Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Spelet slut)

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________

WEREWOLF

- The Masquerade -
______________________

Spelet slut

Unfair/OBD (Sabbat) har lämnat er.
Kriget är slut.

Camarillan har vunnit och klan Ventrue (Lu-Kaazh och Måns) har kopplat greppet om makten.

Tack till alla som var med!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Excelfil med roller: http://dl.dropbox.com/u/48922029/WtM%20-%20roller.xlsx

Roller:

!PAXEN
Fraktion: Sabbaten (Varulv)
Klan: Lasombra (Ventrue)
Generation: 9
Dominate: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Sabbatens vinstvillkor: Varulvarna vinner om ni utgör hälften eller mer av spelarna.

Varje runda ska den med lägst Generation av er skicka in ett PM med vem ni vill nattdöda. Ni får ange ett andrahandsalternativ.

Sabbaten består av dig, Ond Bråd Död, Stövelkatten och Konrad Konvalj. Ta kontakt med dem så fort som möjligt!
OND BRÅD DÖD
Fraktion: Sabbaten (Varulv)
Klan: Panders (Brujah)
Generation: 11
Potence: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Sabbatens vinstvillkor: Varulvarna vinner om ni utgör hälften eller mer av spelarna.

Varje runda ska den med lägst Generation av er skicka in ett PM med vem ni vill nattdöda. Ni får ange ett andrahandsalternativ.

Sabbaten består av dig, !Paxen, Stövelkatten och Konrad Konvalj. Ta kontakt med dem så fort som möjligt!
STÖVELKATTEN
Fraktion: Sabbaten (Varulv)
Klan: Tzimisce (Tremere)
Generation: 12
Auspex: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Sabbatens vinstvillkor: Varulvarna vinner om ni utgör hälften eller mer av spelarna.

Varje runda ska den med lägst Generation av er skicka in ett PM med vem ni vill nattdöda. Ni får ange ett andrahandsalternativ.

Sabbaten består av dig, !Paxen, Ond bråd död och Konrad Konvalj. Ta kontakt med dem så fort som möjligt!
KONRAD KONVALJ
Fraktion: Sabbaten (Varulv)
Klan: Malkavian Antitribu (Malkavian)
Generation: 13
Dementation: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Sabbatens vinstvillkor: Varulvarna vinner om ni utgör hälften eller mer av spelarna.

Varje runda ska den med lägst Generation av er skicka in ett PM med vem ni vill nattdöda. Ni får ange ett andrahandsalternativ.

Sabbaten består av dig, !Paxen, Ond bråd död och Stövelkatten. Ta kontakt med dem så fort som möjligt!

LU-KAAZH
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Ventrue
Generation: 11
Fortitude: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Ventrue överlever, samt att det inte får finnas någon Brujah kvar i spel.
MÅNS
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Ventrue
Generation: 7
Presence: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Ventrue överlever, samt att det inte får finnas någon Brujah kvar i spel.
BJÖRN DEN GODE
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Brujah
Generation: 13
Celerity: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Brujah överlever, samt att det inte får finnas någon Ventrue kvar i spel.
VICOTNIK
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Brujah
Generation: 10
Presence: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Brujah överlever, samt att det inte får finnas någon Ventrue kvar i spel.

ELMRIG
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Toreador
Generation: 8
Auspex: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Toreador överlever, samt att det inte får finnas någon Nosferatu kvar i spel.
XYAS
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Toreador
Generation: 10
Celerity: Förmågesiare (Varje runda får du granska EN spelare för att se vad den har för förmåga. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Toreador överlever, samt att det inte får finnas någon Nosferatu kvar i spel.
VIMES
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Toreador
Generation: 9
Presence: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Toreador överlever, samt att det inte får finnas någon Nosferatu kvar i spel.
MÖLLER
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Nosferatu
Generation: 11
Animalism: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Nosferatu överlever, samt att det inte får finnas någon Toreador kvar i spel.
BASENANJI
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Nosferatu
Generation: 10
Obfuscate: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Nosferatu överlever, samt att det inte får finnas någon Toreador kvar i spel.
VILDKATT
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Nosferatu
Generation: 9
Potence: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Nosferatu överlever, samt att det inte får finnas någon Toreador kvar i spel.

CASSIUS
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Tremere
Generation: 7
Thaumaturgy: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Tremere överlever, samt att det inte får finnas någon Malkavian kvar i spel.
RECCA
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Malkavian
Generation: 8
Auspex: Siare (Varje runda får du granska EN spelare för att se om den spelaren tillhör Sabbaten eller inte. Skicka ett PM med vem du vill granska. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren åka ut misslyckas ditt siande).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Malkavian överlever, samt att det inte får finnas någon Tremere kvar i spel.
TYR
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Malkavian
Generation: 12
Obfuscate: Väktare (Varje runda får du välja EN spelare att skydda från nattmord. Skicka ett PM med vem du vill skydda. Du får skydda dig själv, men du får inte skydda samma person två rundor i rad. Du får inga andrahandsval, och skulle spelaren röstas ut misslyckas din förmåga).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Malkavian överlever, samt att det inte får finnas någon Tremere kvar i spel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
OMG! Yes, vi är bäst. Återkommer imorrn med tankar.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vad gick fel?

Vinstvillkor. Jag var övertygad om att inte alla bybor skulle ha vinstvillkor. Jag tänkte då att det var enklast att bara säga att jag inte hade det. Tyvärr hade Mukwa missat att informera oss ulvar att alla bybor hade det. Dock så var vi så usla ulvar att vi inte ens brydde oss om att dubbelkolla hur exempelrollen såg ut, eller bara säga "Ja, jag har vinstvillkor". Jag tar på mig främsta ansvaret för det.

I slutet kände jag att jag bara gav upp. Måns är jävligt duktig på att jaga ulvar, det måste medges. Men det ni bybor ska vara främst glada för är oss ulvar. Vi var inte bra, iaf inte jag.

Sen ang 50/50 taktiken: Jag ska glatt meddelea att 50/50 taktiken bara är en pseudo-teknik som jag skyller på. Tyvärr fick jag inget riktigt test av den denna gång, som ulv, men jag tänker berätta sanningen om den ändå.

När jag började spela varulvsspel här på wrnu så var jag defensiv, ville helst komma fram med någon idé om spelet innan jag skicka ut anklagelser hej vilt. Sen är jag också dålig på att komma ihåg saker, skriver väldigt ofta fel överhuvudtaget. Jag bestämde mig då efter ett par spel "Fuck this, jag ska köra tvärtemot. Ska vara mer agressiv och dessutom ska jag skita i att jag fel då och då." därav tillkom 50/50-taktiken.

Hur mycket av min taktik har varit bluff och båg? inte så mycket, egentligen. Liksom, jag ansågs vara ulv i flera av dom tidigare spelen jag deltog i, även fast jag var bybo, så om något så blev jag snarare grönare av det.

Betyder det att jag kommer sluta spela som jag brukar göra? Nej, inte ett dugg, men nu kan jag iaf avslöja den största bluffen.. att jag egentligen har någon taktik överhuvudtaget. Det är bara något jag skyller på.

Så, tack för ett korty men fortfarande roligt spel ifrån min sida.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Ja, dethär spelet var något av ett västgötaklimaxt. Jävligt tråkigt att ulvarna klantade till det (Mukwa hade viss del i det dock) med vinstvillkoren.

Men jag hade rätt kul ändå i slutet av första och merparten av andra rundan.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Way to go byn!

Tänkte bara förklara vad fan jag höll på med med min siarförmåga.

Första rundan var jag rätt övertygad om att BDG skulle nattmördas, så jag valde att skydda honom. Han spelade bra och byboigt, men jag trodde också att han hade delvis fel med sin teori. Så lätt kunde det väl inte vara? Så jag antog också att de skulle ha ihjäl honom för att ge mer tyngd åt en inte helt riktig teori. Döm om min förvåning när Vic nattmördades istället.

Nu var jag väldigt säker på att BDG skulle nattmördas härnäst, men pga hur min förmåga fungerade så kunde jag inte skydda honom igen. Vad göra? Här valde jag att chansa, och det är väl vad jag ångrar så här i efterhand. Vad jag försökte göra i runda 2 var att försöka få varulvarna att nattmörda mig istället (och skydda mig själv). Kollar ni tillbaka i runda 2 så kan ni nog se hur jag försöker med just det. Jag reagerade lite väl starkt på ett inlägg från Recca där hon spekulerar om min förmåga. Jag är allmänt kryptisk om jag har en förmåga eller inte och försöker jävlas med varulvarna lite. I slutet går jag också ut med att jag har en förmåga "av misstag". Planen gick ingen vidare alltså. :gremtongue:

Så runda 3 då. Det kändes rätt självklart att det var jag som skulle nattmördas, och jag kunde igen inte göra ett skit åt saken. Så det enda jag kunde göra var att spela så bra jag bara kunde och försöka få varulvarna till att tro att jag lade en fälla åt dem. Men inte heller denna gick de på det. Jag valde förövrigt att skydda Vimes. Den var skönt att se att han reagerade precis så som jag hade gjort om jag överlevt. Han gjorde mig inte besviken.

Så min roll som väktare var kul men frustrerande. Det kändes som att varulvarna visste mycket väl att det fanns en väktare och hur förmågan var uppbyggd! Det skulle vara kul att veta hur ni (varulvarna) tänkte då ni nattmördade.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Vinstvillkor. Jag var övertygad om att inte alla bybor skulle ha vinstvillkor. Jag tänkte då att det var enklast att bara säga att jag inte hade det. Tyvärr hade Mukwa missat att informera oss ulvar att alla bybor hade det. Dock så var vi så usla ulvar att vi inte ens brydde oss om att dubbelkolla hur exempelrollen såg ut, eller bara säga "Ja, jag har vinstvillkor". Jag tar på mig främsta ansvaret för det.
Vi sög rätt hårt att vi inte dubbelkollade exempelrollen lite mer noggrant, men vattafnuk. KVV var inte riktigt vår grej och där sket det sig för oss stackars ulvar.

Unfarir fick ta över ett sjunkande skepp och det vart aldrig riktigt spännande där heller.

Byn jobbade bra så ni får en klapp på axeln, typ. Hade ulvarna varit bra hade ni legat brunt till men nu gjorde vi bort oss.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Heja Ventrue, heja byn!

Ja, det blev lite antiklimax men det var kul att få överleva och dessutom dubbelvinna, även om klanvinsten mest var tur.

Tack mukwa!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Unfair/OBD (Sabbat) har lämnat er.
Kriget är slut.

Camarillan har vunnit och klan Ventrue (Lu-Kaazh och Måns) har kopplat greppet om makten.

Tack till alla som var med!
Men Mukwa! Vildkatta borde ha blivit diskad och vi har väl ett nattmord som kan putsa till siffrorna en aning..
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tack alla för ett fint spel. Tappade ganska mycket fart och det var egentligen mest intressant efter hängningar, men när de visade sig vara rätt så var det svårt att inte forsätta på samma spår.

Jag vill framförallt tacka KK. Det var motigt att hålla på att tjafsa med dig eftersom jag uppfattade dig så mycket som en auktoritet och när vi upptäckte att alla hade siar förmågor blev det förvirrat. Tack!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Möller said:
Ja, dethär spelet var något av ett västgötaklimaxt. Jävligt tråkigt att ulvarna klantade till det (Mukwa hade viss del i det dock) med vinstvillkoren.

Men jag hade rätt kul ändå i slutet av första och merparten av andra rundan.
MEN det stod ju i exempelrollen, lite tungt att skylla på Mukwa där IMO.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tack för detta spel, även om jag själv känner jag jag knappt deltagit i det.

Har faktiskt inte så mycket att säga om detta parti, har inte följt det särskillt noga. Men så som det redan påpekats så tror jag tyvärr att Mukwa sköt sig själv lite i foten i och med att ha med så mycket fluff som var med i spelet trots allt.
Jag var i veckan i Örebro och passade då på att snacka lite med mukwa om detta och som jag förstod så var hans tanke att göra ett spel med fluff utan att det skulle betyda eller avslöja saker. Tyvärr så anser jag att ju mer du ger spelarna som lekledare desto mer har de att agera/reagera och fundera runt även om det är totalt värdelös info som inte kan leda någon vart. Men i maffia spel så kan skickliga spelare läsa ut mycket från väldigt lite info.

Men hur som helst Tack till Mukwa som anordnade detta parti.

Sen vill jag passa på att uppmuntra er att anmäla er till mitt spel som går senare i höst, där kommer det avgöras om byn verkligen är så skicklig som den framställer sig att vara i och med att det blir ett parti helt utan fluff.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Tittar man på de roller som gavs ut så var det ju inga direkta diskrepanser i fluffvetande mellan varulvar och bybor förutom KVV som framgick i exempelrollen. Hade ulvarna prickat in den hade det varit ett helt annat läge och ulvarna hade alla möjligheter att framstå som mycket grönare än Möller, Tyr och xyas exempelvis. Där hade fluffet IMO snarare blivit en fördel för ulvarna vilket hade varit väldigt spännande.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Det jag i grund och botten utgår ifrån är vad händer ifall det blir massoutning det första som händer in rundan.
Alla spelare går ut med sin information, den enda information som hålls inne är ifall spelaren är ulv eller inte. Kan du hitta olikheter, grupper osv i massoutningen? Om ja så kommer det göra det svårare för ulvarna. Ulvarna måste mer eller mindre få gratis information i sina roller för att våga ta ut svängarna med mer vågade lögner. I detta fall så saknade de klanvinstvilkoren, vilket oavsett om de hade angivit att de hade haft det så hade de behövt vetat vilka deras klan vill bli av med och om de inte får den informationen så ligger ulvarna brunt till redan från start. Detta gäller inte bara kvv utan alla information som en spelledare ger till deltagarna i ett maffia spel. Deltagarna kommer att vrida och vända på den i hopp om att finna mönster och de kommer även till och med skapa mönster som kanske inte spelledaren har sett.

Men det är som sagt min åsikt och det är oftast något som jag brukar kommentera på efter ett partis avslutande så jag tänker inte gå vidare in på det.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
När jag kom hem och såg att alla redan outat KVV och att bara ulvkompisarna var utan blev jag rätt uppgiven. Visst att vi hade en exempelkaraktär, men att alla skulle ha KVV gick egentligen inte att utläsa ur det. Även om vi hade ljugit om att vi hade KVV så fanns ju fortfarande problemet med att ljuga kring vad det var. Även här kunde man förstås kollat på exempelrollen och sen chansat på en lämplig klan. Vi visste dock inte att alla var utformade exakt så.

Jag var nära att outa klan Caitiff i hopp att kunna få vara ensam om klan så jag kunde fabricera ihop mitt KVV själv. Men eftersom det efter ett tag såg klart ut att bara de stora klanerna fanns med i spel så valde jag ändå att outa den föreslagna klanen Brujah. Jag hade trott att de alibi vi fått skulle vara lite mer riskfria dock.

Att även vi hade siande var lite lurigt. Först hade vi teorier (eller jag iaf) om att vi kunde hitta ytterliggare en ulv nånstans där ute eftersom fluffet var så avslöjande för oss. Men när alla outade siare gav jag upp den idéen. Möller var ivf huvudmisstänkt som ulv. :gremsmile:

Det var lite lurigt om man skulle ljuga om siandet också. Tyvärr gjorde vi inte det (tror jag) vilket avslöjade Unfair senare. Hade jag varit med tredje rundan hade jag nog försökt ljuga. Ändå lite fördel för byn att siaren kunde outa och att det dröjde innan det stod klart vem som var äkta.

Vico dog lite på slump egentligen. Vi hade en del förslag, men folk la in veto och sen var bara Vico kvar eller nåt. Vi skickade in nattmordet rätt tidigt och ändrade aldrig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Wow!

Tack till alla – inte minst KK/!Paxen och Stöveln som orkade kämpa mot tuffa odds.

Jag suger, är den kvardröjande känslan. Men strunt samma.

BDG har återigen visat hur han är kungen i djungeln.
Recca är lika skarp som hon är intensiv!
Vimes är fantastiskt rolig och analytisk. På samma gång!
Måns höll sig på sin höga nivå.

Tyr och Elmrig tycker jag är otroligt undervärderade och jag vill ge de massvis med beröm för stiligt, elegant och avslappnat - och bra spel. Ni kommer avgöra många spel i framtiden.

Cassius, Lu-kaazh, xyas, Möller, Vicotnik och VildKatt: Tack! Tur att det finns kloka bybor som förmår sitta stilla i båten när det gungar vådligt!

mukwa: bra lir. Kul med siarprylen och om varulvarna hade haft lite mer is i magen så hade de knäckt den där kvv-grejen, det är jag säker på.

Snyggast moves var nog ändå Vimes som fattade Möllers siande. (Eller så är det bara jag som försöker dölja hur dumt enkelspårigt jag tänkte... :gremgrin: ).

TACK ALLA!

:gremlaugh:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag vann .

Suck it losers.
Elle för att vara mer seriös
Jag skall erkänna att mitt spel den här omgången har varit sämre än sämst
Jag är nöjd med min första runda och sedan så åstadkom jag ingenting mer i spelet.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Elmrig said:
Möller said:
Ja, dethär spelet var något av ett västgötaklimaxt. Jävligt tråkigt att ulvarna klantade till det (Mukwa hade viss del i det dock) med vinstvillkoren.

Men jag hade rätt kul ändå i slutet av första och merparten av andra rundan.
MEN det stod ju i exempelrollen, lite tungt att skylla på Mukwa där IMO.
Därav »viss del«. Det var ändå Mukwas spel. Han hade oss som spelare att arbeta med, inget annat. Resultatet blev ett rätt misslyckat spel.
 
Top