Nekromanti WESTERN Warulv - Game Over - Alla får posta

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Spelet är slut.

Banditerna jublade över sin seger och hade korkat upp champagnen om den hade varit uppfunnen. Med de båda stadsborna Banarok (utröstad) och tripp_trap (tusen nålar) ur bilden var det nu 60% skurkar på saloonen och stadsbornas hopp släcktes. Solvebring och Brynolf stapplade ledsna hem.

Reporter Vicotnik tog omedelbums posten som borgmästare och som första åtgärd utnämnde han revolvermannen Nilsh till sheriff och gruvarbetaren Lindenius till ansvarig över guldvaskarna utanför staden. Här skulle tjänas pengar och trakasseras oskyldiga!

Vimes och Zebulon återvände strax till den olyckliga staden för att även de få viktiga poster och fira med sina medkumpaner.


-----

Jag får tacka alla för gott spel och gratulera varulvarna (som fick en väldigt lätt och tyst avslutning).

Tråden är öppen för alla att delta och posta i.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Komplett rollförteckning

01 är alltid Stadsbo
--------------------

01: Craygh
YRKE: Sheriff - avslöjas runda 8
FÖRMÅGA: Du är väktare och får varje runda välja en person som du skyddar från att bli mördad. Ange även ett andrahandsval som skyddas om förstavalet röstas ut. Du får inte ha samma förstaval två rundor i sträck.
INFO: Det finns två krav varav MINST ETT måste vara uppfyllt för att du ska få använda din förmåga!
* Vicesheriffen (en roll i spelet) är kvar i spel.
* Du har noll röster mot dig när rundan tar slut.



02-04 slumpas fritt
-------------------

02: Solvebring
YRKE: Doktor - avslöjas runda 3
FÖRMÅGA: Varje runda får du ange 4 namn. Om någon av dessa är den som blir mördad så får du reda på vilken förmåga den personen hade.
INFO: Det finns två krav varav MINST ETT måste vara uppfyllt för att du ska få använda din förmåga!
* Sjuksystern (en roll i spelet) är kvar i spel.
* Du har noll röster mot dig när rundan tar slut.

03: Vicotnik
YRKE: Reporter - avslöjas runda 5
FÖRMÅGA: Varje runda får du granska en person och ser då mot vem denne riktar sin förmåga, förutsatt att en aktiv förmåga finns och används. Ange även ett andrahandsval som granskas om förstavalet röstas ut.
INFO: Det finns två krav varav MINST ETT måste vara uppfyllt för att du ska få använda din förmåga!
* Postryttaren (en roll i spelet) är kvar i spel.
* Du har noll röster mot dig när rundan tar slut.

04: Dum Panda
YRKE: Bartender - avslöjas runda 2
FÖRMÅGA: Varje runda får du granska en person och ser då mot vem denne riktar sin förmåga, förutsatt att en aktiv förmåga finns och används. Ange även ett andrahandsval som granskas om förstavalet röstas ut.
INFO: Det finns två krav varav MINST ETT måste vara uppfyllt för att du ska få använda din förmåga!
* Servitrisen (en roll i spelet) är kvar i spel.
* Du har noll röster mot dig när rundan tar slut.



05-08 har en Bandit och tre Stadsbor. Vicesheriffen är alltid stadsbo.
----------------------------------------------------------------------

05: tripp_trap
YRKE: Vicesheriff (assistent) - avslöjas runda 6
FÖRMÅGA: Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor.
INFO: Du är viktig för att Sheriffen (en roll i spelet) ska kunna använda sin förmåga. Utan dig får denne problem.

06: Basenanji
YRKE: Sjuksyster (assistent) - avslöjas runda 5
FÖRMÅGA: Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor.
INFO: Du är viktig för att Doktorn (en roll i spelet) ska kunna använda sin förmåga. Utan dig får denne problem.

07: Måns
YRKE: Postryttare (assistent) - avslöjas runda 3
FÖRMÅGA: Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor.
INFO: Du är viktig för att Reportern (en roll i spelet) ska kunna använda sin förmåga. Utan dig får denne problem.

08: Vimes
YRKE: Servitris (assistent) - avslöjas runda 4
FÖRMÅGA: Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor.
INFO: Du är viktig för att Bartendern (en roll i spelet) ska kunna använda sin förmåga. Utan dig får denne problem.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


09-12 är alltid Stadsbor
------------------------

09: Anthraxus
YRKE: Bankir - avslöjas runda 1
FÖRMÅGA: Du är rikast bland de församlade och tycker att din röst därmed borde räknas dubbelt, men det gör den inte.

10: Hellzon
YRKE: Hasardspelare - avslöjas runda 4
FÖRMÅGA: Ingen kan spela bort sina pengar på poker eller tärning snabbare än du.
INFO: Du är skydlig Bankiren (en roll i spelet) en massa pengar och ser nu din chans att bli av med honom/henne och därmed din skuld. Du har förutom din fraktions vinstkrav ett extra: För att du ska vinna får inte Bankiren vara kvar när spelet tar slut!

11: Lukas
YRKE: Pianist - avslöjas runda 7
FÖRMÅGA: Du är otroligt musikalisk, och har memorerat säkert 100 melodier.
INFO: Du är förälskad i Dansösen (en roll i spelet) och har som extra vinstkrav utöver din fraktions: För att du ska vinna måste Dansösen vara kvar när spelet tar slut!
För att detta spelteknisk ska fungera så vet du alltså att Dansösen är 100% stadsbo. Du vet också att om Dansösen försvinner ur spel så krossas ditt hjärta och även du försvinner ur spelet! Du vet även att det är i runda 2 som det avslöjas vem Dansösen är.

12: Andersson
YRKE: Predikant - avslöjas runda 6
FÖRMÅGA: Du vet att 7 personer i spelar har den värdelösa förmåge-varianten Flufftext. Du ber till Gud att skydda dem (såtillvida de inte är Banditer, då hoppas du att Gud straffar dem).


13 är alltid Bandit
-------------------

13: NilsH
YRKE: Revolverman - avslöjas runda 8
FÖRMÅGA: Du är skjutglad och är aldrig så glad som när revolvern får sköta snacket.
INFO: Du har förutom din fraktions vinstkrav ett extra: När spelet tar slut får det vara max 8 spelare kvar!



14-20 slumpas fritt
-------------------

14: krank
YRKE: Dansös - avslöjas runda 2
FÖRMÅGA: Den du kommer nära blir så distraherad av ditt vackra yttre (trots att det är insidan som räknas!) att denne glömmer att använda sin förmåga. Du är alltså en så kallad role-blocker. Varje runda måste du skicka in namnet på en deltagare i spelet och denne får då inte använda sin förmåga (om en aktiv förmåga nu finns, annars händer ingenting). Om du inte skickar in ett namn kommer det att slumpas vem du riktar din förmåga mot. Ange även ett andrahandsval som distraheras om förstavalet röstas ut. Du får inte ha samma förstaval två rundor i sträck.

15: Banarok
YRKE: Rallare - avslöjas runda 4
FÖRMÅGA: Du har en förmåga att sniffa dig till lagens väktare (du och dina kollegor brukar slåss med dem nere vid tågstation när ni super till efter löning). Varje runda får du granska en spelare och se om denne är en sådan. Ange även ett andrahandsval som granskas om förstavalet röstas ut.

16: Poseur
YRKE: Telegrafist - avslöjas runda 6
FÖRMÅGA: Varje runda får du lämna en hemlig lapp till en valfri medspelare (OBS, den skickas till spelledaren och ej direkt till medspelaren då den ska vara anonym!). Du får skriva max 5 ord vilket är så långt man hinner skriva innan upptäckt riskeras. Ange om du så önskar ett andrahandsval som får lappen om förstavalet röstas ut.

17: Persson
YRKE: Lärarinna - avslöjas runda 8
FÖRMÅGA: Du vet att alla personer i spelet har olika yrken.

18: Lindenius
YRKE: Gruvarbetare - avslöjas runda 7
FÖRMÅGA: Du är fullständigt övertygad om att du är starkast i sällskapet.

19: Brynolf
YRKE: Trapper - avslöjas runda 7
FÖRMÅGA: Du är en jägare av rang och fångar bävrar och hjortar på löpande band.

20: Zebulon
YRKE: Cowboy - avslöjas runda 5
FÖRMÅGA: Du kan svinga en lasso med hög precision om du så blir väckt mitt i natten.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,740
Location
Stockholm
Nääj, jävla kûk också! :gremgrin: Bovarna lirade verkligen sneaky, jag hade knappt en enda röd/gul notis mot de sista.

Vad hade ni banditer för taktik? Jag var ju själv helt rudis på det här, misstänkte typ bara bybor...

En ny upplevelse för mig. Väldigt skojigt. Tack alla som var med. Ser fram emot att Feu släpper all hemlig info ockskå.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Komplett rollförteckning

jag sade ju det!

nilsh hade jag ingen riktig misstanke mot, men lindenius hoppade up på listen tidigt i runda 7 när tripp pratade om honom.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
YES!!! VI VANN!!!

Helt jävla underbart!

Först och främst vill jag tacka Feuflux för att hosta spelen.
Sen vill jag tacka min med Banditer: Vimes, Zebulon, Lindenius och NilsH ni har alla gjort ett lyssande parti. :gremsmile:
Och själv fallet så vill jag tacka alla andra som har deltagit, fram för allt Solvebring som jag skulle vilja utnämna till heders bandit, du har varit väldigt hjälpsam trots du inte veta om det.

Sen vill jag faktiskt be Måns om ursäkt för att åter igen bli den förste som plockas ut.

Som jag nämde innan spelet började så skulle jag nicka om till Vicotnik den Onde, tyvärr räcker inte teckna till så det får bli min title istället.

Och åter igen så vill jag tacka mina med banditer ni har varit helt underbara att samarbeta med.

~Vicotnik den Onde
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Komplett rollförteckning

Wohoo!

Shit vad kul det här var- och satan vad spänd man blir som bandit när man blir misstänkt...

Grymt spelat alla, bandit som stadsbo!!!

Och tack som fan Feu får att jag fick möjlighet att testa det här, har varit paranoid i två veckor nu, mot vänner, arbetskollegor och folk på stan- ser dem inte vad jag är egentligen?, helt stört...

Brynolf: trodde du skulle kommentera min avatar igen :gremwink:

/ Nils
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Och själv fallet så vill jag tacka alla andra som har deltagit, fram för allt Solvebring som jag skulle vilja utnämna till heders bandit, du har varit väldigt hjälpsam trots du inte veta om det.
Tja, åstadkom iaf något i mitt första varulvsspel, även om det nu kanske inte var den bästa insatsen. :gremwink:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,740
Location
Stockholm
Re: Komplett rollförteckning

NilsH said:
Wohoo!

Shit vad kul det här var- och satan vad spänd man blir som bandit när man blir misstänkt...

Grymt spelat alla, bandit som stadsbo!!!

Och tack som fan Feu får att jag fick möjlighet att testa det här, har varit paranoid i två veckor nu, mot vänner, arbetskollegor och folk på stan- ser dem inte vad jag är egentligen?, helt stört...
Ja, visst blir man lite nojig även IRL. Lite läskigt... :gremsmile:
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Komplett rollförteckning

Satan vad synd att Craygh åkte så tidigt, eller ja, synd för stadsborna så klart- men framför allt också synd för det är en rolig roll- attans.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag säger bara FU*C att jag blev diskad i första rundan jag kände ju redan där på mig att Vicotnik var en bandit.

men en varnigens ord alla banditer att nästa gång det blir varulvspel här på rollspel.nu kommer jag vara med och sopa banan med er alla.

// Pianisten som tydligen var hopplöst förälskad i krank...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,740
Location
Stockholm
Re: Komplett rollförteckning

NilsH said:
Brynolf: trodde du skulle kommentera min avatar igen :gremwink:

/ Nils
Jag tyckte faktiskt det var lite suspekt. Man associerar ju avataren med ett namn ganska starkt, så det är mkt förvirrande när nån byter. Vet inte om det var en medveten taktik från din sida?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,740
Location
Stockholm
Lukas said:
// Pianisten som tydligen var hopplöst förälskad i krank...
Ja, apropå det där, var det inte så att det var väldigt få förmågor och specialgrejs som kom till nytta? Om ens någon? Det var jävligt synd, det hade nog blivit ännu roligare med lite sånt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
i mitt fall så vet jag inte om jag tror det hade tillfört något.
Innan jag blev diskad var jag sjukt rädd att dansösen (som jag inte visste vem det var) skulle åka ut först och att jag skulle vara tvungen att sluta på grund av det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,740
Location
Stockholm
Lukas said:
i mitt fall så vet jag inte om jag tror det hade tillfört något.
Innan jag blev diskad var jag sjukt rädd att dansösen (som jag inte visste vem det var) skulle åka ut först och att jag skulle vara tvungen att sluta på grund av det.
Fast att du visste att hon var bybo hade ju kunnat spela stor roll om ni båda hade överlevt ett tag.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Brynolf said:
Nääj, jävla kûk också! :gremgrin: Bovarna lirade verkligen sneaky, jag hade knappt en enda röd/gul notis mot de sista.

Vad hade ni banditer för taktik? Jag var ju själv helt rudis på det här, misstänkte typ bara bybor...

En ny upplevelse för mig. Väldigt skojigt. Tack alla som var med. Ser fram emot att Feu släpper all hemlig info ockskå.
Taktiken var (för oss som grupp)

1. Att ha minimal kontakt med varandra (hehehehe krank). Vi snackade lite om utröstningslistan timmarna innan rundan tog slut. Inför de sista två omgångarna ökade diskussionen något.

2. Att rösta ut de som var aktiva. D v s som tillförde mycket info. Den låga aktiviteten överlag ska alltså inte ses som ett misslyckat spel, utan som lyckat spel av varulvarna. :gremgrin: Det var ett medvetet mål att ta död på all diskussion.

//erik. tyckte synd om Banarok på slutet. Du försökte verkligen, men det är inte lätt att ha tre varulvar i drevet mot sig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Lindenius said:
Du försökte verkligen, men det är inte lätt att ha tre varulvar i drevet mot sig.
Det var helt sinnigt uppenbart mot slutet, tyckte jag. Varulvarna lekte och skapade kaos. Total styrsel.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
solvebring said:
Och själv fallet så vill jag tacka alla andra som har deltagit, fram för allt Solvebring som jag skulle vilja utnämna till heders bandit, du har varit väldigt hjälpsam trots du inte veta om det.
Tja, åstadkom iaf något i mitt första varulvsspel, även om det nu kanske inte var den bästa insatsen. :gremwink:
Hoppas du inte tar illa upp av det. Du har spelat väldigt bra över huvudtaget. Sedan att det är ditt första spel så är det inte lätt att ha rätt i sina analyser med tanke på det rätt så begränsade informationsflödet som uppstod. Jag tror att om du är med i senare spel så tror jag at du kan komma att bli riktigt farlig då du nu vet mer hur spelet går till och hur varulvarna kan jobba.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
krank said:
Feuflux said:
Reporter Vicotnik tog omedelbums posten som borgmästare

Jag måste bara säga det: Vad var det jag sade?
MOHAHAHA!!!...

Ja, jag kan nog räkna med att bli misstänkt det första som händer i framtida spel, är nu ganska så säker på att min Bybo-cred är slut.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Nu var ju jag (tyvärr) inte med, men det var ändå kul att följa spelet från åskådarplats. Även ifall jag vill skrika till lite ibland :gremsmile:

Jag hoppas att Feu ordnar fler spel i framtiden för jag är sugen på att spela och kommer lätt att vara med nästa gång.
 
Top