Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Spelet slut)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
ulvarna gjorde bort sig lite. Liksom, att en ulv blir fluffninjad må vara hänt, men tre?
Yes, vi gjorde bort oss lite, men det värsta är ju att vi inte blev ninjad. Vi hade till och med en rätt skön dialog och plan med KVV. !Paxens och min outning kom rätt snabbt efter varandra och vi tyckte på nått konstigt vis att det kändes rätt bra att vara KVV-lös.

Jag tror till och med att vi sade till Stövelkatten att outa sig som könslös, men efter det fick vi dra i nödbromsen för att om möjligt rädda den sista stackars OBD/Unfair.

Jag är förövrigt rätt kass på att reflektera över spel så här i efterhand men Mukwas upplägg var fränt tycker då jag. Nu blev det ju inte riktigt så som Mukwa tänkt sig, och det är ju ulvarnas fel. Byborna är bra och ger man dem ett pälsklätt finger så käkar de upp hela handen.

Mitt eget spel i rundan var ju katastrofalt om man kikar på papperet vad jag har skrivit, men allt är ju baserat på KVV-lösheten. Jag visste att det var kört och försökte mig på att förbruna allt i min närhet och på så vis kanske skapa en liten lucka åt OBD/Unfair. Dock så spikade ju Vimes igen det hela med riktigt bra spel i sista rundan.

Och Basse det här är felaktigt:
Basse said:
Jag suger, är den kvardröjande känslan. Men strunt samma.
Du är ju den bästaste av bybor. Speciellt när man sitter utanför spelet och läser. Du kanske inte alltid har rätt, men du är bra skön.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag håller med Vico om att fluff underlättar för byn. Men det är väl bara att jämföra med spelet han kommer dra igång i höst om det är lättare eller svårare att ulva där.

Sen oavsett om man tycker det var en miss för ulvarna att outa icke-KVV eller inte, så var det en fälla i sig att vi inte visste vilka villkor som gällde för våra alibiklaner. Visst, man kanske kunde gissa sig till utifrån vad man visste från settingen sen innan, men som jag hade uppfattat det innan så skulle inte förkunskaper om WoD spela någon roll.

Jag ser framemot Vicos fluff-fria spel ivf.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Ond bråd död said:
Men det är väl bara att jämföra med spelet han kommer dra igång i höst om det är lättare eller svårare att ulva där.
Kort svar: Nej, det kan man inte dra några slutsatser annat än helt personliga utifrån :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Det var kul så länge det varade. :gremtongue:
Och även om det var predestinerat ur det skulle sluta efter runda ett så var det kul att läsa hur byn resonerade.

Nu har jag bara spelat två varulvsspel - ett som bybo och ett som ulv - och jag måste nog säga att bybo var roligare. Nu kände jag inte behovet av att ens klura litegran.

Sen förstår jag inte hur majoriteten av er kan vara så jäklarns aktiva. Tar ni semester från jobbet och privatlivet eller? Fejkar er egen död i ett par veckor? ^^
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Sen förstår jag inte hur majoriteten av er kan vara så jäklarns aktiva. Tar ni semester från jobbet och privatlivet eller? Fejkar er egen död i ett par veckor? ^^
Jag följer spelet mycket från jobbet, jobbar på 1 skärm och har forumet på 1 skärm.
 
G

Guest

Guest
Vicotnik said:
Sen förstår jag inte hur majoriteten av er kan vara så jäklarns aktiva. Tar ni semester från jobbet och privatlivet eller? Fejkar er egen död i ett par veckor? ^^
Jag följer spelet mycket från jobbet, jobbar på 1 skärm och har forumet på 1 skärm.
Mjo, det försöker jag också göra. Men det är ungefär så långt min koncentration sträcker sig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Stövelkatten said:
Sen förstår jag inte hur majoriteten av er kan vara så jäklarns aktiva. Tar ni semester från jobbet och privatlivet eller? Fejkar er egen död i ett par veckor? ^^
Det är en form av besatthet Kattskon. Ett begär, ett måste. Jag har egentligen inte tid att vara aktiv, men på nått sjukt vis lyckas min hjärna säga åt mig att jobba mindre och skriva ett långt ulvinlägg istället. Jobbet kan man ju alltid sno lite varulvstid av, men det är värre hemma vid.

Under de senaste spelet har jag valt att lägga varulvstid efter att jag nattat hon jag bor med och det mest för att bevara någon form av husefrid. Att ulva så länge grabben är vaken skulle jag nog aldrig förmå mig att göra, men det har hänt att jag ulvat lite så länge hon jag bor med varit vaken, och det har inte riktigt gått upp för henne hur viktigt det är...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Konrad få henne att regga sig på forumet och var med i nästa parti :gremtongue:
Då kommer hon förstå hur viktigt det är.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Konrad få henne att regga sig på forumet och var med i nästa parti :gremtongue:
Då kommer hon förstå hur viktigt det är.
Jag kan tänka mig stämningen vid frukostbordet... :gremtongue:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad få henne att regga sig på forumet och var med i nästa parti :gremtongue:
Då kommer hon förstå hur viktigt det är.
Mmm. Vifåse, eller jag vet ju redan att hon absolut inte kommer att förstå det ändå så det är nog bättre att smygulva när hon sover :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,374
Stövelkatten said:
Sen förstår jag inte hur majoriteten av er kan vara så jäklarns aktiva.
Jag försakar alla mina kroppsliga behov och världsliga åtaganden under varulvsspel.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag är med Vicotnik. Dethär spelet hade mindre »hård« info än alla andra spel utom Ankeborg jag varit med om. Men att säga att generation, klan etc. inte påverkade tycker jag nästan är oschysst.

Byborna tror att den information den har påverkar, det är åtminstone en möjlighet man håller öppen. Byn kommer rota runt och bygga teorier kring vad de har. Man kommer kräva outningar etc. av drevade. Grejen är att ulvarna inte heller vet att informationen är på låtsas. De har alibiroller, men de vet inte vad som är säkert att outa. Sitter någon på information kring ulvar och generationer, eller ulvar och klaner? De kommer försöka nosa efter power-roller med hjälp av fluffet. Och de vill helst inte bygga bra teorier kring informationen eftersom de kan fälla dem själva. Allt detta syns, eller kan iallafall synas, på sättet ulvarna spelar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Möller said:
Jag är med Vicotnik. Dethär spelet hade mindre »hård« info än alla andra spel utom Ankeborg jag varit med om. Men att säga att generation, klan etc. inte påverkade tycker jag nästan är oschysst.

Byborna tror att den information den har påverkar, det är åtminstone en möjlighet man håller öppen. Byn kommer rota runt och bygga teorier kring vad de har. Man kommer kräva outningar etc. av drevade. Grejen är att ulvarna inte heller vet att informationen är på låtsas. De har alibiroller, men de vet inte vad som är säkert att outa. Sitter någon på information kring ulvar och generationer, eller ulvar och klaner? De kommer försöka nosa efter power-roller med hjälp av fluffet. Och de vill helst inte bygga bra teorier kring informationen eftersom de kan fälla dem själva. Allt detta syns, eller kan iallafall synas, på sättet ulvarna spelar.
Och detta är ju det roliga. Jag förstår faktiskt inte hur jag ska motivera mig själv att orka delta i ett spel där det saknas roll-info. Jag tänker ju testa och så när Vics spel drar igång, men jag har verkligen svårt att se hur spelet får något egentligt drev. Om det finns en massa fluff som inte betyder något så finns det ju något att dreva om. Har man inget att dreva om borde det inte uppstå drev ju.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Hur folk röstar ger ju nåt att jiddra om. Den som lägger sista rösten kommer ju att granskas, lika så hur folk röstat tillsammans.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ond bråd död said:
Hur folk röstar ger ju nåt att jiddra om. Den som lägger sista rösten kommer ju att granskas, lika så hur folk röstat tillsammans.
Vad som (enligt mig) ska spela roll:

Hur någon röstar (varför röstadehon på henne? Spelade det någon roll att hon röstade på henne?)
Hur och vad någon väljer att outa (Varför väljer hon att outa den infon? Varför vill hon inte outa den infon? Varför outar hon innan/efter henne?)
Hur en deltagare interagerar med andra deltagare (är hon aggressiv eller defensiv? Undviker hon att tala med henne, försöker hon prata mer med honom?)

Sen finns det ett par som angränsar till dom här, och ibland så kan fluffet spela roll i något spel. Men man ska inte ta fast någon enbart på fluff. Jag väljer att skapa spel där fluffet får gå efter scum-tells för att om det endast skulle behövas fluff så skulle det inte bli lika intressant längre. Fluff är menat, iaf för mina spel, att skapa en stämning, gröna till viss del och till viss mån skapa förvirring bland bybor (motsägelsefulla uppgifter t.ex.).

Det är så jag känner, men det betyder inte att jag kan uppskatta ett flufftungt spel, även fast jag kanske inte kan något av fluffet.
 
Top