Nekromanti Western i tryck

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag har öronmärkt en semestervecka just för det scenariot så räkna in mig! :)
 

Razulv

Veteran
Joined
12 Feb 2015
Messages
25
Jag hoppas att vi snart kan få lite nyheter om böckerna igen, nu har jag ju till och med hunnit med att flytta sedan jag beställde böckerna förra året, aja den som väntar på något gott.... ;)
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Razulv;n113852 said:
Jag hoppas att vi snart kan få lite nyheter om böckerna igen, nu har jag ju till och med hunnit med att flytta sedan jag beställde böckerna förra året, aja den som väntar på något gott.... ;)
Glöm inte att höra av dig till Åskfågeln med din nya adress för att inte bli sist att få spelet när det postas...
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Om man tänker på det nyktert så Anders och Tove löste distrubitionsproblemen och skickade på tryck första eller andra veckan i augusti så kommer böckerna tidigast vara i hand på kund i sista ekan i september men jag skulle gissa på någongång i oktober/ början av november.

Det inte bara att trycka själva delen inne i boken utan det skall bindas och pärmarna skall tryckas och det skall paketeras och skickas till Sverige. Väl i Sverige skall det paketeras om och kollas så inte hela upplagan har fel i t ex tryck. Sen skickas det ut till oss och affärerna. Vet inte hur många som är sålda men om det är t ex 1000st så är det massor med jobb. Gissar att Anders och Tove jobbar med annat för att få maten på bordet och då får man prioritera efter hur livet ser ut vilket kan skifta snabbt(vet alla som har barn).

En liten hint hur det går skulle dock vara najs för att stilla hungern något :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Drey;n114031 said:
Om man tänker på det nyktert så Anders och Tove löste distrubitionsproblemen och skickade på tryck första eller andra veckan i augusti så kommer böckerna tidigast vara i hand på kund i sista ekan i september men jag skulle gissa på någongång i oktober/ början av november.

Det inte bara att trycka själva delen inne i boken utan det skall bindas och pärmarna skall tryckas och det skall paketeras och skickas till Sverige. Väl i Sverige skall det paketeras om och kollas så inte hela upplagan har fel i t ex tryck. Sen skickas det ut till oss och affärerna. Vet inte hur många som är sålda men om det är t ex 1000st så är det massor med jobb. Gissar att Anders och Tove jobbar med annat för att få maten på bordet och då får man prioritera efter hur livet ser ut vilket kan skifta snabbt(vet alla som har barn).

En liten hint hur det går skulle dock vara najs för att stilla hungern något :)
Din tidsuppskattning känns sannolik, jag räknar med böcker tidigast i slutet av september.. :(

Något som talar för att det ändå kan bli av i september är detta citat från ett mailutskick i juni:
"[...] Vi har redan färdigtryckta omslag och vissa bilagor och Lukas alla bilder är färdiga. Men inlagan är inte tryckt ännu [...]"

Klart är att det ändå kommer att vara en hel del jobb efter att trycket är färdigt.. Även om jag hoppas att det stora jobbet med ompaketering sker av distributören (och en stor styrka studentarbetare eller liknande) och inte av Anders och Tove ensamma i sitt vardagsrum! :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
På west-fronten intet nytt...

Överväger att dra igång en crowdfunding-kampanj för att anställa en kommunikatör till Åskfågeln. Åtminstone timanställa någon timma i veckan.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Drey;n114031 said:
Om man tänker på det nyktert så Anders och Tove löste distrubitionsproblemen och skickade på tryck första eller andra veckan i augusti så kommer böckerna tidigast vara i hand på kund i sista ekan i september men jag skulle gissa på någongång i oktober/ början av november.

Det inte bara att trycka själva delen inne i boken utan det skall bindas och pärmarna skall tryckas och det skall paketeras och skickas till Sverige. Väl i Sverige skall det paketeras om och kollas så inte hela upplagan har fel i t ex tryck. Sen skickas det ut till oss och affärerna. Vet inte hur många som är sålda men om det är t ex 1000st så är det massor med jobb. Gissar att Anders och Tove jobbar med annat för att få maten på bordet och då får man prioritera efter hur livet ser ut vilket kan skifta snabbt(vet alla som har barn).

En liten hint hur det går skulle dock vara najs för att stilla hungern något :)
Och ska man addera lite till detta så behöver de ge parallell kärlek till Fenix, Ensamma Vargen och Best of Fenix. Det vill säga: Tålamod är en dygd, ketchupeffekt ett faktum.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jimmy;n114979 said:
Och ska man addera lite till detta så behöver de ge parallell kärlek till Fenix, Ensamma Vargen och Best of Fenix. Det vill säga: Tålamod är en dygd, ketchupeffekt ett faktum.
Där påminde du mig om en viktig faktor - visst är det dags för nytt nr av Fenix i slutet av September? (Förra kom i slutet av Juli vill jag minnas)

Oavsett status och orsaker så hade jag gärna sett ett lite regelbundnare kommunikationsflöde. Hellre två meningar varannan vecka än en helsida med bilder en gång i kvartalet. Särskilt vid de tillfällen då det börjar dra ihop sig till utsatt datum och en hel del intressant status borde vara ett faktum (ex. Om böckerna lämnat tryckeriet?)!
Om det nu mot all förmodan skulle vara så att Westerns release är flyttad till jul eller påsk pga svält och katastrofer, så kan jag leva med det. Men hellre att veta än att springa ut till brevlådan i kalsongerna varje morgon hoppfylld om att finna en trave gyllene böcker! :)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Inkognito;n114937 said:
På west-fronten intet nytt...

Överväger att dra igång en crowdfunding-kampanj för att anställa en kommunikatör till Åskfågeln. Åtminstone timanställa någon timma i veckan.
Eller ta in en praktikant från högstadiet. Whatever is better!
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Jag vågar säga att nästa Fenix kommer snart (som i - snart). Anse mig vara kommunikations-praktikanten i den frågan.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Jag vågar säga att några volymer Best of Fenix har letat sig ut till köpare.

Consider it the start of a ketchup-effekt.

/Praktikanten
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Om man visste vilka böcker som skickas ut kunde jag svara på om jag fått något eller inte. Är det Best of Fenix som går ut, och/eller Western IV? Det låter dock bra att distributionen verkar ha löst sig.
Mvh PalMer
 
Joined
17 Sep 2015
Messages
10
PalMer;n116125 said:
Om man visste vilka böcker som skickas ut kunde jag svara på om jag fått något eller inte. Är det Best of Fenix som går ut, och/eller Western IV? Det låter dock bra att distributionen verkar ha löst sig.
Mvh PalMer
Förlåt. Det är klart det kan bli otydligt när en tråd kapas. Best of Fenix, är det som går ut just nu. Det är vad som levererats från tryckeriet till oss. Om du har funderingar på vart ditt paket är - vänligen kontakta distribution@ringkvist.se med ditt namn, vad du beställt och vilken epost du använde då.

/Snotgob
(Kuriosa: Tre volymer Best of Fenix väger 2400g!)
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Mail skickat. Jag hörde av mig till Anders & Tove via mail för två veckor sen men har inte fått nåt svar än. ????
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Jag fick svar nästan direkt när jag mailade om Fenix. Är du säker på att det gått fram?

Frågade lite hur det går på alla fronter och fick svaret var att Best of... skickas nu. Nya fenix kommer släppas 29/9 och Western därefter.
Inget nytt datum på Western då det gått åt fanders alla gånger de sagt ett datum, men enligt Anders och Tove så är det väldigt lite kvar på Western.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
Drey;n116371 said:
Jag fick svar nästan direkt när jag mailade om Fenix. Är du säker på att det gått fram?

Frågade lite hur det går på alla fronter och fick svaret var att Best of... skickas nu. Nya fenix kommer släppas 29/9 och Western därefter.
Inget nytt datum på Western då det gått åt fanders alla gånger de sagt ett datum, men enligt Anders och Tove så är det väldigt lite kvar på Western.
Låter som det är under kontroll då! :)
Jag hoppas att det kommer lite om Megaton Games i Fenix.
 
Top