Nekromanti WESTERN Warulv - Game Over - Alla får posta

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Vicotnik said:
Ja, jag kan nog räkna med att bli misstänkt det första som händer i framtida spel, är nu ganska så säker på att min Bybo-cred är slut.
Beror lite på hur du spelar... =)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lukas said:
Jag säger bara FU*C att jag blev diskad i första rundan jag kände ju redan där på mig att Vicotnik var en bandit.

men en varnigens ord alla banditer att nästa gång det blir varulvspel här på rollspel.nu kommer jag vara med och sopa banan med er alla.

// Pianisten som tydligen var hopplöst förälskad i krank...
Lukas att lyssna på vad Möller säger om mig är fusk :gremwink: , men tyvärr ligger det en del i vad han säger.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Lindenius said:
tyckte synd om Banarok på slutet. Du försökte verkligen, men det är inte lätt att ha tre varulvar i drevet mot sig.
allt jag kan säga är att tripp trap är min vän för livet :gremtongue:
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Purgatory said:
Nu var ju jag (tyvärr) inte med, men det var ändå kul att följa spelet från åskådarplats. Även ifall jag vill skrika till lite ibland :gremsmile:

Jag hoppas att Feu ordnar fler spel i framtiden för jag är sugen på att spela och kommer lätt att vara med nästa gång.
Förstod man utifrån sett vilka som var varulvar? Kändes som vi var pinsamt uppenbara ibland, som när Dum Panda röstades ut...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Komplett rollförteckning

Brynolf said:
NilsH said:
Brynolf: trodde du skulle kommentera min avatar igen :gremwink:

/ Nils
Jag tyckte faktiskt det var lite suspekt. Man associerar ju avataren med ett namn ganska starkt, så det är mkt förvirrande när nån byter. Vet inte om det var en medveten taktik från din sida?
Inte taktik, men lite kul.... :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hoppas du inte tar illa upp av det.
Nej, nej, självfallet inte. No worries! :gremsmile:

edan att det är ditt första spel så är det inte lätt att ha rätt i sina analyser med tanke på det rätt så begränsade informationsflödet som uppstod. Jag tror att om du är med i senare spel så tror jag at du kan komma att bli riktigt farlig då du nu vet mer hur spelet går till och hur varulvarna kan jobba.
Tackar, tackar! Tja, nu ska vi inte överdriva här, men vi kan ju hoppas att det går bättre nästa gång iaf.
Hehe...
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
krank said:
Lindenius said:
Du försökte verkligen, men det är inte lätt att ha tre varulvar i drevet mot sig.
Det var helt sinnigt uppenbart mot slutet, tyckte jag. Varulvarna lekte och skapade kaos. Total styrsel.
Jag är faktiskt särskilt nöjd med vår manöver näst sista rundan, när jag fick lägga sista rösten på Dum Panda med en kvart kvar. Det var ett vågspel att plocka ut dig då krank, men vi (åtminstone jag, vi hade inte så långa mailväxlingar mellan varandra) resonerade att ditt ihärdiga drivande mot Vicotnic kunde slå fel (plus att du som sagt var skapade mest info).

Jag är dock mest imponerad av NilsH som spelade klockrent ända in i kaklet. Ingen (eller mycket få) kan ha misstänkt honom.

//erik. fryser om fötterna
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Lukas att lyssna på vad Möller säger om mig är fusk :gremwink: , men tyvärr ligger det en del i vad han säger.

jo men jag tyckte nog du agerade mysko innan jag hörde något från Möller.
om du kommer ihåg så hoppade jag på dig nästan redan i mitt första inlägg.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,747
Location
Stockholm
Lindenius said:
Jag är dock mest imponerad av NilsH som spelade klockrent ända in i kaklet. Ingen (eller mycket få) kan ha misstänkt honom.

//erik. fryser om fötterna
Inte förrän i sista rundan, men det fumlade jag ju också bort.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lukas said:
Vicotnik said:
Lukas att lyssna på vad Möller säger om mig är fusk :gremwink: , men tyvärr ligger det en del i vad han säger.

jo men jag tyckte nog du agerade mysko innan jag hörde något från Möller.
om du kommer ihåg så hoppade jag på dig nästan redan i mitt första inlägg.
Jodå det gör jag, vilket var i sig intressant. Vad var det som fick dig att börja misstänka mig?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Vad hade Feuflux själv för tankar under spelets gång?

Det kommer ett analys-inlägg av mig senare (inte idag) där jag ska ta upp lite olika saker.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
Lindenius said:
Jag är dock mest imponerad av NilsH som spelade klockrent ända in i kaklet. Ingen (eller mycket få) kan ha misstänkt honom.

//erik. fryser om fötterna
Inte förrän i sista rundan, men det fumlade jag ju också bort.
he, he, ja, det gick faktiskt bra :gremsmile:

Jag blev skitskraj när du började rösta på mig, och jag tyckte jag vart uppenbar rundan före.

Jag körde på att avslöja allt jag kunde- eftersom jag är kass på att ljuga- då slapp jag ljuga.
Sen försökte jag verka lite mer nybörjare, korkad och naiv än på riktigt.
Jag försökte också tjata in att jag grönade vissa spelare (bla Krank, Måns och Sölvebring) så de tre skulle "veta" att jag liksom dem var stadsbo, och sen om ngn av dem åkte ut och var stadsbo, så hade jag ju haft rätt- vet inte hur bra det funkade...

Försökte också "bli kompis" med stadsbor så mycket som möjligt, hålla med, tycka folk säger bra saker, säga att den och den faktiskt inte är så misstänk etc.

En annan taktik var att hålla med alla och bara slänga ut en massa taktiker utan att samtidigt rösta- så andra kunde läsa teorierna, ta åt sig dem och rösta och då starta dreven och tvingas ta diskussionerna och stå som huvudman för en viss misstanke.

Jag försökte undvika att ta diskussioner så mycket som möjligt, särskilt med vissa som Krank och Måns, som nog skulle mosa mig i en diskussion....

Tråkigt att det började så mycket i uppförsbacke för byborna med flera onödigt utslagna, brukar det bli så?
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Tråkigt att det började så mycket i uppförsbacke för byborna med flera onödigt utslagna, brukar det bli så?
Ja, fast vi hade också en som blev onödigt utslagen: Zebulon. Han var förvissa misstänkt, men hade säkert kunna klara sig en runda till eller två. Kanske.

//erik. så det jämnade ut sig tänker jag.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
NilsH said:
Purgatory said:
Nu var ju jag (tyvärr) inte med, men det var ändå kul att följa spelet från åskådarplats. Även ifall jag vill skrika till lite ibland :gremsmile:

Jag hoppas att Feu ordnar fler spel i framtiden för jag är sugen på att spela och kommer lätt att vara med nästa gång.
Förstod man utifrån sett vilka som var varulvar? Kändes som vi var pinsamt uppenbara ibland, som när Dum Panda röstades ut...
Zebulon var rätt så uppenbar redan från runda 1. Sedan missade jag några rundor så Vimes rök medan jag var borta. Därefter var jag ganska säker på Vic. NilsH och Lindenius var under min radar och jag trodde att Solvebring var varulv nummer 5. Fast Lindenius blev mer misstänt när han mördade pandan.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
krank said:
Feuflux said:
Reporter Vicotnik tog omedelbums posten som borgmästare

Jag måste bara säga det: Vad var det jag sade?
Jag satt också och våndades över att det skulle sitta ett dream-team ala Star Wars igen. När du och Vicotnik var i stort sett ensamma veteraner kvar började det bli lite löjligt (sen var ju du grön iofs).
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Blä.

Jag visste att sån ihärdig språkfascism var banditigt! Bra spelat av skurkarna dock, jag misstänkte bara Vicotnik och Vimes tidigt. Sen blev Lindenius också skum när jag tänkte på att han undgått all uppmärksamhet. Men smart att ta alla aktiva, man kan verkligen se på trådarna att mindre och mindre postades för varje runda :gremtongue:

Ser fram emot nästa spel!
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Tack för de vänliga orden, ledsen att jag inte kunde hjälpa dig mer! Dreven mot dig var sannerligen grundlösa och alla "motiveringar" kändes som utdraget ordbajseri :gremtongue: Vi tar dem nästa gång! :gremcool:
 
Top