseuers roll?

Då förlorar vi bara en roll och en spelare.
Lukas får kännedom om två roller men det får han sköta snyggt.
Det borde väl dessutom ge oss bybor en edge, förutsatt att inte Poseur är bandit.
Men inte mig emot :gremsmile:
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Also sprach Andersson

Vimes said:
(en del kanske tycker att det är lite off att göra såhär under första rundan, men jag kommer antagligen ha svårt att delta i diskussionen innan kl 2000 ikväll, så jag vill presentera vilka jag upplever är alternativ för att dingla i repet 2130)

Jag upplever att det finns fyra alternativ för nackning:

Banarok - urusel aktivitet, två korta inlägg. Är han bybo kommer han inte bli saknad, är han varulv ska han inte få gömma sig på det här sättet.
Dum Panda - som ovan. Dock är Dum Panda nybörjare, vilket kanske kan vara en förmildrande omständighet.
Poseur - har inte ens röstat. Har anfört IRL-anledningar till sin usla aktivitet, vilket kanske kan vara en förmildrande omständighet. Dock, är det så att man inte har tid med mer än ett inlägg per runda kanske man ska be SL hitta en ersättare?
Zebulon - är kanske det mest intressanta alternativet. Han har som enda deltagare faktiskt spelat rätt skumt, och agerat riktigt märkligt under press.
Det där var väl ungefär min lista också. Hursomhelst är Andersson av min krok nu när han talt. Poseur eller Banarok var min idé efter lite eftertanke, och för att inte tappa fyra spelare väljer jag Poseur.

(Zeb får leva till nästa runda. Som en liten silverkant på molnet får vi ju nu iaf veta hur det stod till med tre spelares banditskap.)

Röst: Poseur
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Avhopp :(

Feuflux said:
Alltså, Poseurs öde = antingen utröstad eller så tas hans roll bort.

Jag sätter upp Lukas som reserv och om någon annan meddelar avhopp (inte timmar innan en runda tar slut tack) så tar han över den rollen.

Hoppas detta är okej med alla inblandade.
Alright! Då vet vi vad som gäller.

För att minimera skadan då:

Röst: Poseur
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Avhopp :(

Att låta Lukas vara kvar som karaktär är ju en idé.
Då blir det åtminstone inte lika stor fördel för banditerna.
Då räknas han fortfarande om nu banditernas vinstvillkor har med antal i förhållande till byborna att göra.
Men det borde väl ha, det är ju en basic spelfunktion.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Avhopp :(

Nej vi ska inte börja diskutera rollbyten så här nära en rundas slut och att alla ska byta röster för att det ska fungera.

Mitt förra inlägg gäller och så hoppas vi att nästa runda slutar roligare.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Avhopp :(

Jag hänger på röstandet på Poseur, mina spekulationer lär inte leda nånstans, det är nog försent för det.

Röst: Poseur
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Rösträkning baföatt

Poseur(12): Lindenius, Andersson, tripp_trap, Måns, Solvebring, Persson, Vicotnik, NilsH, Brynolf, Hellzon, Vimes, Zebulon
Andersson(2): krank, Lukas
Zebulon(2): Dum Panda, Basenanji
Banarok(1): Anthraxus
Craygh(1): Banarok
Vicotnik(1): Craygh

Känns ganska avgjort.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Rösträkning baföatt

Oj, här händer det grejer! Det blir en espresso tequila och slänga upp sporrarna på sallonbordet och läsa igenom kvällens inlägg.

Vem som ryker verkar tydligt, om inte någon märklig förmåga ställer till det.

Kul omgång iaf!
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Rösträkning baföatt

Är det bara jag som tycker det luktar lite varulv om de som ville få ut Barnarok?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
STOPP

STOPP
Inga fler inlägg eller pm mottages.

Runda två startar senast klockan 23, beroende på när Uno behagar somna. :gremsmile:
 
Top